Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mengde lavkarbo søtsaker?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-11, 14:03   #1
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Mengde lavkarbo søtsaker?

Hei. Ser det er så mange fine oppskrifter her. Jeg har i helgen laget ostekake og bonuty "ala fotballfrue" Disse står så fint i kjøleskapet å frister etter hvert middagsmåltid. Det jeg lurer på da.. vil det ødelegge å spise en bit som dessert hver dag? Hva gjør dere?
Er det lov, eller er det bare noe man bør unne seg i helgene?

Hilsen Cleo - nybegynneren!

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 16:18   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mengde lavkarbo søtsaker?

Jeg forsøker å begrense lavkarbogodtet til pms-uka. Jeg reagerer litt på søtstoff (oppblåst, dårlig i magen), og da er det naturlig å begrense det. Men når dét er sagt blir det ostekake i noen dager helt til det er tomt om jeg har bakt til en anledning Noen opplever å stagnere på vekta når de spiser søtstoff, men jeg har ikke gjort det. Mulig jeg hadde gått ned fortere, men det får jeg jo ikke vite. Jeg har tenkt som så at når det verste søtsuget tar meg før mens, er det bedre å spise noe som ikke får blodsukkeret mitt til å gå bananas - selv om det ikke er optimal mat. Derfor hender det at det blir lavkarbomuffins, sukkerfri sjokolademousse eller annet den uka

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:26   #3
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Mengde lavkarbo søtsaker?

Lørdag er godteridagen, så da spiser jeg en sukkerfri sjokolade og en pose baconsvor. Ellers lager jeg ikke så ofte kaker, så når det er noe igjen etter bursdager og slikt, spiser vi det opp. Det er snakk om fire ganger i året, når vi har bursdag.

MEN jeg spiser en del bær med fløte, og har alltid lavkarbois i fryseren, så jeg tar det hvis jeg er fysen på noe. Burde kanskje kutte ut da, for vekta den står stille gitt...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 11:21   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mengde lavkarbo søtsaker?

Baker ikke lengre....for jeg må jo spise opp det jeg har laget! Og siden det er kun jeg som spiser disse lavkarbokakene jeg lager så er det opp til meg å bli kvitt alt. Å fryse ned er jo et alternativ men ostekaken blir så ekkel og vassen etter en tur i fryseren ser jeg....
Men jeg spiser en stripe sukkerfri mørk sjokolade daglig og en menge IFA.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:37   #5
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Mengde lavkarbo søtsaker?

Hehe, moro å lese hva dere tenker om denne saken. Og det blir litt sånn her å. Jeg er den eneste som spiser det, og det er liksom for galt at det bare skal ligge der også. Men jeg får vel kanskje begrense det litt som det er med alt annet - alt med måte, right?

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjertesukk om søtsaker og lavkarbo ... Nerthus Lavkarbo generelt 20 29-04-11 07:45
Forbudte søtsaker?! Dazeman Ketolysekuren 2 29-01-10 11:19
Hvilke søtsaker kan man unne seg? Tette80 Ketolysekuren 8 17-04-07 20:05
SØtsaker Og Stagnering... Hyper Spørsmål og svar 2 09-09-06 13:23
Søtsaker og oppskrifter... Kanel Generell diskusjon 14 13-11-04 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no