Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Avocadomuffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-08, 18:11   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Avocadomuffins

Fant en amerikansk oppskrift på avocadomuffins og gjorde den om til lavkarbo + satte den om til norsk - det ble nydelig! Fri for meieriprodukter, glutenfri, saftig i konsistensen og skikkelig god på smak
Laget røren litt på slump, men her er ca mål:

3 modne avocadoer, moste med stavmikser
2 ss fiberhusk (som er knuste psylliumfrø, fåes på helsekost)
3 egg
50 g soyamel, eller litt soyaproteinpulver, hi maize el lignende
150 g mandelmel (finmalte mandler)
1 dl rapsolje
2 ss bakepulver
Krydre med salt, kanel og muskat (det ble en nydelig smak!), eller pizzakrydder.

Røren kan også smakes til med søtstoff, men jeg syntes ikke det var nødvendig.

Bland eggene (og evt søtstoff) med en visp, rør inn de moste avocadoene slik at det blir en glatt røre. Tilsett olje, og så
alt det tørre.
Stekes i muffinsformer på 160 grader i 30 minutter.

La de avkjøle seg godt på rist før du prøvesmaker

Har spist dem med smør, med sukkerfritt syltetøy, med skinke og majones, med reker... Nydelig!

Ps: Om du er skeptisk til avocado: Avocadoen gir ikke fra seg smak i denne oppskriften, men de gir en veldig saftig konsistens!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 19:36   #2
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Hørtes digg ut!! Denne må jeg prøve

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:13   #3
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Avocadomuffins

Høres veldig godt ut, denne må jeg prøve!

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 22:17   #4
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocadomuffins

Hvor mange skal det bli ca av denne røren?

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 22:20   #5
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Uææ, vet ikke hvor mange jeg fikk. 10-15? Fylte 2 ss med røre i sånne små muffinsformer Lager mat veldig på slump jeg, men hadde fulltreffer med denne!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 23:05   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Flott! Akkurat hva jeg trengte, for å i det hele tatt få i meg disse sunne avocaodene som jeg spiste meg lei av for lenge siden
Men, kan jeg erstatte soyaproteinet med noe annet? Jeg prøver å avstå fra soya...
F.eks mer mandelmel, eller ev JHBKM?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 09:34   #7
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Avocadomuffins

Denne må jeg prøve, men har noen tips til hva jeg kan bruke isteden for mandler?

Kanskje jeg kan bruke havregryn?

Som et appropo havregryn, hvorfor er det bedre og bruke store gryn enn små gryn?

Ha en flott mandag

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 10:39   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

hm..prøver med litt mer soyaprottis og litt JBKM jeg tror jeg..spennende

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 11:14   #9
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Avocadomuffins

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

hm..prøver med litt mer soyaprottis og litt JBKM jeg tror jeg..spennende

Ok, hva er JBKM?

Fersk jeg, skjønner du

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 11:36   #10
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Sitat:

Men, kan jeg erstatte soyaproteinet med noe annet? Jeg prøver å avstå fra soya...

Tipper at du kan droppe det helt, og bare bruke mer mandler! Tenkte jeg skulle prøve dette neste gang, for å redusere på soyaforbruket mitt

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 11:37   #11
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Sitat:

Ok, hva er JBKM?

Johannesbrødkjernemel, som brukes som fortykningsmiddel (feks i bakverk, supper el sauser). Finnes på helsekosten!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 11:42   #12
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Sitat:

Denne må jeg prøve, men har noen tips til hva jeg kan bruke isteden for mandler?

Kanskje jeg kan bruke havregryn?

Med havregryn blir det nok litt for mye karbohydrater for de fleste filosofiene, iallefall med en så stor mengde! Vet ikke helt hva jeg skal tipse om.. kanskje du heller skal prøve noen av de andre lavkarbo-brødene, som feks
dette:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14183
el grove lapper a' la Gerd:

3 egg
30 gram kruskakli
En god dæsj knuste linfrø
1/2 beger rømme eller creme fraiche
1 ts natron
1-2 ts johannesbrødkjernemel


Rører alt sammen, fordeler på brettet som lapper ca 9 stk på 1 oppskrift. Stekes på 200 grader i 10-15 minutter. Det er ca 1,7 KH pr lapp.

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 19:18   #13
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Nå har jeg lagd muffinsene uten soyamel et par ganger, med 100 g ekstra mandelmel i stedet. Og de er såååå saftige og gode!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 09:38   #14
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Avocadomuffins

Maler dere mandlene selv, eller kan man få kjøpt ferdig malt?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 09:59   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Maler dere mandlene selv, eller kan man få kjøpt ferdig malt?

Kiwi har mandler til 44.90 kiloen og jeg maler selv Mye billigere enn å kjøpe ferdig mel

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:42   #16
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Disse ble veldig gode.

En stund så de litt mørkt ut.....jeg blandet sammen moste avocadoer, egg og olje, så blandet jeg inn alt det tørre.
MEN, da ble røra veeeldig fast gitt, altfor fast faktisk, så jeg blandet inn et ekstra egg pluss en god dæsj mere rapsolje. Fortsatt i fasteste laget, men skitt la gå, jeg syntes nok jeg måtte gi det en sjans, så jeg stappa en god ss med røre i hvert hull i en smurt muffinslangpanne. Alle 12 hulla ble fylt.

Inn i ovnen, nest øverst, 160 grader, 30 min.

Jeg var egentlig ganske sur på hele langpanna der den sto glodvarm og ferdigstekt på rista. Men etter at den hadde stått der å kjøla seg ned (jeg også), måtte jeg jo smake. De var bare dødsgode!! Jeg hadde ca en halv ts med kanel og litt mindre revet muskat og en ts seltin i , men makan, de var virkelig gode. Konsistens og smak var helt ypperlig etter min smak ihvertfall. De kan fint gå som søt bakst også pga. kanelen, trenger ikke søtes i det hele tatt. DET overrasket meg! (jeg som er en søtmunn uten like)

Tuser takk for super oppskrift!!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 21:40   #17
Miramax
Juniormedlem
 
Miramax sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 13
Miramax er på en erverdig vei

Sv: Avocadomuffins

Lagde disse i dag. Ble også litt bekymret over hvor fast røren var, men jeg kladdet dem ned i formene og de ble kjempegode.
De blir nok et hyppig innslag i denne heimen.
Skal prøve med litt Splenda i halve røren neste gang.

Takk for flott oppskrift

__________________
Miramax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 11:51   #18
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Ja, jeg liker dem kjempegodt. Litt lunka, og med vellagret norvegia på, det er godt.
Eller f.eks. en dæsj rømme og en dæsj Heistad lett jordbærsyltetøy på.... det blir nesten som kakegodt det

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 18:36   #19
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocadomuffins

Disse ser skikkelig gode ut! Er det noen som har prøvd å fryse dem?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 12:12   #20
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Jeg fryser dem, funker bra

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 14:08   #21
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

hvor mange karber har de?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 16:30   #22
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Jeg bruker ikke soyamel, men tar tilsammen 200 gr finmalte mandler istedet for. Og så bruker jeg 4 egg i stedet for 3, og 4 ss kruskakli i stedet for fiberhusk, og 2 ts bakepulver (ikke ss). Dette blir for meg 8 - 10 muffins i store amerikanske muffinsformer.

Hele røra: 3215 kcal, 25.5 KH, 86.4 P, 301.9 F

Spiser dem med Heistad jordbørsyltetøy

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 13:28   #23
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocadomuffins

Mmm. Skal prøves!

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 13:49   #24
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocadomuffins

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg fryser dem, funker bra

Så bra! Disse skal testes i dag!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 16:01   #25
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocadomuffins

Nå står disse i ovnen. Jeg er sååååå SPENT Jeg hadde aldri kommet på ideen med å bake med avokado. Og deigen så jo helt syk ut GRØNN! Hmmm... Blir de grønne inni mon tro?

Og skal de være grønne eller brune uttapå når de er ferdige?? De har stått i ovnen i 20 min. nå og er fortsatt grønne...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no