Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fakta om utskeielser på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-11, 22:45   #51
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

"Lavkarbohydratkosthold er det perfekte kosthold å skeie ut på." osv ...

-

Som nybegynner leser jeg gjennom de trådene som anbefales som klistrede. Og da dukket denne oppe ....og lurer på en ting. Vil man ikke bli dårlig om man "skeier ut"? Hvis man selv lever på lavkarbo, i mitt tilfelle nå ketolysekuren. Og besøker noen som serverer middag, med saus gjevnet med mel, poteter og masse annet med KARBOHYDRATER. Da trodde jeg at man ville bli dårlig i magen, og gjerne i kroppen om man spiste det. Og så ville det ta mange dager før man kom inn i ketose igjen.

Spørsmålet blir da, kan jeg uten dårlig samvittighet og uten å ødelegge noe spise en pizza eller "vanlig" mat hos andre ?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 09:28   #52
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Som nybegynner leser jeg gjennom de trådene som anbefales som klistrede. Og da dukket denne oppe ....og lurer på en ting. Vil man ikke bli dårlig om man "skeier ut"? Hvis man selv lever på lavkarbo, i mitt tilfelle nå ketolysekuren. Og besøker noen som serverer middag, med saus gjevnet med mel, poteter og masse annet med KARBOHYDRATER. Da trodde jeg at man ville bli dårlig i magen, og gjerne i kroppen om man spiste det. Og så ville det ta mange dager før man kom inn i ketose igjen.

Spørsmålet blir da, kan jeg uten dårlig samvittighet og uten å ødelegge noe spise en pizza eller "vanlig" mat hos andre ?


Dårlig samvittighet er sjelden noe å hige etter. Hvis du bestemmer deg for å spise pizza, så gjør det uten dårlig samvittighet! Neste dag går du bare videre med ditt vanlige kosthold. For noen kan dette være problematisk, fordi høykarbomat gir et sug etter enda mer. For andre er ikke dette noen big deal. Du må gjøre dine egne erfaringer hvis du er i tvil om hvilken kategori du tilhører.

Et høykarbomåltid med noen ukers mellomrom er uproblematisk for de aller fleste. Unntak finnes her også, med det tror jeg er forholdsvis sjelden.

Dessuten er det for de fleste en stor forskjell om man skal ned i vekt eller bare holde vekten stabil. Min erfaring tilsier at det er gunstig å være svært "streng" inntil man når vekten man ønsker. På den annen side vil antakelig ikke ett enkelt høykarbomåltid forsinke prosessen mer enn en ukes tid i verste fall.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 10:39   #53
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

A- ha, sier jeg bare. Bra lesning. Nå har jeg enda litt mer kunnskap å slå tilbake på. For også litt bedre følese for utskeielser, selv om det jo ikke er noe poeng å ha det ofte, da ødeleggeren jo hele fettforbrenningsprosessen.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:32   #54
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Mellon, her.

da ødelegger en jo hele fettforbrenningsprosessen.

Ja, og med tanke på at det kan ta opptil fire uker å nå optimal fettforbrenning igjen skal det mye til at det er verdt det.... I tillegg er det mange som får veldig mye vann i kroppen av karbohydrater, så bare en liten pizza kan bety 3-4kg på over natta. Som gjerne sitter et par uker før de slipper igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:42   #55
Missy_86
Juniormedlem
 
Missy_86 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lier
Innlegg: 10
Missy_86 er på en erverdig vei

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

Da har jeg et lite problem.
På lørdag skal jeg i dobbel bursdagsfeiring *iiiiiik*
Først familiemiddag hjemme i pappas bursdag, ikke noe problem med mat da det er bestilt koltbord Jeg har også planer om å lage fedons sjokoladekake, så jeg og kan få en liten kakebit. MEN, alkoholen!!
Jeg skal møte venninder på vors/byn senere i den andre bursdagen.

Hva kan jeg drikke? :s Vanligvis drikker jeg vanlig pils.... Det er jo ikke noe særlig nå. Jeg liker ikke tørr hvitvin, men noe rødvin. Sprit er en historie for seg selv mtp temperament, så det er vel ikke det lureste det heller

Begynte på lavkarbo, LCHF (tror jeg) på tirsdag, så jeg skal vel egentlig være ganske forsiktig nå i begynnelsen?

HJELP?!? :S

__________________


Missy_86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:04   #56
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Missy_86, her.

Hva kan jeg drikke? :s Vanligvis drikker jeg vanlig pils.... Det er jo ikke noe særlig nå. Jeg liker ikke tørr hvitvin, men noe rødvin. Sprit er en historie for seg selv mtp temperament, så det er vel ikke det lureste det heller

Litt på siden kanskje, men MÅ man drikke alkohol? Jeg er på ingen måte totalavholds, men har aldri skjønt det der med at man MÅ drikke når man er ute med venner...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:35   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

Hvilke typer rødvin liker du, da? Det står som regel restsukkerinnhold på de fleste viner på polets nettsider. Rødvin er ellers en litt sånn vanesak. Jeg likte det ikke før, nå ELSKER jeg rødvin! Men jeg har jo mine preferanser.
Du kan jo drikke lite-øl som er redusert på sukkerinnhold opp til 70%, de er "vasne" i forhold til vanlig øl, dessverre, men greit nok.
Ellers har du cava og rosévin, bare sjekk restsukkerinnholdet. Jeg har en tommelfingerregel på maks fem gram sukker/literen.

Og TrillTrall, jeg er helt enig! Men har man lyst til og er innstilt på å ta seg en fest, så kan det jo kanskje bli en smule kjedelig når man er den eneste som er edru ... . Å føle at man må, er jo en annen sak igjen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 16:28   #58
Missy_86
Juniormedlem
 
Missy_86 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lier
Innlegg: 10
Missy_86 er på en erverdig vei

Sv: Fakta om utskeielser på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvilke typer rødvin liker du, da? Det står som regel restsukkerinnhold på de fleste viner på polets nettsider. Rødvin er ellers en litt sånn vanesak. Jeg likte det ikke før, nå ELSKER jeg rødvin! Men jeg har jo mine preferanser.
Du kan jo drikke lite-øl som er redusert på sukkerinnhold opp til 70%, de er "vasne" i forhold til vanlig øl, dessverre, men greit nok.
Ellers har du cava og rosévin, bare sjekk restsukkerinnholdet. Jeg har en tommelfingerregel på maks fem gram sukker/literen.

Og TrillTrall, jeg er helt enig! Men har man lyst til og er innstilt på å ta seg en fest, så kan det jo kanskje bli en smule kjedelig når man er den eneste som er edru ... . Å føle at man må, er jo en annen sak igjen .

Tusen takk! Dette var svært hjelpsomt!
Er vel heller det at jeg har bodd i Spania ett semester for å studere der, og dette blir første byturen ut med venner på evig lenge og derfor har jeg lyst til å ta meg evt. noen øl eller noen glass vin.
Jeg MÅ ingen ting, men jeg VIL

__________________


Missy_86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, fysologi, ketonlegemer, ketose, utskeielser


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utskeielser ElinPelin Dr Lindbergs 4 11-01-09 10:30
Når ser man helgens utskeielser på vekta? stinemarie Ketolysekuren 8 25-06-07 16:41
Utskeielser og innhenting igjen Ariel Lavkarbo generelt 3 04-07-06 12:52
Alternativer til utskeielser... HP Fysisk og mental helse 4 03-10-04 16:57
Fakta på lørdag MHM Generell diskusjon 5 16-03-04 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no