Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tror du på engler?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-10, 04:27   #51
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

Her er eg heilt einig med deg Sivensvans! Den roen ein får er heilt fantastisk! Ein lærer å nyte livet på ein heilt ny måte, og blir meir oppmerksam på alt som skjer!
Eg har blitt mykje tryggare på ting, har opplevd og blitt sikker på at det er ei meining med alt, og dette gjer livet lettare å takle..

Kjekt at du starta denne diskusjonen, blir alltid mange forsjellige meiningar når det gjeld overnaturlege ting...

Så bra! Du har skjønt akkurat hva jeg mener!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 10:59   #52
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Tror du på engler?

Artig å lese andres meninger rundt dette.
mange som forandrer mening når de pluttselig opplever ting men jeg skjønner at noen som aldri har opplevd noe unaturlig tviler på at det finnes.
Jeg er paganist med helling mot sjamanisme, det er det som passer best med det jeg har opplevd å slik jeg tror ting henger sammen.

For meg er det ikke unaturlig, men heller helt naturlig med hjelpere, ånder osv.
Jeg er empat, noe jeg har skjønnt de siste årene å det er et stort pluss når man skal kjenne på andre ..levende eller døde.
Jeg har hatt evner siden jeg var lita, det er bare slik verden er.
Alt hører jo sammen så jeg har litt av alle evner, men kontroll på nesten ingen.

Mannen min som hadde 0 trua på overnaturlige ting har bare måtte innrømme at det er mye han ikke kan forklare etter at han ble sammen med meg.
Han liker å ha kontroll på ting og at ting kan forklares så det var ikke så lett for han i starten.
Vi har "besøk" rett som det er å vi hadde en som oste bensin her en periode.
Mannen lette lenge etter hvor lukten kom fra prøve å finne en logisk forklaring.
Jeg har gitt han flere diagnoser lenge før legene har kommet så langt f.eks å det har aldri slått feil.
Jeg kan kjenne hvor noen har vondt både på min egen kropp å ved å kjenne etter varme med hendene.
Jeg har sett den ene hjelperen min da jeg var barn og veldig redd, å jeg ble helt trygg inne i meg.
Å etter at jeg fant ut at jeg skulle begynne å bruke evnene mine mere så fikk jeg det jeg tror er en guide, en indianer.


Det er rett og slett litt for mye tipping som stemmer til at jeg bare er ravruskende gal.
Jeg har brukt evnene mine mye som dyretolk å hjulpet å finne dyr som er borte, da har jeg noen ganger forklart område rundt i detalj.
Hvordan kan jeg tippe slike ting?
Greit å ha rett på en ting, men fargen på hus, husnummer osv.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:12   #53
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Åh, kjære Myrull - tusen takk for at du delte dette med oss!! Jeg kan tenke meg at mannen din har hatt litt å stri med, hihi...
Men, så fint at du deler, tusen hjertelig takk!

Jeg forstår også, som du sier - de som ikke har opplevd noe. For, jeg har vært en av dem. Kunne ikke fatte eller begripe at noen i det hele tatt var opptatt av dette. Det var jo bare tull!
Tenkte jeg da.

Sjamanisme. Er et rart og litt skummelt ord. Gidder du å fortelle mer om hva det er?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:13   #54
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

Ups, fekk vist ikkje til å sitere rett...

Det har jeg retta opp i .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:28   #55
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Tror du på engler?

Nå mener jeg ikke å være negativ her, men dersom evner var så konkret og håndfast som så mange påstår her så hadde jo ingen betvilt at det paranormale faktisk var normalt. Se for eksempel Randi's One Million Dollar Paranormal Challenge. Denne har stått i mange, mange år og alle som har forsøkt seg har feilet totalt.

Dersom du påstår at kan heale eller hjelpe folk på andre måter er evnene enten tullball og du har en unnskyldning for å ikke ta Randi's Challenge, eller du er bortimot verdens største drittsekk som holder en slik evne for deg selv når det kan deles med hele verden så enkelt, og hjelpe milliarder av mennesker.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:36   #56
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Høres ut som du er det man kaller empatisk. Jeg kan selvsagt ikke si om du er det - men, det høres veldig sånn ut.

)

Hva vil det si å være empatisk? Når det kommer til det paranormale?

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:40   #57
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Tror du på engler?

Jeg tror vi mennesker er ganske enkle vesener som har evnen til å kunne mane frem våre fantasier. Og fantasi har vi mye av, heldigvis. Tenk så kjedelig det ville blitt hvis vi ikke kunne leke oss litt med ting vi ikke forstår.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:51   #58
Hilja
Juniormedlem
 
Hilja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 25
Hilja er på en erverdig vei

Sv: Tror du på engler?

Hei

Her er noen interessante artikler om emnet, for den som synes det er ok å lese litt på engelsk:

http://www.watchtower.org/e/19981115/article_02.htm
http://www.watchtower.org/e/19951101/article_02.htm
http://www.watchtower.org/e/20060115/article_01.htm
http://www.watchtower.org/e/19981115/article_01.htm

__________________


Hilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og lavkarbo generelt. Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 15:35   #59
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Hva vil det si å være empatisk? Når det kommer til det paranormale?

Å være empatisk er en person som "tar på seg" andres følelser, som rett og slett føler det andre føler. Jeg syntes jeg så det mellom linjene dine - at det kunne være deg, men jeg vet jo som sagt ikke.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 15:40   #60
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Nå mener jeg ikke å være negativ her, men dersom evner var så konkret og håndfast som så mange påstår her så hadde jo ingen betvilt at det paranormale faktisk var normalt. Se for eksempel Randi's One Million Dollar Paranormal Challenge. Denne har stått i mange, mange år og alle som har forsøkt seg har feilet totalt.

Dersom du påstår at kan heale eller hjelpe folk på andre måter er evnene enten tullball og du har en unnskyldning for å ikke ta Randi's Challenge, eller du er bortimot verdens største drittsekk som holder en slik evne for deg selv når det kan deles med hele verden så enkelt, og hjelpe milliarder av mennesker.

Heisann, har ikke sett Randi's Challenge - men, skal sette meg inn i det etterhvert. Ting er ikke så enkelt at man kan heale en hel verden - litt mer komplisert enn som så. Jeg skjønner skepsisen din, har ikke noen problemer med å skjønne den i det hele tatt. Hører fra meg igjen når jeg har sett på Randi's Challenge, må på butikken nå

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 16:09   #61
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Jeg fikk desverre ikke opp linken, men søkte meg frem til den og skjønte jo straks at det gikk på det å få "bevis" på bilder. Skjønner den.

Men for meg handler det kun om det som skjer inni meg og, det er ikke så lett å fange opp med et kamera. Indre ro lar seg ikke avbilde

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 18:59   #62
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Å være empatisk er en person som "tar på seg" andres følelser, som rett og slett føler det andre føler. Jeg syntes jeg så det mellom linjene dine - at det kunne være deg, men jeg vet jo som sagt ikke.

Det høres ut som meg

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 19:06   #63
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Tror du på engler?

Vi har ei ganske stor yrkesgruppe her i landet som er lønna av staten for å "tro". Det kan ikke være verre å tro på engler og "spøkelser".
Prester lever av å tro-
Vi andre må vite !
Tenk dere en snekker som bygger hus for en prest. Og presten lurer på om det taket holder en skikkelig snøvinter. Hvis snekkerer svarer "Tror det". Blir presten beroliget da ?
Mvh Grovsnus.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 19:32   #64
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Vi har ei ganske stor yrkesgruppe her i landet som er lønna av staten for å "tro". Det kan ikke være verre å tro på engler og "spøkelser".
Prester lever av å tro-
Vi andre må vite !
Tenk dere en snekker som bygger hus for en prest. Og presten lurer på om det taket holder en skikkelig snøvinter. Hvis snekkerer svarer "Tror det". Blir presten beroliget da ?
Mvh Grovsnus.

Nattesøvnen blir bedre for presten hvis presten tror at taket holder!
Presten får neppe nattesøvn hvis han tror at taket IKKE holder.
Bedre å tro for så å kanskje så ta feil enn å IKKE tro for så å ta feil...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 19:52   #65
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Tror du på engler?

Nei, jeg tror ikke på engler og jeg er ikke religiøs. Jeg mener at religion er ondskap, overtramp og maktmisbruk, uansett hvilken av dem.

Jeg tror fantasien min og drømmene mine spiller meg mange puss, og at jeg derfor kan se dem som ikke lenger finnes blant oss - når noen en sjelden gang ønsker å hilse på, eller kjenne at jeg hører til et sted jeg aldri har vært før.
Jeg har en voldsom fantasi, og jeg tror ikke den kan begrenses med mindre jeg går inn for det.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 22:04   #66
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Nei, jeg tror ikke på engler og jeg er ikke religiøs. Jeg mener at religion er ondskap, overtramp og maktmisbruk, uansett hvilken



For all del, men akkurat det du vil, jeg respekterer det, blir litt trist av en så bastant og dømmende holdning bare, det er alt.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 22:59   #67
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Nå mener jeg ikke å være negativ her, men dersom evner var så konkret og håndfast som så mange påstår her så hadde jo ingen betvilt at det paranormale faktisk var normalt. Se for eksempel Randi's One Million Dollar Paranormal Challenge. Denne har stått i mange, mange år og alle som har forsøkt seg har feilet totalt.

Dersom du påstår at kan heale eller hjelpe folk på andre måter er evnene enten tullball og du har en unnskyldning for å ikke ta Randi's Challenge, eller du er bortimot verdens største drittsekk som holder en slik evne for deg selv når det kan deles med hele verden så enkelt, og hjelpe milliarder av mennesker.

Folk blir jo filmet i div programmer der de legger ut om ting de egenltig ikke skal kunne vite den 6 sans f.eks ...Lisa Williams ..+++ Men uansett hvor rett informasjonen er så blir det bortforklart med tipping osv.
Det blir aldri bra nok til at folk tror på det, å det er ikke slik at man får informasjon slik som når man leser noe i en avis ellers er noe på TV.
Mye av informasjonen er mentale bilder og følelser man må sette sammen selv, å bare det å vidreformidle noe en annen levende person har sakt 100% riktig akkurat slik den personen har ment/følt er en utfordring.

Jeg hadde aldri turt å bli med på noe slikt som det programmet jeg , jeg kan ta feil jeg også å noen ganger er det ikke sikkert jeg får inn noe.
Å ikke har jeg noe å bevise for andre heller, jeg hjelper andre gratis ...får ikke noe for jobben jeg gjør uten om noen hyggelige takkekort f.eks i posten å en god følelse av å ha hjulpet andre.


Å når det gjelder healing, Snåsamannen har mange tusen mennesker i ryggen som mener han har hjulpet de. Men det er ikke bra nok det heller siden det ikke kan bevises på en vitenskaplig måte.
Å fordi om man kan lindre å noen ganger gjøre andre friske så betyr det ikke at man kan legge hendene på alle å så er det 100% friske.
Før trodde forskere at jorda var rund, men etter vert som vi fikk andre måter å se verden på så fant vi ut at slik var det jo ikke.
Kanskje en gang frem i tiden vil vi også kunne bevise overnaturlige evner også, men å bevise noe som er usynlig er ikke så lett.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:00   #68
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Nei, jeg tror ikke på engler og jeg er ikke religiøs. Jeg mener at religion er ondskap, overtramp og maktmisbruk, uansett hvilken av dem.

Jeg tror fantasien min og drømmene mine spiller meg mange puss, og at jeg derfor kan se dem som ikke lenger finnes blant oss - når noen en sjelden gang ønsker å hilse på, eller kjenne at jeg hører til et sted jeg aldri har vært før.
Jeg har en voldsom fantasi, og jeg tror ikke den kan begrenses med mindre jeg går inn for det.

Det å IKKE tro på noe er faktisk også en religion... Hvis du er klinkende likegyldig til skoletro etc eller ikke tror på noe overhodet må du kalle deg en ateist..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:09   #69
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det å IKKE tro på noe er faktisk også en religion... Hvis du er klinkende likegyldig til skoletro etc eller ikke tror på noe overhodet må du kalle deg en ateist..

Jeg er ikke særlig glad for at noen trer religion over hodet på meg, fordi jeg ikke tror på noe. Og iallefall ikke fortelle meg at jeg MÅ kalle meg noe....

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:12   #70
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Åh, kjære Myrull - tusen takk for at du delte dette med oss!! Jeg kan tenke meg at mannen din har hatt litt å stri med, hihi...
Men, så fint at du deler, tusen hjertelig takk!

Jeg forstår også, som du sier - de som ikke har opplevd noe. For, jeg har vært en av dem. Kunne ikke fatte eller begripe at noen i det hele tatt var opptatt av dette. Det var jo bare tull!
Tenkte jeg da.

Sjamanisme. Er et rart og litt skummelt ord. Gidder du å fortelle mer om hva det er?

Det er jo "indianer tro" at alt har en sjel en energi å at alt henger sammen.
Alle menensker døde eller levne har sjeler som igjenn er energi å vi hører til hverandre.
Vi mennesker og dyr hører til jorden , å henne må vi passe på.
Jeg tror på reinkarnasjon jeg da, at når vi dør så vil den energien(sjelen) forlate kroppen å dra "hjem".
Å så vil vi etter vert bli sent til en ny kropp for å lære mere å når vi har lært nokk så får vi kanskje selv være hjelpere eller guider til andre.
Sjamanisme er jo veldig sånn " alle skal være venner å ta vare på hevrandre å jorden tro" så det er langt i fra skummelt.
Det er en fredelig naturtro i forhold til mange andre trosretninger som bare skaper krig og hat i verden å virker å være laget for å kontrollere og skremme andre.

Å jeg har dysleksi så beklager skrivefeil når jeg skriver litt lengre innlegg.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:14   #71
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Jeg er ikke særlig glad for at noen trer religion over hodet på meg, fordi jeg ikke tror på noe. Og iallefall ikke fortelle meg at jeg MÅ kalle meg noe....

Korrigerer: KAN du kalle deg ateist... Foreløpig har vi faktisk ikke noen andre kategorier..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:15   #72
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det å IKKE tro på noe er faktisk også en religion... Hvis du er klinkende likegyldig til skoletro etc eller ikke tror på noe overhodet må du kalle deg en ateist..

Jeg må faktisk ikke kalle meg noe som helst.

Jeg er jo ikke likegyldig til religion, jeg har en mening om det, slik jeg skrev tidligere. Og jeg er interessert i historie, og der inngår religioner. Å være likegyldig er å ikke bry seg i det hele tatt, da pleier man ikke ha noen mening om temaet.

Jeg tror at mennesker i egenskap av seg selv er ansvarlig for sine handlinger og ikke kan legge noen av dem over på en gudstro.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:18   #73
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Sitat:

Religion er en fellesbetegnelse for ulike trossystemer som søker å svare på menneskers eksistensielle spørsmål.

Hvis man IKKE tror på noe er også DET en religion! Så uansett er man religiøse på et vis... Religion er på en måte det samme som at alle har et språk...
ALLE har en måte de kommuniserer på...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:44   #74
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nattesøvnen blir bedre for presten hvis presten tror at taket holder!
Presten får neppe nattesøvn hvis han tror at taket IKKE holder.
Bedre å tro for så å kanskje så ta feil enn å IKKE tro for så å ta feil...

1) "Bedre å tro for så å kanskje ta feil" = 50% sjanse for død hvis han sover der.

2) "Ikke tro for så å ta feil" = Bo der selv om man er 50% usikker men overleve fordi det viser seg å være trygt.

Hva var best igjen?

BiSm

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 23:47   #75
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tror du på engler?

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

1) "Bedre å tro for så å kanskje ta feil" = 50% sjanse for død hvis han sover der.

2) "Ikke tro for så å ta feil" = Bo der selv om man er 50% usikker men overleve fordi det viser seg å være trygt.

Hva var best igjen?

BiSm

Det beste er den følelsen man har i forkant av det som skjer, uansett hva som skjer! Bedre å føle seg trygg for så å bli overkjlrt enn å føle seg utrygg for så å bli overkjørt. Resultatet bli det samme, men følelsene i forkant er jo heeelt forskjellige!

Vil helst være trygg jeg og derfor tror jeg alltid på det positive!!
Er flaska halvtom eller halvfull??? DEn testen brukes faktisk for å vise hvor positiv du er!! Hos meg er alt halvfullt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror jeg gir opp Sense Ketolysekuren 22 03-05-09 13:02
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Tynnere enn du tror? Dorothy Generell ernæringsdebatt 10 09-07-06 18:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no