Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Ingen virkning

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-11, 12:22   #1
Mol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Mol er på en erverdig vei

Ingen virkning

Har etter 6-7 uker med lavkarbo etter alle kunstens regler (i ketose etter 4-5 dager) fremdeles ikke gått ned så mye som ett gram. Kan det være at dette ikke virker på alle?

Mol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 12:51   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen virkning

Dersom du i utgangspunktet er å regne som normalvektig, er det ikke sikkert du går ned i vekt, nei!
Eller om du kommer rett fra en annen type slankekur, kan du alt ha mistet det vannet de fleste går ned de første ukene.

Om du sier litt om hvor mye du skal ned, høyde, vekt etc og legger ut en typisk dagsmeny, er det litt lettere å si noe om hva som evnt kan være årsaken!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 12:52   #3
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ingen virkning

tok det så lang tid som 4-5 dager før du kom i ketose?
I såfall så hadde jeg revurdert matinntaket en gang til, for det synes jeg var veldig lenge..
Men nei, det fungerer ikke på alle.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 14:45   #4
Mol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Mol er på en erverdig vei

Sv: Ingen virkning

Mulig jeg var i ketose før det var gått 4 dager, men jeg målte ikke før 4-5 dagen!

Jeg er 163 cm høy og veier 76 kg. Kunne vel tenke meg å gå ned 10-12 kg.

Jeg starter dagen med omelett m/bacon, stekt i smør, rekesalat eller majones og tomater.

Til lunsj 2 stk lavkarbo (2,7 pr. stk) knekkebrød med majones, servelat og gouda og et lite glass skummet melk.

Middag kylling, fisk eller kjøtt m/blomkål, broccoli, squash e.l. saus eller seterrømme.

Av og til kvelds, og da blir det speilegg og bacon m/rekesalat eller majones.

Drikker 0,5 l sukkerfri brus hver dag.

Går en tur ca. 30-45 min. hver dag i hurtig tempo.

Mol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 15:01   #5
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ingen virkning

Jeg ser du er på lavkarbo, hvor mange gram karbo prøver du å holde deg til?
Brusen kan være en stopper for deg, selv om den ikke er det for andre.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd meg på ketolyse. Da må du holde deg til ca 15g karbo om dagen og det vil derfor bli mindre karbo enn hva du er vandt til nå.
I tillegg, så kan du også innføre periodevis fasting, hvor du faster 15timer om dagen hvor søvn er inkludert. Det hjelper meg veldig, vekta sto helt i ro over ei laang stund, men så snart jeg begynte å faste så løsnet det

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 16:08   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen virkning

Kutt melka, sukkerfri brus og knekkebrødene og reduser porsjonene dine litt hver dag, ikke så mye at du blir sulten - du skal være mett og fornøyd. Feks kan du istedet for 4 ss rømme spise 2, istedet for masse smør, reduser til halvparten - siden spesielt disse inneholder veldig mye energi. Samme med majones, bare velg mindre mengder Siden du har holdt på så lenge, synes jeg du kan bruke et par uker til med reduserte mengder mat - så får du ihvertfall testet ut om dette kan virke.

Noen må dessverre generelt redusere mengden mat man spiser (som meg...) for å gå ned på lavkarbo.

Forslaget om periodevis fasting synes jeg også er godt - hvis du kan forsinke frokosten (om mulig da) - og spise middag så tidlig som mulig og så ikke spise før frokost neste dag - kan du jo se om det kan trigge noe

Drikker du nok vann? Jeg ville også kuttet det store kveldsmåltidet, og heller spist noe lite og lett om du er sulten, feks ostebiter med skinke, eller litt bær med en liten kremklatt

Bacon kan være salt og binde vann. Drikker du nok rent vann i løpet av en dag? Vann avhjelper fettforbrenningen

www.diett.no er et perfekt hjelpemiddel for å se sammensetningen av maten din og hvor mange kalorier du spiser.

Til sammenlikning har jeg spist lavkarbo siden høsten 2009 og gikk ikke ned et gram det første året - før jeg reduserte kaloriinntaket ved og spise ferdigmat fra spisdegslank... jeg sliter fremdeles med vektnedgang - men jeg har så mange helsemessige fordeler med lavkarbo så her er det lavkarbo 4-ever uansett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 19:09   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen virkning

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg ser du er på lavkarbo, hvor mange gram karbo prøver du å holde deg til?
Brusen kan være en stopper for deg, selv om den ikke er det for andre.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd meg på ketolyse. Da må du holde deg til ca 15g karbo om dagen og det vil derfor bli mindre karbo enn hva du er vandt til nå.
I tillegg, så kan du også innføre periodevis fasting, hvor du faster 15timer om dagen hvor søvn er inkludert. Det hjelper meg veldig, vekta sto helt i ro over ei laang stund, men så snart jeg begynte å faste så løsnet det


Ketolyse funker best på de som skal ned 10 kg eller mer, ser jo at vedkommende slal ned 10-12 kg så det er i grenseland for ketolyse. Ketolyse virket ikke på meg, men LCHF og PSMF funker bra. Så er heller enig med Nerthus om evt. å prøve periodisk faste eller PSMF.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:04   #8
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ingen virkning

... jeg sa jo periodevis fasting.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:22   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen virkning

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

... jeg sa jo periodevis fasting.

Det stemmer - det var det du sa og som jeg sa var et godt forslag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:30   #10
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Ingen virkning

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


Forslaget om periodevis fasting synes jeg også er godt - hvis du kan forsinke frokosten (om mulig da) - og spise middag så tidlig som mulig og så ikke spise før frokost neste dag - kan du jo se om det kan trigge noe

Hva mener dere med periodisk faste sånn konkret? Er det så enkelt at det skal være ca 15 timer mellom middag og frokost, eller er det andre "regler" i tillegg (fordeling av næringsstoff, mengde mat, spise til faste tider ol)? Er dette noe som kan kombineres med Ketolyse? Jeg er ikke et frokostmenneske og er derfor litt nysgjerrig på om dette er noe som kan gjøre ting mer effektivt...

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:35   #11
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Ingen virkning

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Ketolyse funker best på de som skal ned 10 kg eller mer, ser jo at vedkommende slal ned 10-12 kg så det er i grenseland for ketolyse. Ketolyse virket ikke på meg, men LCHF og PSMF funker bra. Så er heller enig med Nerthus om evt. å prøve periodisk faste eller PSMF.

Hva er forskjellen på ketolyse/atkins og LCHF?
Jeg trodde LCHF var en mer generell samlebetegnelse på kosthold med lite karbs og mye fett, og at Ketolyse for eksempel er en form for LCHF. Men mulig jeg har misforstått litt...?
Er det egne "regler" (som kh-grense og hvilke matvarer man skal spise) for LCHF?

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:39   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingen virkning

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Hva mener dere med periodisk faste sånn konkret? Er det så enkelt at det skal være ca 15 timer mellom middag og frokost, eller er det andre "regler" i tillegg (for fordeling av næringsstoff, mengde mat, spise til faste tider ol)? Er dette noe som kan kombineres med Ketolyse? Jeg er ikke et frokostmenneske og er derfor litt nysgjerrig på om det er noe som kan gjøre ting mer effektivt...

Det handler enkelt sagt om lengre tid uten og spise. Du spiser fremdeles ketolysemat, men du kan spise innenfor et kortere tidsrom enn du ville gjort ellers. Du kan fint droppe frokost - men kanskje du kan spise middag så tidlig som mulig og droppe kvelds. Jeg merker ihvertfall at det skjer noe om jeg spiser middag kl 17 og ikke spiser frokost før litt utpå morgenen dagen etterpå - vekta letter gjerne litt på seg

Google intermitting fasting, eller søk på periodisk fasting her på forumet om du er interessert i mer info. Du må nok ikke gjøre noen store endringer - bare kanskje flytte kveldsmaten fram litt? Jeg har ikke forsøkt det systematisk, jeg bare ser de gangene jeg gjør det så slipper det litt.
Jeg teller ikke timer - jeg drikker vann når jeg står opp og venter til jeg er ordentlig sulten før jeg spiser frokost. Så spiser jeg litt i mellom til lunsj og middag når sambo kommer hjem kl 17. Deretter prøver jeg og la være og spise til neste dag. Siden jeg spiser mye av kjedsomhet så blir det ikke hver dag - men av og til. Er jo ikke sulten... Får fryktelig ketose-ånde av det utover kvelden *ler*

Det er altså ikke snakk om fasting over et døgn eller flere dager - du kan fint spise samme mengde mat du vanligvis spiser. Noen gjør det av og til, noen en ukes tid, andre annenhver dag - dette er individuelt du må nesten prøve deg fram selv.
Jeg merker at jeg blir litt "kjent med" sult og metthetsfølelsen min, og ikke minst fysingen min/trøsten min? på kveldstid som jeg spiser uten å være sulten... må skaffe meg en strikke/heklehobby tror jeg altså!

(ps jeg har ikke lest ALLE detaljene om periodisk fasting så dette er bare min erfaring og min måte og gjøre det på )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:42   #13
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ingen virkning

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Hva mener dere med periodisk faste sånn konkret? Er det så enkelt at det skal være ca 15 timer mellom middag og frokost, eller er det andre "regler" i tillegg (fordeling av næringsstoff, mengde mat, spise til faste tider ol)? Er dette noe som kan kombineres med Ketolyse? Jeg er ikke et frokostmenneske og er derfor litt nysgjerrig på om dette er noe som kan gjøre ting mer effektivt...

Jeg er ikke et frokostmenneske, så jeg slutter å spise først klokken 22 på kvelden,og tar "frokost" klokken 13. Jeg står opp klokken 8 og om jeg blir uutholdelig sulten, så drikker jeg en kopp te eller mye vann. poenget er vel bare å la det gå 14-16 timer mellom to måltider, og det å slutte å småspise og heller spise få store måltider som du blir skikkelig mett på. Fastingen hjalp på døgnrytmen min også og jeg har det mye bedre nå.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:48   #14
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Ingen virkning

For meg har det løsnet med å spise kun 2 ganger om dagen, altså lunch kl 11. 30 og middag mellom kl 16 og 18. Starter dagen med en kopp te og en kopp kaffe med godt med fløte i. Drikker en kopp kaffe til på ettermiddagen. Jeg har alltid trodd at frokost "MÅ man ha", og at det nesten er farlig uten frokost. Vel, jeg fungerer bra uten
Lykke til, og prøv deg fram. Kroppen sier ifra når den liker opplegget

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:57   #15
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Ingen virkning

Ok, takk for oppklaringer!
Jeg spiser ikke kveldsmat til vanlig, bortsett fra en gang iblant men da som regel fordi jeg fyser og har lyst på noe, ikke fordi jeg er sulten. Har en del ganger tatt frokosten til lunsj, ca 11, og så hatt middag ca 18, altså to måltider pr dag. Men da har jeg vært redd for at jeg spiste for få måltider og for sjelden. Men nå kan jeg jo fortsette med det med god samvittighet!

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 21:31   #16
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ingen virkning

Det der å være fysen på noe var jeg fæl på også, ble all mulig småspising uten å være sulten og la på meg lett, dette ble ordnet ved å legge meg tidlig og droppe småspisingen. Nå raser faktisk vekta i forhold til før fastingen og den nye døgnrytmen. Jeg har gått ned 400g siden tirsdag

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:01   #17
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingen virkning

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

... jeg sa jo periodevis fasting.

Ups, sorry så ikke det i farta beklager, må vist finne brillene mine jeg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overgangsalderens virkning på vekten ada-emilie Fysisk og mental helse 60 16-03-11 10:54
Motsatt virkning? Diwa Ketolysekuren 6 18-01-11 01:34
Uventet virkning av karbokutt martefie Fysisk og mental helse 40 14-01-09 10:14
Fett og dets virkning Sporty Ketolysekuren 6 26-06-08 13:01
Karbohydratkontrolls gode virkning Summer Lavkarbo generelt 9 10-02-04 13:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no