Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysetablettene?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-11, 20:21   #1
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ketolysetablettene?

Jeg har gått på dette kostholdet siden i fjor sommer. På ettersommeren ble jeg klar over letolysetablettene, som jeg har tatt som anvist hver dag siden da. Før jul fikk jeg mye hjertebanken, og etter litt research fant jeg ut at dette kunne komme av for lite magnesium. Jeg fikk sjekket med EKG før jul og alt var normalt; da visste jeg ikke at hjertebank kan være en bivirkning av lavkarbokosthold. Siden jeg også var plaget med kramper i leggene passet det bra å øke dosen til etterhvert maks. Hjertebanken ga seg litt, men har kommet tilbake nå i sommer. Det er skikkelig ubehagelig når jeg går til sengs, våkner om natta og det dunker og banker i hele brystet.

Noe måtte jeg prøve siden jeg allerede var på maks dose/dag og jeg trappet ned på magnesium noe som hjalp litt, så de siste ukene har jeg tatt en pr dag. Nå har jeg ikke tatt tablettene - verken magnesium eller de andre - i en uke, og jeg har ikke leggkramper og hjertebanken er omtrent borte. Kroppen er fin ellers. Kostholdet består (daglig) i hovedsak av salat, egg, rent kjøtt, fløte, rømme, ost, brokkolig og blomkål. Tåler dårlig fisk så jeg tar selolje hver dag.

Jeg har lest meg opp på hva trådene sier om ketolysetabletter; inkl Torkil Andersens innlegg/svar.
Så kommer spørsmålene mitt:

  • har jeg vært "overdosert" av ketlysekosttilskuddet?
  • Jeg er klar over at på LCHF trenger en kosttilskudd, men kan det være en fordel med en pause innimellom?
  • i såfall; hvor lenge?
  • og tilslutt: er det noe jeg ikke har tenkt på i denne sammenhengen?

  Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 20:24   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysetablettene?

Det jeg tror du ikke har tenkt på er at hjertebank kan skyldes lav blodprosent som mangel på jern, b12 eller folat. Jeg ser ellers ingen sammenheng i det du skriver. Muligens annen årsak enn kutt av piller?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 20:32   #3
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketolysetablettene?

Takk. Det har jeg ikke tenkt på. Men jeg er ganske sikker på at jeg ikke mangler jern i alle fall; det har jeg erfaring med fra tidligere og vet godt hvordan kroppen er da. Ellers sjekket jeg "alt" på blodprøver i januar og alt var normalt/innenfor normalområdet. Men jeg noterer det du sier og tar opp med legen etter sommeren.

De siste ukene har jeg hatt en reduksjon i det totale kcal-inntaket, slik at jeg spiser mindre av både fett, kh og proteiner. Dette kommer som en følge av at jeg ikke går ned i vekt, og skal prøve noe nytt. Før reduksjonen hadde jeg ca en uke med ca 30-50 g kh/dag mot 15-20 g/dag nå.

Det som er rart er at hjertebanken er nesten borte nå, etter flere måneder med veldig sterkt ubehag.

  Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 22:56   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysetablettene?

De tablettene har så lave doser at det er neppe de som er skylden, så jeg ville begynt med de igjen var jeg deg. Slike piller har ofte ikke merkbar effekt, og ikke med en gang heller.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysetablettene + amming Lotski Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 2 25-01-11 22:14
Ketolysetablettene somaya Ketolysekuren 5 26-02-10 15:23
Så viktig er ketolysetablettene ... MorStine Ketolysekuren 52 30-10-08 16:29
Ketolysetablettene hegekat Ketolysekuren 7 05-07-07 09:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no