Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Barn og søtningsstoff

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-10, 15:35   #1
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Barn og søtningsstoff

Jeg bruker nå sukrin og stevia som søtning i kaker etc. som jeg selv skal spise. Ungene (3 og 5 år) vil jo og smake på dette, men er dette ok for dem å spise? (Det er ikke store mengder og ikke ofte det er snakk om) Det er vel bedre en at de hadde spist de samme tingene bare de var laget med sukker?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:14   #2
droc
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 30
droc er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Jeg tror det at du er usikker er et hint til riktig svar... Selv om sukrin og stevia sannsynligvis ikke er farlig (bortsett fra mulighetene for dårlig mage), må du jo vurdere om du ønsker å gi barna mat som er tilsatt juks. Veien til aspartam og annen gift er kort...

Personlig tror jeg det er best å unngå å lære seg å like søte smaker. Søtt er en avhengighet, og barn trenger ikke å tro at søtt er en hverdagssmak. Og er det ikke en hverdagssmak er det heller ikke det store problemet for barn å få i seg begrensede mengder sukrose.

droc er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så fett som mulig Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:56   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Jeg lar ungene noen ganger få ting med sukrin i, og hadde tillatt stevia, men absolutt ikke noe annet. Ungene får ikke av min pepsi max eller en bit av Atkinsbaren..

Tro det eller ei, men jeg måtte faktisk si i fra i barnehagen at ungene ikke fikk drikke fun light, de gav faktisk fun light i busdager.

Heller litt sukker enn søtningsmiddel... Barn skal skånes for slike ting, de kan ikke velge, de vet ikke konsekvensene.. Det blir som med bilsikring, man kan ikke la en 2 åring avgjøre om den skal sitte fremovervendt eller bakovervendt selv, man vet jo at bakovervendt er 5 ganger sikrere, det skjønner jo ikke 2 åringen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:18   #4
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Takk for svar! Det er ikke ofte det blir snakk om, sukrin har blitt brukt 1 gang her i huset på 5 uker, (ikke likte de ostekaka heller *lol*) så da skal det nok være safe!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 07:56   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Sukrin og stevia vil jeg helt klart tro er sikkert, og ikke verre enn sukker, absolutt ikke. Jeg ville nok også stilt meg på tvers med fullkjemisk framstilt søtningsmiddel, som splenda, natreen og så absolutt aspartam.
Jeg ville heller ikke kalt sukrin og stevia kunstig, da det faktisk er naturlig søtning.
Men er enig med droc i forhold til å introdusere søtt i barns kost. Å forby det er unødvendig, og det er nok mange her inne som vet hva det kan innebære for forholdet til mat, men heller ikke gjøre det til hverdagsmat. Barna speiler seg i våre synlige vaner, også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:20   #6
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Ja, jeg tenker heller ikke på dette som kunstig søtning, i og med at det er naturlig. Ikke det at alt som er naturlig er bra altså... Kunstig søtning utsetter jeg min egen kropp for i svært liten grad, og hvertfall ikke barna mine!

Mine venner drikke mye pepsi max og annen light brus, noe som jeg nekter både meg selv og ungene mine. Jeg syns heller ikke sånn brus smaker noe godt, så føler ikke noe behov for å drikke det når jeg ser avhengigheten det skaper for mange.

Ved to anledninger har ungene fått pepsi max uten at jeg har vert der, og de har da vert mer eller mindre "hyper" etterpå. Kan dette ha sammenheng med søtningstoffet som er brukt i brusen? Jeg aner ikke hva som er tilsatt i sånn brus, siden jeg aldri benytter det selv... De reagerer ikke sånn på vanlig sukker.

Jeg er selvsagt heller ikke for for mye sukker i barns kosthold. Det er for det meste tilegnet lørdager eller spesielle anledninger. Utenom det de får i melkeprodukter og frukt. Jeg vil ikke skape noen sukkeravhengighet hos dem daglig utover det!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:25   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Jeg tror vel at all light-brus i Norge nå er søtet med aspartam, som er helkjemisk, og faktisk en nervegift, så du gjør helt rett i å ikke gi barna det! Det er mange som opplever muskelsmerter, leddproblemer, eksem, hodepine, rastløshet, synsforstyrrelser etc med et stort inntak av aspartamholdige matvarer, så styr unna om du kan!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:31   #8
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

ok, da får jeg slå i bordet med det når noen på død og liv skal ha det i ungene mine! Har nekta til nå, men greit å ha noe håndfast! Takk! Rastløshet kan stemme bra!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:42   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Jeg er veldig bekymra for at aspartam har den plassen det har, og føler nærmest at vi har blitt menneskelige søppelbøtter for pengesterke markedskrefter.
Det som er problemet med aspartam er at dersom den når over +30 grader (godt under kroppstemperaturen), så dannes metanol etterhvert som aspartamen brytes ned i kroppen. Dette går direkte i blodbanene. Videre blir metanolen til formaldahyd. Jeg synes det er helt utrolig at dette er lovlig! Forsøkt på rotter har det gitt svulster på hjernen.
I Japan har de søtet all light-brus med stevia (som enten er tørkede blader, eller væske presset ut av steviablader) i over tredve år, foreløbig uten rapportering av bivirkninger eller skader. Listen over innrapporterte bivirkninger av aspartam er skremmende lang.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:49   #10
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Får håpe de godkjenner Stevia i nordiske matvarer snart. Utrolig!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:59   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Ja, man kan jo håpe, det er dessverre markedskreftene som bestemmer, og mattilsynet har jo godkjent aspartam. Jeg mistenker nok de undersøkelsene dette er basert på for å være kjøpt og betalt .
Jeg må innrømme at en ytterst sjelden gang kjøper jeg Cola Light når jeg er eeeekstreeeemt fyllesyk. Men selv om det bøter på fyllesyken, så får jeg stikksmerter i kroppen av det tross at det bare er snakk om en halvliter. Ekkelt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:12   #12
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Ser for meg at jeg (om mulig) blir enda mer motstander nå da... hehe

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:14   #13
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Jeg ser alt dette negative om søtningsmidler, men klarer ikke å finne noen seriøs forskning som har funnet noe negativt om disse. Er det virkelig farlig eller er det hysteri?

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:29   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Det må jo gjerne uavhengig forskning til, ser for meg at det er vanskelig å få sponset forskning for et alt godkjent søtstoff. Og ofte koster det penger å få lastet ned studiene i sin helhet. Empiriske bevis finnes det jo hauger av. Noen velger å stole mer på statistikk og kontrollerte forsøk, jeg ligger vel kanskje litt midt i mellom, da jeg mener begge deler har verdi.
Men denne listen over innrapporterte bivirkninger er jo viden kjent:

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:33   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Kom over denne på pubmed.
Hvor god den er, vet jeg ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:42   #16
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Takk skal du ha. Jeg sitter egentlig med inntrykk av at som med så mye annet så gjelder: "alt med måte." Jeg tror absolutt ikke det er sunt å drikke brus (eller annen drikke med sukker eller kunstig søtning) hver dag uansett om hvilken måte den er søtet på. Brus var jo en form for kos i min barndom og burde vel egentlig være det enda?

Om barnet får en halvliter brus på lørdagskvelden, og bare da, så er det kanskje ikke så farlig hva det er? Jeg kjøper kun brus til helgen. Ellers er det vann og hvis det er ønske om noe med smak så er farris/bris lime et godt valg syns jeg.

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 12:03   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Venne barn til søte ting???
Har noen av dere smakt på brystmelk? Den er så søt at den er kvalm!!!

Vi venner ikke barn til søtsmak, vi venner dem av med det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 13:04   #18
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Hehe ja det er sant Kitt! Makan til søt melk skal en lete lenge etter! Jeg prøver å holde ungene borte fra ting som er "sukker uten mening", som snop og brus utenom til lørdagskosen.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 14:10   #19
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Nå høres jeg veldig gammel ut, men jeg klarer ikke la være å tenke at verden har jammen forandret seg de siste 20 årene. Det er nesten utrolig hvor anderledes kosthold og aktivitetsnivået er i dag i forhold til min oppvekst. Jeg fikk lørdagsgodt og ikke noe mer. Det var aldri slik at vi hadde godteri i huset, eller potetgull og brus. Nå er det blitt dagligdags for mange. Jeg syns at foruten at det rett og slett er utrolig usunt, så er det også litt trist. Hvordan barn i dag på en måte mister litt. Den forventningen og gleden som ligger i å se frem til noe, og at noe er spesielt. Lørdagskvelden min var veldig spesiell i allefall og en dag helt ulik de andre. Vet ikke om det er slik for barn i dag.

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 14:16   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Jeg hadde det på samme måte som deg, godteri hørte lørdagene til, i sommerferien og sånn var det kanskje noe mer frislepp, men i skolehverdagene var det ikke snakk om å spise særlig med godteri, og det var sjelden det var noe tilgjengelig hjemme også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 14:27   #21
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barn og søtningsstoff

slik hadde jeg også det og derfor får gutten vår litt godt hver lørdag. Han har en liten skattekiste som han bare får åpne på lørdager, brus og slikt unngår vi å gi han. Det som er vanskelig er når vi er på besøk så synes jeg det er vanskelig å si i fra når mamma for eks skal gi han kjeks og saft etc.

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 14:45   #22
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Barn og søtningsstoff

Ja, om andre ikke hadde blant seg og skal prakke på ungene ditt og datt hadde alt vert bedre! Det der starter jo allerede før de begynner å gå. Fy så irriterende!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 17:13   #23
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Sv: Barn og søtningsstoff

Vi hadde også lørdagsgodt da jeg var liten og da fikk jeg 15kr som jeg hadde tjent selv (ved å vaske rommet mitt og badet) som jeg kunne kjøpe godteri til barne-tv for. Ungene her får fredags-godteri, brus bare av og til. Har en som er tyggis-gal som får ekstra til tider, men det skal det nå bli en slutt på etter jeg har lest denne tråden.
Tenker litt på meg som ammer, bør kanskje bruke fruktose istedet for splenda? Er sukrin så gale?
Må få skaffa meg stevia!

__________________




Stolt mamma til 4

Sist redigert av somaya : 05-03-10 kl 17:14. Årsak: skriveleif;)
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 18:21   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barn og søtningsstoff

Somaya, sukrin er nok langt bedre enn fruktose.

Jeg husker vi hadde sånne gule små tupperwarebokser, de fylte mamma opp med potetgull, og så delte hun opp ruter med melkesjokolade over, og vi fikk hvert vårt glass brus. Store glass vel å merke. Husker fortsatt jeg syntes det var godt med saltet fra potetgullet på sjokoladen. Det var før det fantes sånne lørdagsgodtposer. Og så hadde jeg agurk i colaen. Mamma lagde pizza i langpanne med verdens tjukkeste bunn og kjøttdeig som nesten var kokt under et gigantlag med ost . Sånn var det hver lørdag hjemme hos oss på det glade åttitall!
Ellers var det en spesiell sjokoladekake mamma lagde til alle merkedager. F.eks den åttende januar hvert år ble den pyntet med Elvis og antall år han skulle ha vært om han levde i non stop . Det var ikke spesielle restriksjoner på sånt noe, men jeg kan ikke huske at vi var så opptatt av det da jeg vokste opp.
Det var først da jeg la på meg sinnsykt mye i elleve- tolvårsalderen at det ble så mye mas rundt godteri og mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 21:54   #25
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Sv: Barn og søtningsstoff

Ok photobscura. Og det er vel bedre enn splenda også.

__________________




Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig søtningsstoff smosje South Beach 18 26-01-14 16:16
Søtningsstoff annama Spørsmål og svar 15 06-09-09 21:12
Søtningsstoff Evah Spørsmål og svar 1 06-09-08 16:45
Søtningsstoff? Trinelise Ketolysekuren 12 27-01-08 13:46
Søtningsstoff Frank Spørsmål og svar 5 21-02-07 21:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no