Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Fiberhusk i stedet for maizena?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-12, 11:25   #1
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Fiberhusk i stedet for maizena?

Går det?

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 11:35   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fiberhusk istede for maissena?

I hva da? Fiberhusk er bindemiddel først og fremst. Johannesbrødkjernemel fungerer ofte bedre i feks saus.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 11:35   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Fiberhusk istede for maissena?

Spørs hva du skal bruke det til?

Til saus - helt klart nei fra meg, det ble bare en rar geleaktig masse. Du bør heller bruke JBK eller Xhantan gum til det.

Men jeg regner med at siden du spør kanskje du skal lage noe nå som du egentlig skal bruke maizena i??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 12:39   #4
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Fiberhusk istede for maissena?

Skal lage en gryterette med yogurt, tomatpurre, masse krydder og kjøttstykker. Skal i ovnen i 2 timer. Kanskje jbk er bedre.... Men 3ss, blir ikke det veldig mye.....

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 12:50   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fiberhusk istede for maissena?

Må du ha jevning i den da? Jeg har aldri brukt jevning i gryter... Det er toro som driver med slikt...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 13:54   #6
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Fiberhusk istede for maissena?

Absolutt ikke fiberhusk, jeg ville kanskje jevna etterpå med en eggeplomme eller to om du synes det var nødvendig. Men som Imse sier, det er slett ikke nødvendig bestandig.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 15:04   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiberhusk istede for maissena?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Må du ha jevning i den da? Jeg har aldri brukt jevning i gryter... Det er toro som driver med slikt...

Jeg bruker heller aldri jevning. Det glasset med jbk som jeg har må da være bortimot 4-5 år gammelt. SKAL jeg jevne så gjør jeg det med en grønnsak som er kokt og moset i foodprofessoren.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erstatning for maizena ssttii Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 19-04-11 20:02
Går det an å spise maizena paideig? tiger2010 Generell diskusjon 2 04-12-10 20:58
På stedet hvil... matelsker Spørsmål og svar 0 15-06-10 15:07
På stedet hvil sonjaera Atkins kosthold 11 13-02-09 21:35
I stedet for lasagne firth Middag 30 05-02-09 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no