Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Resultat 10 ukersdiett

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-05, 14:15   #1
lowcaarbdieter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 9
lowcaarbdieter er på en erverdig vei

Resultat 10 ukersdiett

Deler de første offisielle resultatene av 10 ukers dietten på my-lowcarbdiet.com

Fettprosenten ble halvert fra 13% til 6,5%, er meget fornøyd med resultatene. Legger ved link til bildene:

http://www.my-lowcarbdiet.com/diet/eng/aftersite.php

lowcaarbdieter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 14:35   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Oj, det får'n si!

Er det bilder av deg? Og har forandringen skjedd på bare ti uker?

Full av imponasj. Hva gjorde du konkret?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 14:54   #3
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

O M G!!!!!!!!!!!!!!!!




Sinnsyke resultater! Gratulerer!!! Kan ikke du motivere kjæresen min litt da??

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 15:01   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Driver du med konkurranser?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 15:03   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Blir du sur på meg hvis jeg sier YumYum og bruker deg som skrivebordsbakgrunn?

  Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 15:03   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

*lettsindige Albertine pakkes herved bort og graves fram igjen til neste år*

  Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 16:46   #7
lowcaarbdieter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 9
lowcaarbdieter er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lise

Driver du med konkurranser?

Takk for alle positive tilbakemeldinger. Nei, jeg driver ikke med konkurranser. Det er jeg som driver nettsiden my-lowcarbdiet.com og har konstruert dietten. Etter en lang tid med "vanlig" mat og mye jobbing, tenkte jeg å gå fram som et godt eksempel og følge dietten til punkt og prikke bare for å bevise hvor mye man kan forandre kroppen på bare 10 uker. Har fått gode tilbakemeldinger fra flere brukere på dietten og fra noen av mine klienter, også noen brukere fra dette forumet.

Jobber for tiden som Personlig trener - da blir det stor fokus på trening og kosthold, men setter som regel ikke mine "vanlige" klienter på en såpass stikt kostprogram uten videre. Da starter vi heller med enkle kostholdsprinsipper og jobber oss derifra.

Målsettingen med 10 ukersdietten, var altså å bevise at man kan forandre kroppen sin veldig mye på kort tid. Dette kan man klare dersom man er såpass disiplinert og holder seg til et spesifikt kost og treningsopplegg - og dette uten bruk av ulovelige prestasjonsmilder som heller ikke er bra for helsen!

lowcaarbdieter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 17:11   #8
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

*Fnis* Albertine, du er ikke alene! *graver seg ned ved siden av Albertine*


Og applaus til lowcaarbdieter som viser at lavkarbo funker! heia heia! God motivasjon dette her!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 18:07   #9
Matilde
Medlem
 
Matilde sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Åmot i Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 217
Matilde har en fantastisk aura rundt segMatilde har en fantastisk aura rundt seg

WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

__________________




og "kappløpet" med Thula og Studentberta:








Jeg vil heller angre på ting jeg gjør enn å angre på ting jeg aldri fikk gjort! (som å nyte livet som slank, hihi...*knis* )


MOM- maker of miracle
Matilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 19:15   #10
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av lowcaarbdieter

Takk for alle positive tilbakemeldinger. Nei, jeg driver ikke med konkurranser. Det er jeg som driver nettsiden my-lowcarbdiet.com og har konstruert dietten. Etter en lang tid med "vanlig" mat og mye jobbing, tenkte jeg å gå fram som et godt eksempel og følge dietten til punkt og prikke bare for å bevise hvor mye man kan forandre kroppen på bare 10 uker. Har fått gode tilbakemeldinger fra flere brukere på dietten og fra noen av mine klienter, også noen brukere fra dette forumet.

Jobber for tiden som Personlig trener - da blir det stor fokus på trening og kosthold, men setter som regel ikke mine "vanlige" klienter på en såpass stikt kostprogram uten videre. Da starter vi heller med enkle kostholdsprinsipper og jobber oss derifra.

Målsettingen med 10 ukersdietten, var altså å bevise at man kan forandre kroppen sin veldig mye på kort tid. Dette kan man klare dersom man er såpass disiplinert og holder seg til et spesifikt kost og treningsopplegg - og dette uten bruk av ulovelige prestasjonsmilder som heller ikke er bra for helsen!

hei
ditt utgansgspunkt var jo ganske bra, da..
regner med at denne dietten og iallfall treningen ikke egner seg for svært overvektige?
er dette noe lignende som deffing? hva er det egentlig? jeg har hørt om det i forbindelse med folk som driver med kroppsbygging. de får lignende resultater på veldig kort tid..
dette vet du sikkert mer om enn meg..
bra resultat uansett!!

mvh silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 20:30   #11
lowcaarbdieter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 9
lowcaarbdieter er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av silje

hei
ditt utgansgspunkt var jo ganske bra, da..
regner med at denne dietten og iallfall treningen ikke egner seg for svært overvektige?
er dette noe lignende som deffing? hva er det egentlig? jeg har hørt om det i forbindelse med folk som driver med kroppsbygging. de får lignende resultater på veldig kort tid..
dette vet du sikkert mer om enn meg..
bra resultat uansett!!

mvh silje

Dietten egner seg like godt for personer som har mindre, som de som har mye fett på kroppen. Dersom du har mye å ta av kan du regne med en større vektreduksjon enn dersom du ikke er så overvektig. Så om du er overvektig kan du altså regne med å gå ned ganske mye i vekt. Mesteparten av vektreduksjonen kommer fra fett, og de siste 4 ukene av dietten begynner du å miste en del veske pga. begrenset karbohydrat inntak og kroppen komme i ketose. Dette er helt normalt - og setter ytterligere fart på fettforbrenningen.

Deffing er når kroppsbyggere vil redusere underhudsfettet maksimalt for å se helt "skrapet" ut når de står på scenen. Når man deffer vil man altså at det visuelle inntrykket skal bli bedre, slik at muskelene og gjerne muskelfibrene skal bli mer synlig. Dette er en ekstrem form for fettreduksjon. Ofte benyttes både anabole steroider, vanndrivende midler og blodfortynnende medikamenter bare for å se ekstrem ut på konkurranse dagen. Altå ikke noe for mannen / kvinnen i gata.

Uansett skal man lykkes på slankemarkedet og unngå jojo effekten - er det de som klarer å legge om livsstilen som lykkes på sikt. Unngå pulver dietter, vidunder kurer eller ukeblad dietter med ekstremt lavt kalori-inntak, mesteparten av vektreduksjonen på slike dietter består ofte av 60-70% muskelmasse og minimalt med fett. Det er ikke bra. Følger du andre mer planlagte dietter som Atkins, My-LowCarbDiet osv. er det viktig at du legger om livsstilen etter dietten. Du oppnår gode resultater på kort tid, kommer raskt i gang, men om du klarer å beholde resultatene eller evt. gå ned mer avhenger av om du klarer å legge om livsstilen etter diett.

Ekstreme resultater kan oppnåes bare man er såpass disiplinert at du holder deg til en og samme diett - og en diett med en bra ernæringsmessig fordeling, noe styrketrening og utholdenhetstrening. Allerhelst bør dietten være tilpasset dine personlige data. Ta et førbilde av deg selv - og du vil bli overasket over hvor mye du kan forvandle kroppen din på kort tid.

lowcaarbdieter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 11-06-05, 23:21   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Kjemperesultat!

Men sånn før - etter bilde, så skjønner jeg jo at dette er ment til markedsføring... Men er det ikke litt mer riktig å ha 2 like bilder? Da tenker jeg spesiellt på om en planlegger progresjonsbilder. Mest mulig lik, men naturlig kroppsholdning. Samme vinkel. Samme klima - inne/ute. Spille lik "rolle".

Et "god morgen" bilde, og et "fit for fight" bilde blir ganske missvisende... Mener jeg.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-06-05, 00:12   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

.....tror jeg trener feil jeg....

*sukk*....

*dette må jeg snakke med fysioterapeuten min om* -
*graver meg ned sammen med Albertine og Dingpot... er det plass til meg og ??*

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 14:28   #14
lowcaarbdieter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 9
lowcaarbdieter er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av HP

Kjemperesultat!

Men sånn før - etter bilde, så skjønner jeg jo at dette er ment til markedsføring... Men er det ikke litt mer riktig å ha 2 like bilder? Da tenker jeg spesiellt på om en planlegger progresjonsbilder. Mest mulig lik, men naturlig kroppsholdning. Samme vinkel. Samme klima - inne/ute. Spille lik "rolle".

Et "god morgen" bilde, og et "fit for fight" bilde blir ganske missvisende... Mener jeg.

Det liksom blitt et slik sedvane at alle slike før og etter bilder skal være slik. Et før bilde hvor du er litt blek og allerhelst ikke noe pump i kroppen, og ett etterbilde der man står anerledes, brun og med pump i kroppen - man skal altså forsøke å få så stor forskjell som overhode mulig på før og etterbilder (se f.eks body for life).

Når sant skal sies var jeg ekstra brun, for å se litt freshere ut - men jeg hadde ikke noe "trykk" i kroppen, dvs. at jeg hadde ikke løftet noe vekter før etterbildet ble tatt.

Men ja, skal det være helt "scientific" så bør man ta begge bildene som du sier i samme posisjon, samme sted osv. Men uansett, jeg gikk ned 11,5 kg - og har aldri vært i bedre form enn hva jeg er nå.

Her er min progresjon siden jeg startet. Målt med fettklype:
Start:
Bryst: 6 mm.
Mage: 15 mm.
Lår: 20 mm.

Slutt,10 uker senere:
Bryst: 2 mm
Mage: 6 mm
Lår: 11 mm.

Fra 13% til 6,5% fett. Jeg halverte altså kroppsfettet på denne tiden, noe som er ekstremt bra.

lowcaarbdieter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 14:38   #15
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Imponerende. Gratulerer med vellykket resultat....

*Anne løper hjem og trener*

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 14:53   #16
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Synes det begynner å bli litt trangt her nede nå...*dytt og pes* Hei, Nille og Dingpot!

  Svar med sitat
Gammel 13-06-05, 16:46   #17
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Question

Lowcarbdieter: Jeg ser at du inkorporerer frukt (sjokkerende også banan) i kostholdet. I tillegg (i demoen) er det også masse kalorier.. hvordan i all verden har det seg at en går ned i vekt da? Da må en jo strengt tatt være bodybuilder og trene kontinuerlig for å omgjøre fettet til muskler?! Jeg er veldig interessert i å høre litt mer om opplegget, for jeg fikk ikke så mye inntrykk av demoen egentlig. Er 66 kg, 1,67 høy, vil gjerne gå ned i vekt, og øke muskelmasse betydelig. Har problemer med å følge atkinsdietten (på egen hånd) - trenger en konkret plan å følge. Er litt skeptisk til dette med frukt i dietten (jeg elsker frukt, så frykter å gå helt overbord - bedre å fjerne fristelsene - er dette mulig?)

Jeg ser likheter mellom dine teorier og teoriene til Tom Venuto (går ut ifra at du kjenner til han).. www.fitren.com

Jeg så at jeg måtte definere hva jeg ønsket å spise til hvert måltid - det vil vel ikke si at jeg skal spise det samme hver dag?? Hvordan fungerer dette i praksis? Kan jeg endre mine valg slik at jeg får variasjon? Du avslører jo mye av opplegget allerede før betaling.. hva kan du tilby meg i tillegg hvis jeg betaler for f.eks. 12 ukers program? Og hvordan fungerer det med å veie maten og slikt - er ikke det litt stress, eller må det til for å oppnå maksimalt resultat? (Dette menes ikke å virke negativt, jeg er bare nysgjerrig )

__________________
"You always get more of what you focus on in life"

Sist redigert av TinaF : 13-06-05 kl 18:05.
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 10:22   #18
lowcaarbdieter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 9
lowcaarbdieter er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Lowcarbdieter: Jeg ser at du inkorporerer frukt (sjokkerende også banan) i kostholdet. I tillegg (i demoen) er det også masse kalorier.. hvordan i all verden har det seg at en går ned i vekt da? Da må en jo strengt tatt være bodybuilder og trene kontinuerlig for å omgjøre fettet til muskler?! Jeg er veldig interessert i å høre litt mer om opplegget, for jeg fikk ikke så mye inntrykk av demoen egentlig. Er 66 kg, 1,67 høy, vil gjerne gå ned i vekt, og øke muskelmasse betydelig. Har problemer med å følge atkinsdietten (på egen hånd) - trenger en konkret plan å følge. Er litt skeptisk til dette med frukt i dietten (jeg elsker frukt, så frykter å gå helt overbord - bedre å fjerne fristelsene - er dette mulig?)

Jeg ser likheter mellom dine teorier og teoriene til Tom Venuto (går ut ifra at du kjenner til han).. www.fitren.com

Jeg så at jeg måtte definere hva jeg ønsket å spise til hvert måltid - det vil vel ikke si at jeg skal spise det samme hver dag?? Hvordan fungerer dette i praksis? Kan jeg endre mine valg slik at jeg får variasjon? Du avslører jo mye av opplegget allerede før betaling.. hva kan du tilby meg i tillegg hvis jeg betaler for f.eks. 12 ukers program? Og hvordan fungerer det med å veie maten og slikt - er ikke det litt stress, eller må det til for å oppnå maksimalt resultat? (Dette menes ikke å virke negativt, jeg er bare nysgjerrig )

Når det gjelder utregning av kalorier regnes disse individuelt ut. Det varier fra person til person. Dietten baserer seg på to viktige prinsipper for vektreduksjon. 1. Spise mindre energi enn hva kroppen trenger, og 2. En optimal sammensetning av næringsstoffer til rett tid på dagen. Du trenger ikke bekymre deg over at du spiser for mye kalorier. På dietten går du på underskudd og spiser lite karbohydrater. Og må bare legge til at man kan ikke omgjøre fett til muskler.

På en lavkarb. diett er frukt og grønnsaker viktig.Spesielt når kroppen allerede er på kaloriunderskudd. Allerhelst frukt og grønnsaker med lav GI, banan er middelshøy GI (avhengig av modenhet), og spises f.eks hovedsaklig etter trening. Frukt og grønnsaker er valgfritt, men det anbefales sterkt å spise 1-2 porsjoner med grønnsaker hver dag i tillegg til dietten. Dietten er basert for alle uansett om man trener eller ikk. Den fungerer like godt på mannen i gata som en fitnessutøver.

Du trenger ikke spise det samme hver dag. Du kan lage deg forskjellige menyer når du er innlogget. Når du betaler for du et spesifikt opplegg tilpasset din form og vekt. Følger du opplegget har ikke kroppen annet valg enn å begynne å forbrenne fett - og du blir strammere. Maten står oppgitt både i gram, dl og ss. Unntatt proteinkilder som kjøtt og fisk bare i gram.

lowcaarbdieter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 10:44   #19
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

Jeg ser at det er en viss forskjell på 10 ukers dietten og 12 ukers dietten. På den førstnevnte har du inkorporert måltid etter trening. Hvorfor inngår ikke dette måltidet i 12 ukers dietten? Og hvorfor er måltidene annerledes? Hvilke av de to vil du anbefale? (Jeg likte forsovet best 12 ukers dietten - er ikke så glad i juice )

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 13:50   #20
lowcaarbdieter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 9
lowcaarbdieter er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Jeg ser at det er en viss forskjell på 10 ukers dietten og 12 ukers dietten. På den førstnevnte har du inkorporert måltid etter trening. Hvorfor inngår ikke dette måltidet i 12 ukers dietten? Og hvorfor er måltidene annerledes? Hvilke av de to vil du anbefale? (Jeg likte forsovet best 12 ukers dietten - er ikke så glad i juice )

Fordi om du følger 10 ukers dietten må du ikke drikke juice etter trening. Har du god tid,klarer å følge en diett i 12 uker så prøv 12 ukers dietten. Uansett vektreduksjon vil du oppnå uansett hvilke av dietten du velger å følger.

lowcaarbdieter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 14:36   #21
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

Jeg skulle gjerne prøvd en av diettene fra og med i morgen av.. eneste problem blir da sommerferien. Skal på ferie om 4 uker, så 2 av ukene blir en slags pause i dietten (tror ikke jeg klare rå følge den bokstavelig da!) - men ikke noe prob å begynne rett på den igjen etterpå. Det vil gå utover vekttapet og framgangen, men en diett er vel bedre enn ingen diett?!

Hvordan er det med oppfølging under dietten? Går det an å spørre spm? Er det noe forum for de som er på dietten hvor de kan diskutere ting?

(PS: Hvordan kan jeg få målt fettprosenten min jevnlig?)

__________________
"You always get more of what you focus on in life"

Sist redigert av TinaF : 14-06-05 kl 15:01.
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 14:53   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Lurer jammen på om jeg skal hive meg på en 12-ukers etter ferien jeg. Nå er det uaktuelt for meg å gå OPP i karber da. Jeg har levd etter Atkins prinsipper ganske lenge - er på vedlikehold med et snitt på 45 karber pr dag. Går jeg over dette legger jeg på meg. Jeg er 1.62 m høy og veier ca. 64 kilo (vekta er gravd ned). Jeg spiser mellom 1400 og 1800 kalorier pr dag (går jeg over dette er også vekta på vei opp ganske raskt. Egentlig er jeg ferdig slanket og har ikke så mange kilo å ta av heller, - men jeg vil svært gjerne ned i fettprosent. OG bli strammere. I følge Tanita (supervekta) har jeg en BMI på 24.7, - og en fettprosent på 35.5 - Det er jo altfor mye, - og jeg har en mistanke om at det ikke er helt korrekt. All den tid det heller er hud og ikke fett jeg har for mye av !! (Gammel dame på snart 50 år vettu - huden er ikke like elastisk lenger). Har lavt stoffskifte og dårlige gener for muskelbygging,

PÅ grunn av prolaps (to) har jeg trent med fysio to ganger per uke (motstandstrening stort sett) og gjør (Winsor) Pilates - 50 minutters program 3 ganger pr uke. I tillegg spiller jeg golf og går i snitt en 18-hullsrunde en gang i uka.

På grunnlag av dette - tror du en slik 12-ukers ville hjelpe meg noe - all den tid jeg IKKE kan gå opp i karber over 45 pr dag ? (tro meg, jeg har prøvd - min toleransegrense er lav). Eller skal jeg bare intensivere treningsformen/typen ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 17:20   #23
lowcaarbdieter
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 48
Innlegg: 9
lowcaarbdieter er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nille

Lurer jammen på om jeg skal hive meg på en 12-ukers etter ferien jeg. Nå er det uaktuelt for meg å gå OPP i karber da. Jeg har levd etter Atkins prinsipper ganske lenge - er på vedlikehold med et snitt på 45 karber pr dag. Går jeg over dette legger jeg på meg. Jeg er 1.62 m høy og veier ca. 64 kilo (vekta er gravd ned). Jeg spiser mellom 1400 og 1800 kalorier pr dag (går jeg over dette er også vekta på vei opp ganske raskt. Egentlig er jeg ferdig slanket og har ikke så mange kilo å ta av heller, - men jeg vil svært gjerne ned i fettprosent. OG bli strammere. I følge Tanita (supervekta) har jeg en BMI på 24.7, - og en fettprosent på 35.5 - Det er jo altfor mye, - og jeg har en mistanke om at det ikke er helt korrekt. All den tid det heller er hud og ikke fett jeg har for mye av !! (Gammel dame på snart 50 år vettu - huden er ikke like elastisk lenger). Har lavt stoffskifte og dårlige gener for muskelbygging,

PÅ grunn av prolaps (to) har jeg trent med fysio to ganger per uke (motstandstrening stort sett) og gjør (Winsor) Pilates - 50 minutters program 3 ganger pr uke. I tillegg spiller jeg golf og går i snitt en 18-hullsrunde en gang i uka.

På grunnlag av dette - tror du en slik 12-ukers ville hjelpe meg noe - all den tid jeg IKKE kan gå opp i karber over 45 pr dag ? (tro meg, jeg har prøvd - min toleransegrense er lav). Eller skal jeg bare intensivere treningsformen/typen ??

Lurt av deg å vente til ferien er over. Når man er på ferie skal man ikke ødelegge den med å gå på en strikt diett. Ang. fettprosent, så er disse Tanita målerne ikke helt å stole på. Disse impedansemålerne sender en "svak" strøm gjennom bena og måler motstanden. På den måten regner den ut forholdet mellom fett og kroppsmasse. Alt over bena, blir regnet gjennomsnittelig ut etter alder, høyde og vekt. Er du veldig overvektig kan du bruke buksene dine som mål for om du mister fett. Eller du kan bruke målbånd ca 2 cm over navelen. Eller du kan kjøpe deg en fettklype.

Fint at du trener styrketrening, da vedlikeholder du muskelmassen - og dermed en stor del av forbrenningen din. En stor feil flere gjør når de følger slike strikte dietter er at de ikke trener noen form for styrketrening. Da vil du med stor sannsynlighet ikke klare å vedklikeholde musklene og dermed miste mye av den, med det resultat at forbrenningen din er blitt mye dårligere etter dietten. Musklene former også kroppen din. Enkelt og greit "Use it or lose it". Erfaringsmessig får man utrolig mye ut av en diett hvis du går hver morgen 3-5 dager i uka i 45-60 min. rask gange. Fettet smelter nesten bort i kombinasjon med dietten.

Men huske på at 12 ukers dietten starter med hele rundt 200 gram karbohydrater som reduseres hver uke. På 10 ukers dietten reduseres det enda kraftigere - den er mer strikt. Så hvis du vil føgle en diett med veldig lavt karbohydrat inntak så er 10 ukers dietten løsningen. Her reduseres karb. mye raskere, og på ikke treningsdager spiser du enda mindre karbohydrater. Ofte får veldig mange slankere dårlig.

Enkelte blir veldig overfølsom for karbohydrater fordi de spiser karb. med høy GI, det gjør du ikke dietten. Som alternativ kan du f.eks starte på 10 ukersdietten, og starte på uke 5 (lavt karb. inntakt) og være 2 uker på hver uke. Altså starte på uke 5, i 14 dager, så uke 6 i 14 dager, uke 7 i 14 dager, uke 8 i 14 dager, uke 9 i 14 dager og uke 10 i 1 dager. Men i utganspunktet anbefaler jeg deg å starte på uke 1, og rimelig sikker på at det vil fungere bra på deg.

Ang. oppfølging svarer jeg selvf. på de spørsmål jeg får tid til og som dukker opp. Det er derfor vi utformer en slik FAQ avdeling - slik at de mest stilte spørsmål står der.

Ang.

lowcaarbdieter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 18:35   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

sorry, ble ikke så veldig klokere jeg.... Jeg lever allerede på en ganske strickt "diett" og har ikke noe problem med det. Men får ikke trent slik jeg vil på reise i ferien !!

Stiller heller noen flere spørsmål:

1. På noen av disse diettene - 10 dagers eller de andre. MÅ jeg starte med et karbenivå OVER 45 karber pr uke ?

2. Hvor høyt må man begynne ? Og hvor lavt er der vanlig å gå ? Det er uaktuelt for meg å spise mer enn min tålegrense for karber går. Jeg har brukt år på å finne den rette komboen og når jeg har funnet den gor jeg søren ikke slipp på den !! Jeg spiser masse mat og kan godt klare å spise mindre enn det jeg gjør. Kan jeg da bruke en av dine dietter ? (jeg er i ketose rundt 25-30 karber pr dag - uten at det betyr at jeg tar av)

3. Jeg spiser aldri høy GI karber. Jeg spiser rent kjøtt, fisk og fugl, - karbene består hovedsaklig av lav GI grønnsaker/salater - mye grønnsaker, litt frukt & en del bær - kun lav GI. Nøtter/frø, masse friske grønne krydderurter - litt dressinger/sauser. Spiser aldri brød (med unntak av fiberrik med solsikkefrø)- hvitt raffinert mel eller sukker. Aldri poteter og kun lavkarbo pasta - veldig skjelden. Spiser litt oster (ikke mye og absolutt ikke cottage cheese for den klarer jeg ikke). Av meierivarer bruker jeg rømme, fløte og creme fraiche til matlaging - men ikke hver dag -kun av og til og i moderasjon. Yoghurt spiser jeg hvis jeg finner gresk, men den er besten umulig å få tak i. Bruker masse oljer, kaldpressede avocado-, oliven-, raps-, macadamia-oljer + MCT olje bl.a. i mat og som tilskudd. Tar tilskudd av omega 3-6-9. Tåler soya produkter dårlig (pga stoffskifte sykdommen). Drikker Whey protein shake før og noen ganger etter trening de dagene jeg går rett fra trening på jobb og ikke får spist proteinrik mat på noen timer. Bruker også proteinpulver til "pannekaker" og smoothies. Tåler ikke appelsin eller appelsin juice, - eple - eplejuice eller epleeddik. etc. Bruker svært lite lavkarbo produkter og barer. Min eneste "last" er 10 gram Lindt Excellence 85% hver dag.

4. For å ta av må jeg normalt ned rundt/under 20 karber pr dag og kalori inntaket må ligger rundt/under 1400 kalorier/dag. Så du ser slingringsmonnet mitt er ikke stort.
Tatt i betrakning at jeg har en meget lav forbrenning (ekstrem metabolsk motstand) stoffskifte problem og gener som ikke er innstilt på muskelbygging, - mener du fremdeles at jeg kan ha utbytte av din diett for en periode - og så gå tilbakle til Atkins ??

Hvis du forettekker å svare på din egen side, så gi beskjed, - jeg poster her fordi jeg vet flere her har samme problem som meg og kanskje tenker de samme tankene. ...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 14-06-05 kl 18:50.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-05, 18:41   #25
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sitat:

Erfaringsmessig får man utrolig mye ut av en diett hvis du går hver morgen 3-5 dager i uka i 45-60 min. rask gange.



bare lurer.. skal man da gå FØR man spiser frokost?
jeg liker veldig godt å gå meg en rask tur/løpe om kvelden,
hvorfor er det bedre å gjøre dette om morningen?
og rask tur.. hvilken puls bør man ligge på(% av makspuls)? jeg trener med pulsklokke.

mvh silje


Sist redigert av silje : 14-06-05 kl 21:24.
silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no