Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Jamaica gryte:)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-10, 00:55   #1
bambi87
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 25
bambi87 er på en erverdig vei

Jamaica gryte:)

Jeg hår fått en oppskrift på ei gryte som er utrolig god som er mektig. Må prøves!


Ingredienser:
750 gram kyllingfilet\ kalkunfilet
5 ferske champinjoner
Squash
1 Paprika
2 Røde løker
100g Philadelfiaost
2dl Creme fraische
3dl kremfløte
3 SS Sambal Oelek
Fiddes Payne Jamaican Jerk
Cashew nötter


Introduksjon

Skjær grønnsakene og kyllingfilet\kalkunfilet i biter og fres i smør. Bland i philadelfiaosten, creme fraischen og kremfløten. Legg i kyllingen. Bland evt i en skivad banan og strø over nøttene når det er nestan klart. Gryten skal ha en kremig konsistens.

bambi87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:45   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Jamaica gryte:)

Opprinnelig lagt inn av bambi87, her.


Fiddes Payne Jamaican Jerk

Det ser kjempegodt ut - men hva er det i Jamaican Jerk-krydderet? Evt hvor får man kjøpt det, hva kan man bruke istedet? Kan ikke huske å ha sett det på butikken

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:50   #3
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Jamaica gryte:)

Jeg googlet det for deg

This seasoning evokes the true soul of the carribean by providing the fire and zest that forms the basis of Jamaican cooking.
With its potent and beguiling aroma, Jerk evokes the very soul of the island! Jerk is a quite delicious way to add a fiery and zesty spice to your menu. Ideal for poultry to use as a rub, marinade or as a spinkle. Fabulous!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:58   #4
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Jamaica gryte:)

Får man kjøpt det noe sted i Norge tro?
Gryten høres skikkelig god ut!

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:59   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Jamaica gryte:)

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Jeg googlet det for deg

Det gjorde jo jeg også, men det besvarer ikke spørsmålet mitt - hva består det av

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 11:13   #6
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Jamaica gryte:)

Åh!! Denne skal lages i dag!! Men d krydderet vil jeg å gjerne vite hva er.. Hva kan brukes istedet?

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 11:39   #7
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Jamaica gryte:)

Innehåll: 100 g
Ingredienser: brunt socker, malen allkrydda, citronkorn, lökflarn, havssalt, sellerifrön, timjan, socker, malen svartpeppar, kanel, nejlika, lökpulver, krossad chili, persilja, malen muskot, Kaffir Lime blad pulver

Kanskje ikke helt aktuellt siden d både er brunt sukker og vanlig sukker i?
Tenker jeg prøver uten jeg!

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 11:55   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Jamaica gryte:)

Opprinnelig lagt inn av Life_Tone, her.

Innehåll: 100 g
Ingredienser: brunt socker, malen allkrydda, citronkorn, lökflarn, havssalt, sellerifrön, timjan, socker, malen svartpeppar, kanel, nejlika, lökpulver, krossad chili, persilja, malen muskot, Kaffir Lime blad pulver

Kanskje ikke helt aktuellt siden d både er brunt sukker og vanlig sukker i?
Tenker jeg prøver uten jeg!

Nei, sukkeret kan man stå over, men da vet man i alle fall ca hvordan det skal smake! Sitron, pepper, kanel, nellik, løkpulver, chili, persille, muskat og limeblader har jeg jo i skapet! Men googlingen min gjorde meg nesten helt overbevist om at sånn jamaica-krydderblanding burde inneholde timian også, og det er jo godt med kylling, så jeg tenker jeg hiver det oppi... når jeg lager denne gryta neste uke en gang, tenker jeg Kanskje en klype splenda om nødvendig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 17:42   #9
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Jamaica gryte:)

Lagde denne til middag i dag! Ble ikke så kremete som jeg hadde håpt men helt grei uansett Hele familien likte den! Ble litt slik slump av all mulig krydder

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 00:38   #10
bambi87
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 25
bambi87 er på en erverdig vei

Sv: Jamaica gryte:)

Hei og beklager sent svar

Ei venninne av meg kjøpte den i Sverige. Men jeg har smakt den gryta uten det krydderet og ble like godt uten. For at den skal bli mere kremette så kan du la den koke lengre Men jeg har ikke sett den i Norge, kan hende det at innvandrer butikker

bambi87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marokkansk gryte Hannehk Middag 3 19-05-11 08:51
Tyrkisk gryte Gerd Middag 7 20-06-10 21:43
Himmelsk gryte Gabben Oppskrifter 0 12-05-09 12:56
Siws gryte Impulsiw Middag 5 01-04-08 13:17
Gryte guro Festmat 0 08-06-04 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no