Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilke matvarer inneholder magnesium?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-06, 13:03   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Question

Hvilke matvarer inneholder magnesium?

Noen som har en tabell som viser hvilke matvarer som inneholder mest magnesium.?
Jeg vet at mørk sjokolade, banan, mandler og cashewnøtter inneholder magnesium. Sikkert de fleste marvarer, men hvilke er rikest på magnesium?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:11   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Noen som har en tabell som viser hvilke matvarer som inneholder mest magnesium.?
Jeg vet at mørk sjokolade, banan, mandler og cashewnøtter inneholder magnesium. Sikkert de fleste marvarer, men hvilke er rikest på magnesium?

Eneste jeg egentlig har fått med meg av disse er mørk sjokolade...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:17   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium

Det eneste jeg fant var denne, som ramser opp hvor mye mineraler det er i diverse matvarer;

http://www.matoppskrift.no/sider/mineraler.asp

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 13:19   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium

Sitat:

Magnesium:
Magnesium spiller en viktig rolle i alle celler og er spesielt aktivt i den del av cellen som kalles "kraftverket" (mitokondriene). Mangel på magnesium kan føre til svakhet i musklene, konsentrasjonsvansker og tendenser til depresjoner.
De beste kildene for magnesium er grønne grønnsaker, poteter og grovt brød, men også melk og kjøtt er gode kilder. Om man velger et kosthold som er satt sammen av matvarer fra alle gruppene, vil man dekke sitt magnesiuminntak. Dårlig sammensatt kost kan gi dårlig status av dette mineralet.

Så grønne grønnsaker er tydeligvis noe å satse på her

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 14:12   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium

Opprinnelig lagt inn av mofe

Det eneste jeg fant var denne, som ramser opp hvor mye mineraler det er i diverse matvarer;

http://www.matoppskrift.no/sider/mineraler.asp

Akkurat tabellen jeg var ute etter, takk skal du ha.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-08-06, 14:21   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium

Opprinnelig lagt inn av mofe

Så grønne grønnsaker er tydeligvis noe å satse på her

NEI! Skal en tro tabellen så er nøtter, bønner, breiflabb, kli, kakaopulver, sesamfrø og mineralsalt gode magnesiumkilder.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-08-06, 01:02   #7
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium

Lommelegen skriver dette (se linken under):

"Matvarer med magnesium
Grønne bladgrønnsaker, nøtter, ost, banan, fullkorn, advokado og skalldyr har alle mye magnesium."

http://www.lommelegen.no/art/art2886.asp

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 11-08-06, 07:19   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium

Banan? Den var ny.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 11-08-06, 10:25   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium

Opprinnelig lagt inn av komkari

Lommelegen skriver dette (se linken under):

"Matvarer med magnesium
Grønne bladgrønnsaker, nøtter, ost, banan, fullkorn, advokado og skalldyr har alle mye magnesium."

http://www.lommelegen.no/art/art2886.asp

Brokkoli, spinat, ost, banan, avokado og reker inneholder alle 20-30 mg magnesium.
Breiflabbfilet har 236 mg
Bønner har 130-200 mg
Sesamfrø 350 mg

Kan vist ikke stole på lommelegen heller

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 09:47   #10
Smurfepia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 13
Smurfepia er på en erverdig vei

Sv: Hvilke matvarer inneholder magnesium?

Reker, grønne grønnsaker og salater, avocado, ost, fisk og kjøtt inngår jo i ketolysekuren som lovlig mat. Hvorfor må man da ta egne magnesium tabletter?

Smurfepia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
Matvarer tillatt på Fase 1 smosje Fase I 47 25-08-11 22:12
Liste over fiberinnhold i matvarer Tingeling Lavkarbo generelt 1 21-10-05 13:15
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no