Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Snart 7 uker på LCHF

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-11, 12:00   #1
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Snart 7 uker på LCHF

Til mandag er det 7 uker siden jeg la om LCHF.
I helgen var jeg på utenlandstur og spiste alt jeg ikke skulle spise, dette var ikke en planlagt sprekk. Siden jeg bodde privat uten å kunne lage eller kjöpe meg mat selv ble det sånn.

Mandagen för jeg reiste veide jeg: 78,3 kg.
I löpet av den uka var jeg syk, og gikk ned til 76,6kg.
Mandagen etter helgen der jeg hadde spist alt veide jeg 78,3kg igjen.
Nå derimot er det snart mandag igjen, vekten var 78,1kg (i går 77,6 kg).

Hvor lenge må jeg vente för at vekta vil snu igjen, etter en slik sprekk?

Det skal så uendelig lite til för jeg mister motivasjonen. Men jeg holder det fortsatt gående.
Etter mitt skjema ligger jeg fortsatt slik jeg skal, mandag skal jeg egentlig veie 77.7kg, og jeg håper det blir slik.

Jeg tar også med hva jeg synes er bra og dårlig med LCHF ut i fra min erfaring på 7 uker.

Bra:

  • Mer energi, alltid mett.
  • Gått ned 4 kg
  • Mindre oppblåst mage
  • Ingen overspising
Dårlig:
  • Vanskelig å finne noe å spise för trening rett etter jobb.
  • Savner og spise en bolle, kake og annen bakst. Savner litt pasta..
  • Nannahs knekkebröd stopper vektnedgangen min.
  • Kan ikke spise malitol uten å få magekramper og diare
Huff ble langt dette her.

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 13:51   #2
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Snart 7 uker på LCHF

Jaja, så slukte jeg 10 bite sushi med lite ris til lunsj...

H J E L P M E G!!!!

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 14:00   #3
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Snart 7 uker på LCHF

Hei Bindi.

Hvorfor spiste du sushi med ris til lunch? Var det ingen andre alternativer, eller var det fordi du var demotivert?

Vi går alle på blemmer en gang i blandt, men det værste vi kan gjøre er å tenke at "jaja, nå har jeg allerede sprukket, så da kan jeg jo bare fortsette". Noen sånne sprekker varer for enkelte i flere måneder, og vips så er de ikke bare tilbake til start, de har blitt tyngre enn før de begynte å legge om kostholdet.

Det beste du kan gjøre er å tenke "gjort er gjort, og spist er spist" for så å gå tilbake til å spise den maten som ga deg dette:

  • Mer energi, alltid mett.
  • Gått ned 4 kg
  • Mindre oppblåst mage
  • Ingen overspising
Du sier:
"Det skal så uendelig lite til för jeg mister motivasjonen. Men jeg holder det fortsatt gående. Etter mitt skjema ligger jeg fortsatt slik jeg skal, mandag skal jeg egentlig veie 77.7kg, og jeg håper det blir slik."

Hvilket skjema er dette? Har du satt opp et strikt skjema for hvor mye du skal ned hver uke? Jeg vil anbefale deg å legge det vekk med en gang. Kroppene våre er ikke maskiner. De tar tid for å tilpasse seg nye måter å spise på, og noen ganger stopper de litt opp for å kjenne etter om alt er som det skal. Mange her inne går ned i rykk og napp.

Ikke gi opp så lett. Vær bestemt. Dette er noe du vil, ikke sant? Du hadde garantert ikke et skjema for hvor mye du gikk opp, og jeg er sikker på at all vekten ikke kom på 12 uker. Jeg hadde en snittnedgang på litt over halvkiloet i uka, og jeg var hoppende glad. Nå hadde jeg fordelen av å være mann, og dette kostholdet ser ut til å fungere aller best for menn. Urettferdig, men sånn er det.

Du må ville dette. Ikke gi opp ved første tegn til motgang. Ikke spis den maten du veit vil få deg til å føle deg oppblåst og som vil gi deg dårligere energi. Karbosuget er vanskelig å bli kvitt, men jeg er sikker på at du kan klare det. Stå på videre, og ikke dvel ved de feilene du gjør.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:16   #4
Bindi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 232
Bindi er på en erverdig vei

Sv: Snart 7 uker på LCHF

Takk for et kjempe godt svar!
Har laget litt ulik mat i dag som jeg skal ha med meg på jobb (egg & bacon til frokost, fløtepannekake, avokado og rømme til å ta med på jobb ).

Bindi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Snart to uker på lavkarbo og gått OPP en kilo Loop81 Spørsmål og svar 6 24-03-11 15:03
Spist lavkarbo i snart 2 uker, konstant diarè Norswe Spørsmål og svar 9 12-02-11 15:08
3 uker på LCHF – erfaringer og handleliste |Ingrrid Lavkarbo generelt 1 31-01-11 20:59
Kraftig hodepine! 2 uker på LCHF |Ingrrid Spørsmål og svar 21 26-01-11 22:00
Etter nesten 5 uker med LCHF cillesnuppa Generell diskusjon 5 16-03-09 19:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no