Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-10, 21:57   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Jeg er nå blitt undervektig og slutter ikke å gå ned i vekt, veier i overkant av 57 kg og er 174 cm høy og ribbeina stikker ut overalt, det er rett og slett ikke noe gøy lenger. Sykehuset tror jeg ikke tar opp noe særlig med næring, så jeg skal ta blodprøver i morgen. Er slapp og mister hår og er ikke helt i strøket, for å si det sånn. Men når kan jeg forvente svar på disse prøvene? Jeg vil jo ha svar helst i går. *utålmodig*

(Håper ikke noen føler seg "støtt" over dette innlegget, vet at mange sliter andre veien og kanskje tenker dette er et luksusproblem, men jeg er litt redd nå).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:02   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Ojsann Høres ikke bra ut, Iset....

Spør legen om når svar på prøvene kommer, ev. få tlfnr. så du kan ringe og spørre selv... Dette er jo viktig å finne fort ut av

Stor til deg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:03   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Uff Iset, kjipt å høre Tar ikke de fleste blodprøver ca en uke da? Uansett, håper det ordner seg! Stor klem

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:09   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Takk dere. Jeg skrev litt om dette på et annet forum, men tør ikke å syte for mye om det der heller, for jeg føler det er et litt ømtålig tema og er redd folk skal tro jeg "skryter" eller noe. Noe jeg selvsagt ikke gjør, jeg synes jo ikke dette er noe kjekt, selv om jeg skal innrømme at jeg drømte om det da jeg var overvektig. Teit. Det er pent med en slank kropp, men det begynner å bli mindre pent når skjelettet stikker ut overalt. Min mor sier hun knapt tør å gi meg en klem for tiden i tilfelle jeg knekker, hun er livredd for meg, sier hun. Usj altså. Nei, må få fortgang i de prøvene, jeg vil ha svar. Tror nok jeg mangler både det ene og det andre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:11   #5
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

klem til Iset, håper ikke prøvene tar for lang tid

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:21   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Fulle blodprøver tek som regel vel ei veke hos meg. Få sjekka alt når du først er i gong. Lykke til!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:22   #7
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er nå blitt undervektig og slutter ikke å gå ned i vekt, veier i overkant av 57 kg og er 174 cm høy og ribbeina stikker ut overalt, det er rett og slett ikke noe gøy lenger. Sykehuset tror jeg ikke tar opp noe særlig med næring, så jeg skal ta blodprøver i morgen. Er slapp og mister hår og er ikke helt i strøket, for å si det sånn. Men når kan jeg forvente svar på disse prøvene? Jeg vil jo ha svar helst i går. *utålmodig*

(Håper ikke noen føler seg "støtt" over dette innlegget, vet at mange sliter andre veien og kanskje tenker dette er et luksusproblem, men jeg er litt redd nå).

Huff da,ikke bra når det går den veien heller nei

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:23   #8
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

huff.. jeg trodde lavkarbo funka bra for dem som var undervektige til å bli normalvektig? Men om du er operert så er det vel begrensa hva du får i deg av mat, kanskje.. lest om flere med slankeoperasjoner som har blitt for tynne etterpå..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:24   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Iset: sa de noe om hva de ev. kan gjøre hvis det er sånn at du ikke tar opp nok næring?

Men jeg tenker, at du umulig kan være den første som har det slik, og at det garantert finnes "bot" for dette.

Til deg:

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:27   #10
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

håper svarene kommer snart og at ting ordner seg for deg iset. klem til deg

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:28   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...dane/1.7272359

Då vekta stoppa på 186 kilo slankeopererte Ove Kaltveit seg. No kjempar han mot farleg undervekt....

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:38   #12
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

da jeg hadde fått føste ungen gikk jeg mye ned i vekt uansett hva jeg spiste. det legen foreslo da var at jeg skulle riste ut afi nutrin i h-melk og drikke det etter hvert måltid. gikk opp igjen til 45 kg på relativt kort tid. etter 2. ungen gikk jeg bare opp i vekt og nå skal jeg være glad om jeg kommer ned på 55 kg.
men vet ikke om dette funker noe sæærlig når du er operert. bra du har fått tatt prøver. får håpe det ikke er noe alvorlig galt, da.
lykke til.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 22:40   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Ja, leste det og ble enda mer nervøs. Men jeg fikk beskjed av Aleris at jeg nok spiser for mye fett. Jeg bruker jo ingen lettprodukter og spiser endel fett og de sier vektopererte ikke bør gjøre det. Jeg har hele tiden tenkt at fett er naturlig og at klart Aleris advarer mot fett siden de følger Ernæringsrådets "regler" for kosthold, men nå tenker jeg at selv om fet mat er sunt for de fleste, så ER ikke jeg normal innvendig, jeg ER operert og jeg HAR kortere tarmer enn normale mennesker, så jeg MÅ jo ta hensyn til det og leve annerledes, om det er det som er feilen hos meg. Og det er det nok, for jeg har endel løs mage, og det virker som om mye av det jeg spiser kommer rett ut igjen.
Jeg skal sjekke vitamin- og mineralstatusen nå, skal som sagt til legen i morgen. Og så skal jeg be om B12-sprøyte og se om energien min kommer litt tilbake, og så skal jeg gå over til et mer Lindberg-ish kosthold med mindre fett og se om det kan funke.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:00   #14
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Kanskje det hjelper deg å spise mer karbohydrater..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:07   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Spørs om kroppen din trenger mer karber i form av stivelse for å holde bedre på maten?

Håper virkelig du får svar fort

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:10   #16
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Håper du finner ut av det! Lykke til

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:15   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

øsj, så kjipt.. må være minst like ille å være ufrivillig undervektig. ingen kontroll liksom..

må vel hjelpe å mase litt, kanskje? er jo litt hastverk..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:28   #18
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Kjære deg, selvfølgelig får du lov å være like bekymra for helsa di om du er undervektig som når du var overvektig, ingen av delene er jo bra! Høres ut som du kanskje må legge om kosten litt. Mye fett metter jo fort, og du trenger sikkert mer mat for å få i deg nok vitaminer. Mye går vel rett igjennom tarmen nå? Uff, det skal aldri være enkelt.... Føler med deg, samme om problemet er opp eller ned i vekt så er det viktig å føle at man har kontroll og vet hva man skal gjøre for å rette det opp!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:59   #19
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Det må jo nesten være verre å ha det slik, enn å være for feit med "vanlig" tarmsystem.. Vi kan jo tross alt styre dette på en måte selv... :/ De som er operert kan vel ikke fysisk spise mer pga magesekken er så liten etc?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 00:00   #20
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Nå er ikke jeg slankeoperert, men etter jeg fikk ulcerøs colitt raste jeg ned i vekt.. Jeg er 177 cm høy og veier 57 kilo.. Rådet fra legen min var å drikke næringsdrikker for å få i meg flere kalorier. Jeg har ikke gjort det, siden det virker som om nedgangen har stoppa nå, men det er kanskje noe for deg??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 00:14   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Det må jo nesten være verre å ha det slik, enn å være for feit med "vanlig" tarmsystem.. Vi kan jo tross alt styre dette på en måte selv... :/ De som er operert kan vel ikke fysisk spise mer pga magesekken er så liten etc?

Ja, det stopper liksom seg selv, på en måte. Jeg kan godt spise 2 brødskiver med pålegg, så mengdene er jo ikke altfor små, men nå spiser jeg jo såpass mye uansett at det ikke skulle tilsi vekttap, snarere tvert imot vil jeg si. Så det er nok næringsopptaket som er skrudd, jeg får høre hva legen sier.

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Nå er ikke jeg slankeoperert, men etter jeg fikk ulcerøs colitt raste jeg ned i vekt.. Jeg er 177 cm høy og veier 57 kilo.. Rådet fra legen min var å drikke næringsdrikker for å få i meg flere kalorier. Jeg har ikke gjort det, siden det virker som om nedgangen har stoppa nå, men det er kanskje noe for deg??

Jeg drakk noen sånne shaker etter operasjonen, aldri mer. Pføy for en smak, jeg takler det ikke. Men jeg tror nok dette kommer til å ordne seg med de tiltakene jeg setter igang nå. Mindre fett, mer (trege) karber og mer av de vitaminene og mineralene jeg sikkert mangler ut fra blodprøvene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 00:37   #22
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg drakk noen sånne shaker etter operasjonen, aldri mer. Pføy for en smak, jeg takler det ikke. Men jeg tror nok dette kommer til å ordne seg med de tiltakene jeg setter igang nå. Mindre fett, mer (trege) karber og mer av de vitaminene og mineralene jeg sikkert mangler ut fra blodprøvene.

Krysser fingre for det.. utrolig ekkelt når man går ned sånn uten kontroll.

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 00:47   #23
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Ikke noe særlig det her nei. Men jeg har også det inntrykket som du skrev lenger oppe her, vi er omkoblet og har et annerledes tarmsystmen, og når man har så kort tarm så tar man ikke opp så mye næring som en normal person gjør av fettrikt kosthold. Vet du hvor mye av tarmen din som er koblet ut? Jeg har tatt en Distal GBP, dvs mer tarm enn vanlig, så jeg tåler enda mindre fett enn ved vanlig GBP.

Er du like flink til å fokusere på protein-inntaket som du var da du var nyoperert?

Tenkte å tipse deg om et svensk firma som heter www.skandiet.se, de har næringsdrikker som de selger til de som er vektoperete. (Har kjøpt kakao og cappuchino, ikke veldig gode, men helt ok.) Se på siden deres, og så videre under viktoperation.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 09:18   #24
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Ja, 2,6 meter tarm er koblet ut. Det er vel ganske tett opp mot max av det man kobler ut hos GBP-opererte, tror jeg, så det er jo endel. Så jeg må nok redusere på fettet ja. Takk for tipset om shakene, men jeg skal nok prøve med vanlig mat først og se. Tror jeg får i meg nok proteiner men skal begynne å ha mer oversikt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 17:45   #25
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Utredning for undervekt - hvor lang tid før man får svar på blodprøver?

Å kjære søte deg. Håper legen finner ut av det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svar på blodprøver. Catwoman Ketolysekuren 10 01-11-10 21:58
Hvor lang tid tar det før tilskudd synes på blodprøver? Devana Kosttilskudd 1 21-09-10 01:23
Droppe ketolyse pga utredning jvb Fysisk og mental helse 11 20-11-09 00:31
Hvor tar man blodprøver i Oslo? Cyan Spørsmål og svar 4 25-05-09 13:03
Svar på blodprøver, kan noen "tolke" for meg? trude.lutt Stoffskifte / hormonproblemer 8 26-07-08 00:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no