Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har jeg forstått dette riktig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-09, 18:57   #1
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Har jeg forstått dette riktig?

Jeg er på leiting etter mat jeg kan spise. Vet av erfaring at jeg må variere veldig for å klare det.

Sitter her med en boks bønner. Pr. 100 gr er det 16 gram karbohydrater.
Kan jeg da spise 50 gr. av disse å regne det som 8 gr av dagens karbohydrat rasjon?

For de som lurer så er 50 gr. bønner veldig lite. Så det er ikke noe som inngår i mitt det daglige kostholdet, men som en variasjon innimellom.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:00   #2
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Har jeg forstått dette riktig?

Det er helt rett! 50 gram blir 8 karbs

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:00   #3
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg forstått dette riktig?

Det kan du fint gjøre dersom det er såpass viktig for deg å kunne variere med denne typen matvarer at du vil 'ofre' halve dagsrasjonen din av kh på det.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:01   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg forstått dette riktig?

Ja, det stemmer nok det! Men man tenker litt forskjellig utifra de ulike retningene her inne. Jeg har tidligere levd etter eurodiett (men uten pulver), og lever nå mer etter Fedon Lindberg. Her er bønner helt ok, for man tenker også GI, ikke kun karbohydrater. Også bruker man mindre fett enn på f eks ketolyse.
Har forstått at du ikke helt har valgt retning, men bare vil spsie mindre karbohydrater? Jeg prøvde det i begynnelsen, men for meg funket det ikke så bra, det var mye lettere å følge en retning.
Men uansett - lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:23   #5
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Har jeg forstått dette riktig?

Takk for svar. Da er tankene mine på rett vei. Er vel ikke typisk bønner som står på menyen med ketolyse kuren, men det var bønnene jeg først greip tak i i skapet.

Det er helt riktig Vibeke40 , jeg har ikke helt funnet min vei å gå enda.
Foreløbig skal jeg prøve ketolysekuren, men er ikke helt sikker på om det er det som er helt riktig for meg. Har vært bittelittegranne borti det før og syns den er spennende. Gir den en sjangs før jeg eventuelt bytter.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 13:08   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg forstått dette riktig?

Hei
Du har forstått ketolysekuren helt riktig når det gjelder KH. Gi kuren 3 uker så får vi se om du er interessert i å bytte til noe som helst annet ;-)
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dette riktig? Humle Ketolysekuren 2 01-06-07 17:15
2. dag er ferdig... og kan dette være riktig? TheOnly Ketolysekuren 10 07-04-05 19:49
Blir dette riktig..? Cecilia Lavkarbo generelt 4 12-03-05 00:41
er dette riktig ?? Ruska Induksjonen 3 26-01-05 15:19
er dette riktig? pandalakris Induksjonen 28 11-11-04 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no