Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har sommeren noe å si på vekta?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-07, 19:46   #1
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Har sommeren noe å si på vekta?

Har sommeren noe å si på vekta??
Det har seg sånn at vekta mi går ned/holder seg nede om sommeren, selv om jeg spiser hva jeg vil og når jeg vil(i sommer prøvde jeg meg som vegetarianer, så det ble mye karbo). Men når høsten kommer går jeg opp 5 kilo!! Sånn var det i fjor også, men da la jeg ikke på meg like mye..
Hvorfor er det sånn? Har det noe med dagsrytmen å gjøre eller at det er varmere?
Det ærger ,meg, for jeg liker jo å spise hva jeg, hvor mye jeg vil og når jeg vil

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 23:04   #2
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Sv: Har sommeren noe å si på vekta?

Hmmm.. man svetter vel litt ut om sommeren? Og spiser lettere kanskje?
Ikke akkurat ekspertsvar fra meg i kveld

Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 01:26   #3
shallow
Juniormedlem
 
shallow sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 56
Innlegg: 48
shallow er ny på veien

Sv: Har sommeren noe å si på vekta?

I tillegg til økte aktiviteter så brytes også vaner for min del. Surrer ikke så mye rundt kjøleskapet for eksempel. Blir kanskje ikke sittende fullt så mange timer i sofa'n foran tv.

Who knows ?

shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 01:31   #4
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Har sommeren noe å si på vekta?

Kom på at dette har jeg lest om før, så lette litt på forumet, og se hva jeg fant!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5548&

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:38   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Har sommeren noe å si på vekta?

Jeg har hatt det sånn siden jeg var gutt. Har jo ikke tid til å sitte å spise hele tiden om sommeren når det ikke er mørkt ute før Kl 23. Da er det arbeid helt til jeg finner senga. Om vinteren har jeg ikke overskudd og bruker da alt for mye tid til å spise og se TV

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 00:07   #6
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Har sommeren noe å si på vekta?

I mitt tilfelle er det senhøsten, eller rettere sagt den mørke tiden før snøen kommer som er problemet, da faller energinivået drastisk samtidig som det liksom ikke er "sesong" for noe av de fysiske aktivitetene jeg liker å drive med.

Og da har jeg så lett for å glemme å justere ned matmengden etter sommeren med høyt aktivitetsnivå og store porsjoner...

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 15:26
Utviklingen i Norsk kosthold 2005 Fedonisten Generell ernæringsdebatt 6 04-02-06 09:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no