Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-10, 20:12   #376
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

idag viste vekten 90,3, så vi satser på den er riktig ja burde aldri skaffet meg en, kommer sikkert til å veie meg hver dag. Men nå er det jo bare en halvkilo til, så har jeg nådd julemålet mitt, nemlig å se 80-tallet

titti: på tickeren din står det at du er 3,5 kilo fra målet ditt. er dette endelg mål? isåfall er det gjerne ikke så rart at vekten ikke går ned? Tar du mål? Kanksje du har gått opp i muskler men ned fett? Blir spennende på kontroll, hold ut!

Gratulerer med nedgang monica! Med to omeletter daglig kan du jo ha i et ekstra egg i hver, med sopp og chili og hvitløk og cherrytomater toppet med ruccola,,hmmm. kanskje jeg skal prøve meg på mine egne omeletter igjen, har stort sett holdt meg unna alt som ikke er kjeks og barer og creme brulee i det siste. Så utrolig god ide med et slikt norgesglass monica! Min mor og jeg har planlagt london-shopping i sommer, det blir min store belønning tror jeg nok.

jeg har forresten lyst å vise dere fremgangen, for det er ganske tydelig når jeg ser på bildene:
Dette er fra noen uker før jeg starter, veldig komfortabel med å bli tatt bilde av Her har jeg prøvd lavkarbo siden sommeren, mer og mindre strikt.
68305_10150277355845635_740680634_15051885_3393377_n.jpg
dette er fra igår
Bilde 006.jpg

Ble inspirert av bildetrådene her inne...men det er jo dere som har fulgt meg siden jeg startet. Og ja jeg PRØVDE å smile på siste bilde i bakgrunnen ser dere mitt freshe sengetøy

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 00:10   #377
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Føler selv jeg er veldig flink og følger opplegget, utenom julebordet, men da holdt jeg meg til lavkarbo utenom desserten.


Men nå skal jeg ut og handle inn litt mat til helgen og så er det prøvetime på et Easy-life senter i byen, fikk nyss om at vi får god rabatt gjennom jobben der, så jeg må teste ut det først før jeg melder meg inn på Spents....

Hei Titti, jeg syntes det er dumt du ikke ser den store nedgangen, FORDI, du er jo kjempe nøkteren og standhaftig. Jeg tror som Mille at du er så nærme målet at det går super seint! Kanskje du trenger mer mat eller mer av de sunne lavglykemiske karbohydratene?!?!?! Hun som fikk meg til å begynne på ED er ennå i fase 3 og sliter med de tre siste kiloene. Men hun trener jo som en gal nå og spiser nesten det samme. Kanskje samme hos henne også at hun får for lite i forhold til treninge og ellers på tempoet i livet?!?!?!

Da jeg jobbet på Sats, hadde jeg mye god info og råd fra personlig trenere...mange sa at man må gi kroppen litt ekstra sånn hver 10/11 dag. Ellers så går kroppen i sparebluss. Hvis kroppen får for lite kalorier over tid holder den på alt den har, særlig for oss som tilfører minimalt med karboer.
Det er derfor jeg vil ta en god prat med min sykepleier også! Jeg har heller lyst på mer energi på trening fordi jeg spiser litt nøtter og frukt, enn å kjenne at jeg ikke yter nok og jeg blir for sur i musklaturen, fordi jeg spiser for lite av de sunne karbohydratene.
Den boken jeg leste om "Endelig slank" av Anne M. Lystad, hadde en følgende ukemeny:
Frokost: i *Yoplait youghurt- (den uten sukker og 0,1 fett)
*1/2 eple
* 1/2 skive rugbrød med enten ost, tomat og grønnsaker, eller egg, makrell i tomat, skinke....ja alt som er lavkarbo

Lunsj: *Salat med protein porsjon eller
* Omelett

Mellommåltid: * 1 Yoplait youghurt med 1/2 gi lav frukt eller 100 gr. bær eller 10-15 nøtter

Middag: * Wok, dampet, kokt eller ovnsbakt grønnsaker med protein porsjon til, gjerne salat til også. Hun var fan av oliven i vann og fetaost!

Kvelds: *3 glass tørr hvit-eller rødvin 1 frukt med lav gi og litt nøtter!

Dette er jo mye for oss. Men hun gikk altså ned 26 kilo på 5-6mnd. Hun hadde også erklært insulunresistens. Hennes forklaring på all vinen er at det er forskjell på kalorier. Kalorier som brennes i kroppen som varme=alkohol (vin i dette tilfelle i øl og sprit er det masse karb.), så er det kalorier som stimulerer fettforbrenning= proteiner, kalorier som lagrer seg som fett= høyglykemiske karbohydrater. Det må være annerledes derfor å drikke vin enn å spise sjokolade eller annet søtt.....høres logisk ut for meg!
Derfor er jeg enig med denne damen, som forøvrig er sykepleier med utdannelse innen ernæring. Hun har tilpasset opplegget sitt eget liv og egen døgnrytme...

Så kjære ærede damer;

Jeg har bestemt meg for å spise opp alle produktene til det er slutt! Har vel omtrent igjen til tre uker iberegnet fase 2 med 4 måltider om dagen! Det er nok til jeg er til kontroll. Deretter kommer jeg til å ta en seriøs prat om ED og min motivasjon i forhold til maten. Jeg har brukt over 12000,- på maten hittil, dvs. en tusenlapp per kilo ca. Går jeg ned litt mer innen 15.des. (noe jeg håper på/regner med) blir det selvfølgelig mindre per kilo. Men disse pengene har difinitivt vært verdt hvert eneste gram. Jeg har fått kickstarten og er kommet meg vel avgårde. MEN, etter den datoen kommer jeg til å kjøre dagsmeny som nevt ovenfor. Jeg vil bake meg knekkebrød istedenfor rugbrød, men ellers samme opplegget. Jeg kjenner meg trett av å føle meg litt slappere hele tiden pga. lite kalorier per dag. Jeg tror også kroppen vil bråbremse på de siste kiloene. Jeg er nødt til å ha mer kalorier og mer av de sunne karbohydratene.

Håper ikke jeg skuffer dere her inne altså. Men nå har disse månedene på ED gjort meg mye slankere og besluttsom enn jeg noen gang har vært. Alternativet mitt er bare å justere i forhold til mitt liv- noe jeg tror er viktig for å fullføre. Men som sagt, jeg følger fase 2 til 15. des.

Rart med det men, jeg føler jeg MÅ underette dere her om hva jeg tenker og å være bånn ærlig! Sorry laaaaaaaaaaangt innlegg

MILLE89: SUPER KULT MED FØR OG ETTER BILDE! Skal legge ut av meg selv også når jeg har gått ned 15 kilo!!!1 Jeg lover....

Ja,ja...mye på hjertet idag......

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010

Sist redigert av Monica31 : 26-11-10 kl 00:18.
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 00:50   #378
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei
Følger jo litt med her i tråden for å se hvordan det går med Mille , du ser utrolig bra ut! Men det så jeg jo sist vi møttes også
Monica, jeg har jo gått ned 20 - 25 kg uten ED-produkter. Jeg begynte rett i fase 3A og fulgte dette opplegget, men da uten produkter altså. Det eneste jeg spiste, var proteinshaker rett etter trening (for å øke muskelmasse).
Jeg trente endel, dvs hot yoga et par ganger i uka, samt mye turgåing på fjell og ellers (har hund).
jeg gikk ikke fort ned, ca 2 kg i måneden og brukte vel kanskje 2 år på 20 kg. De resterende 5 kiloene kom etter at lillesøsteren til Mille kom til verden.
Før jeg ble gravid var jeg i fase 3c, og nå er jeg vel i fase 4, men man tilpasser dette til sitt eget behov også.
Jeg synes du har en god plan, men vil kanskje tipse deg om at du fint kan følge fase 3 uten produktene!
Det er jo veldig likt opplegget du beskrev over her, men jeg tror det er lurt å innføre melkeprodukter og brød gradvis.
Fase 3A er absolutt en levelig fase
Jeg holdt meg der i kun 3 uker, gikk så over i fase 3B i tre uker før jeg begynte i fase 3c.
Nå som Stella er 1.4 år, og jeg ikke ammer så mye mer, kommer jeg til å bevege meg tilbake til fase 3C.
Det jeg synes er greit med å følge ED uten produkter, er at man lærer seg å leve med Lavkarbo i hverdagen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 01:01   #379
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

øøøø Mor og datter her inne eller?? (mulig alle andre har oppfattet det, men ikke jeg nei)trege trønder strebern

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 01:02   #380
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Monica: Jes synes fase en og to er vannskelig, men de er tydelig da, på en måte. På fase tre blir alt mer diffust. Gjør det noe om jeg spiser 20 nøtter da? Eller et par skjeer med rømme? Jeg gruer meg litt, for jeg kjenner meg selv og hvor lett jeg kan falle utenfor. Det du beskriver virker veldig godt gjennomtenkt, men heller ikke så langt fra fase 3! Så DERFOR håper jeg du ikke forlater oss her Vil gjerne høre hvordan du klarer overgangen til vanlig mat osv.

Gleder meg til bilde!

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 01:06   #381
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Enig med Mille-Monica må ikke bli bortevekke nei!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 01:08   #382
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

og ja streber, vibeke er min mor. en av grunnene til at jeg begynte på ed, det funket for henne. men jeg er ikke så tålmodig som henne da så måtte jo begynne på fase en såklart

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 01:11   #383
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjekt å kunne snakke med å rådføre seg med henne daKjempefin du var på bilde-SÅ fin er ikke jeg enda nei, har mange kilo igjenMen er kjempeglad jeg er kvitt det jeg har fått til såklart

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 01:36   #384
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei dere.

Så koselig å komme innom her og lese, synes vi er blitt en fin gjeng jeg.

Tusen takk for gode råd og støtte, jeg vet dere er inne på noe, samtidig så har denne kroppen alltid tviholdet på kiloene og jeg har vært en jojo-slanker halve livet omtrent, og jeg har testet ut mye, de siste tre årene har det gått i lavkarbo og det vet jeg at jeg vil fortsette med resten av livet, men akkurat nå vil jeg så gjerne gå ned de kiloene jeg skal først og jeg er så redd for å spise for mye og stagnere kroppen enda mer. ED er jo lagt opp i forskjellige faser og da skulle man jo tro at det var riktig å følge dem slik det er lagt opp....men det er kanskje også noe med at jeg har gått på ED en gang før som gjør at jeg ikke går like raskt ned denne gangen...

Når det gjelder antall kilo ned, så har jeg første mål som 10 kg før jul og deretter håper jeg å gå ned ytterligere 5 kilo til påsken 2011. Da har jeg satt meg mye lavere mål enn før, eller høyere heter det kanskje, dvs jeg har ikke lenger naive drømmer om å bli superslank, men finne trivselvekt og ikke minst bli der!! Som sagt har jeg slanket meg halve livet og er nå 36 år, de neste 36 årene vil jeg helst la være å tenke slanking og bare spise sunt og holde vekta.

Monica, jeg synes det virker som du har en god plan og vi dømmer ingen som går bort fra ED-produktene, de er som du sier bare en drahjelp, alle skal vi jo over til vanlig mat til slutt!!! Men håper som de andre er at du fortsetter å bli med i denne tråden og forteller oss hvordan det går.

Kunne vært interessant og lese den boka, men tre glass vin om dagen, blir man ikke avhengig da? og ikke minst, vondt i hodet hver morgen.

Så søt du er Mille. Ser tydelig forskjell ja!! Kjempbra.

Men nå er det nattinatt på meg. Gikk forresten supert på trening, men som de tre andre gangene jeg har trent i det siste får jeg hodepine etterpå. Noen som har opplevd lignende, er det meningen at vi skal trene i fase 2?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 10:23   #385
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Hei dere.

Så koselig å komme innom her og lese, synes vi er blitt en fin gjeng jeg.

Når det gjelder antall kilo ned, så har jeg første mål som 10 kg før jul og deretter håper jeg å gå ned ytterligere 5 kilo til påsken 2011. Da har jeg satt meg mye lavere mål enn før, eller høyere heter det kanskje, dvs jeg har ikke lenger naive drømmer om å bli superslank, men finne trivselvekt og ikke minst bli der!! Som sagt har jeg slanket meg halve livet og er nå 36 år, de neste 36 årene vil jeg helst la være å tenke slanking og bare spise sunt og holde vekta.

Monica, jeg synes det virker som du har en god plan og vi dømmer ingen som går bort fra ED-produktene, de er som du sier bare en drahjelp, alle skal vi jo over til vanlig mat til slutt!!!Men håper som de andre er at du fortsetter å bli med i denne tråden og forteller oss hvordan det går.

Kunne vært interessant og lese den boka, men tre glass vin om dagen, blir man ikke avhengig da? og ikke minst, vondt i hodet hver morgen.

Så søt du er Mille. Ser tydelig forskjell ja!! Kjempbra.

Men nå er det nattinatt på meg. Gikk forresten supert på trening, men som de tre andre gangene jeg har trent i det siste får jeg hodepine etterpå. Noen som har opplevd lignende, er det meningen at vi skal trene i fase 2?

Enig med deg Titti, tre glass vin om dagen er for mye for meg. Men denne dama var godt voksen, hadde ikke barn booende hjemme lenger og var kommet i neste fase av livet...så hun om all den vinen
...der er ikke jeg. Men litt lavkarb.- knekkebrød til frokost og noen youghurter av og til. Er ikke så veldig glad i de, men kjenner jeg trenger å variere litt! Så jeg blir jo på en måte i fase 3 uansett! Det spørs om jeg ikke får kjeft av hun sykepleieren, men det er vel opp til oss selv...
For min del må det bli lavkarbo-prinsipp resten av livet. Jeg er 32 og har tenkt på slanking så lenge jeg kan huske. Nå vil jeg ikke det mer..
Mitt mål er også å bare finne trivselsvekt og ikke tenke ordet slanking mer. Det er fryktelig negativt å egentlig gå rundt å angre hver dag fordi man skeier ut og egentlig vil ned i vekt. Tror det gir en knekk i selvfølelsen gang på gang og til slutt har man gitt opp seg selv.....
...derfor er dette siste gang for meg også!
Jeg håper inderlig jeg alltid kan være med her . Det er jo ikke bare ED som gjør at vi har en god kontakt, det er den positive stemningen, gode humoren og masse oppegående herlige folk! Men jeg er nå i Fase 2 frem til 15.des! Så en riktig ED-rype er jeg ennå

Nå er frokosten inntatt og nå må jeg pakke bag'en. Skal trene og ha badstue idag, passer bra når det er 10 minus grader ute.... Nå har alle unntatt mannen hatt omgangssyke så nå er jeg lei av å være hjemme. Ut å se litt folk idag å få nye impulser
Titti: anngående hodepine etter trening....det er det jeg mener med at jeg må ha mer energi om dagene. Jeg trener 3 ganger i uken- både styrke og kondisjonstrening. Før jeg giftet meg ble jeg også aerobicinstruktør på Sats....så når jeg trener gir jeg alt jeg har, men jeg kjenner at jeg ikke har så mye alikevel. Det syntes jeg er fryktelig kjipt! Prøv å få i deg mer salt og så vann. Ved trening minster du masse salter og mineraler gjennom svetten og skyller endel vekk ved mye inntak av vann under trening. Så det kan være en av grunnene til at du får hodepine. Husk for all del å ta en ekstra bar eller en pakke kjeks ekstra den dagen du trener!

...strålende helg til alle mann....utrolig hvor fort uken går!!!!!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 10:31   #386
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

Monica: Jes synes fase en og to er vannskelig, men de er tydelig da, på en måte. På fase tre blir alt mer diffust. Gjør det noe om jeg spiser 20 nøtter da? Eller et par skjeer med rømme? Jeg gruer meg litt, for jeg kjenner meg selv og hvor lett jeg kan falle utenfor. Det du beskriver virker veldig godt gjennomtenkt, men heller ikke så langt fra fase 3! Så DERFOR håper jeg du ikke forlater oss her Vil gjerne høre hvordan du klarer overgangen til vanlig mat osv.

Gleder meg til bilde!

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Enig med Mille-Monica må ikke bli bortevekke nei!!

Tusen takk for alle tilbakemeldingene ....så ikke alle kommentarene før jeg skrev alt som står over. Summa summarum....jeg skal følge alt jeg skal bare ikke ha mer produkter. Vibeke 67...TUSEN TAKK for masse bra info. Du beskrev det akkurat slik jeg har planlagt fremtiden og hvordan jeg føler det. Godt å høre at det funker uten prduktene. Jeg har ingen problem med å følge Fase: a,b og c. Da kan jeg kanskje kalle meg i ED alikevel...men det er alt dette jeg må ta opp med hun sykepleieren da. DERE skal få full rapport!
Nå MÅ jeg pakke!!!! En vakker, tynn dag...skulle vi alle møttes til et glass vin......og skravla sånn skikkelig!

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 11:34   #387
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Det hørtes koselig ut Monica, hadde vært kjekt med et ED treff ja
Jeg er litt bekymret over julebordet som jeg plutselig måtte på i går-manglet 2 personal plutselig i går -så rett før jeg skulle til Steinkjer fikk jeg tlf om at det ikke hadde noen og jeg kunne få velge meg fri en av tidligvaktene mine om jeg var så snill å kom. Kom jeg, hun som skulle hatt vakten som var syk, lever lavkarbo og hadde bestilt bare ribbe- men jeg fikk servert med potet og alt- sa jeg ikke ville ha potet, kom tilbake med en porsjon med saus og rødkål, en bit julepølse og en medisterkake og 2 biter ribbe, var så sykt sulten da, at jeg ba ikke om enda en ny for å si det slik. Håpte jeg ble mett av ribben, men måtte desverre ha alt-endel rødkål-før jeg ble mett. Sikkert mel i sausen, pølsebiten og medisterkaken.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:51   #388
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Har ikke bidratt så mye i tråden her, men følger på en måte mitt eget opplegg, og da blir man litt reddere for å kommentere Jeg gikk jo ned 20 kg for 1 1/2 år siden ved å følge ED slavisk, men har siden gjort litt forskjellig, og det er jeg glad for, for jeg har lært mye om lavkarbokosthold og hvordan kroppen min fungerer. Nå følger jeg vel et slags fase2-3 opplegg, og jeg gikk denne uka ned 1,4 kg!!!!!!!!!! Så jeg vil bare si at det er mulig å gå ned såpass selv om man ikke er i fase 1. (og det er ikke vann, for jeg har gått på lavkarbo leeeenge) Når man har holdt på så lenge som meg, så må man etterhvert gjøre noen tilpasninger, ellers så blir man lei. Er så glad for at jeg har funnet noe som funker for meg nå Jeg har også lest boka "endelig slank". Poenget hennes er vel at man kan gjøre sine egne tilpasninger, hvis det fungerer og man går ned i vekt, så holder man jo ut lenger! Det er jeg absolutt for, for hvis man finner noe man trives med, kan man risikere at man endrer vaner for livet ED produktene er dyre, så etterhvert må man jo lære seg å lage egen mat. Men som kick-start er dietten uvurderlig, jeg hadde aldri lykkes uten!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:10   #389
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei!
Her var det ikke mange navn jeg kjente igjen Jeg var ferdig i august, og har i det store og det hele levd høykarbo siden da. Vekta holder seg da; 62,6 kg nå Så jeg er i grunn fornøyd. Kunne tenke meg å gå ned 5 kg til, men det tar jeg etter jul Noen av dere jeg kjenner som er her enda`? oppdateringer?
Klem fra studine

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 23:39   #390
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei herlige damer, her har det vært stor aktivitet i de nesten 2 ukene jeg har vært fraværende - har lest og lest og lest
Sist jeg skrev i tråden var jeg vel akkurat kommet meg skikkelig ovenpå med overskudd og julekakebaking, men denne siste uka spesielt har vært en skikkelig nedtur.

Advarsel - resten av innlegget er ikke særlig oppløftende!

Fyldig rapport legges ut i MUP'en min i morgen, men "kort" fortalt har de siste 7 dagene bestått av følgende;
Besøk av tante rød
Jentetreff/juleshoppingtur til Stavanger
Høyt tempo på jobb
Skikkelig tryning i sjokoladehylla på butikken - 3 dager på rad
Kontroll hos dr. Hetland - dårlige resultater
Stresser myyyye med dette bussopplegget.....
Svigermor havnet på sykehus med sprukket hovedpulsåre
Samboeren kjempestresset pga mor (naturlig nok!)
Samboeren stresser med NAV, og har i tillegg også mistet førerkortet (vi er nå uten fører kort begge to fram til oktober 2011!!!! hvis vi ikke får unntak)

Ja som dere sikker forstår så har jeg ikke hatt særlig mye overskudd i det siste, og da har jeg prioritert å ikke slå på pc'en etter jobb men heller forsøke å slappe av/sove/ta vare på meg selv og samboeren.
Skal si 2010 ikke har vært mitt år.......

Men nå i kveld merker jeg at jeg igjen begynner å få mer kontroll over situasjonen, og merker at jeg får tilbake motivasjon bare av og lese innleggene her i tråden - takk til alle
Håper dere ikke blir deprimert av dette, måtte bare lette litt på trykket .

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 00:55   #391
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

DET er LOV groteling, å få ut frustrasjon, sundt det!









streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 16:53   #392
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

OJ, kjære Grotingeling, for ei redselsuke!!!!!!!! Sender deg en stor trøsteklemJeg skjønner godt at du tryna i skjokoladehylla, det er bare menneskelig. Begge to uten førerkort også....det får da være grenser for uflaks!!! Ønsker god bedring til svigermor, høres dramatisk ut! Konsentrer deg om å takle det som skjer, så får diett være diett. ønsker deg virkelig en bedre uke i den som kommer!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 18:26   #393
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Solange: Hei! Jeg synes noe av det mest spennende er hvordan man former denne dietten til noe en klarer å trives med selv i det lange løp. og som du sier, man må jo lage mat seøv etterhvert, dette gruer jeg meg litt til,,, så fortsett å kommentere vær så snill! Uansett så er det jo bare kjekt!

DER var du grotingeling Har lurt litt på det. Høres ut som en utrolig slitsom uke! Ehehehe busstilbudene i bergen omegn er jo så OVERSIKTLIGE,,,,
Men etter den uken der vil jeg bare si gratulerer med å få kontroll igjen, ikke bare bare etter en slik uke. ikke gi deg før du er på topp!

Håper alt går bra med svigers. Er ekkelt når slikt skjer. jentetur til stavanger hørtes kjekt ut da. 80-og noe kilo høres også kjekt ut

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 18:29   #394
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Selv sliter jeg med hjemmeeksamen, som skal være inne klokken ett på mandag, har maaasse igjen. blir en lang søndag på meg (idag skal jeg passe min søster på farssiden, blir betalt i deilig mat da) Men jeg SKAL klare det!

JA, ED-treff!! Kanskje til nyåret når vi alle er over på fase 3, 4 fase 3 lookalaike, eller tje, når vi alle kan spise mat da. Ser for meg en gjeng på fase en. "for en herlig brownie du lager, jeg pleier å ha alt for mye kanel i!"

Håper alle får en fin helg videre. Nå er juletreet tent her i bergen.

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 22:23   #395
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjære vene, skrekk og gru Grotingeling.....går det ann at så mye skjer på en gang!?!?!?!?
Av og til har man mer enn nok med å holde hodet over vannet. "Bare" tre dager i sjokoladehylla...med alt det der hadde jeg hatt minst 2 uker!!!!
Jeg syntes det er flott du orker logge deg på her og lufte tanker og opplevelser. Ønsker dere begge to alt godt i en tung tid. En ting er å være den syke, men tungt å være pårørende også! Det kan være utslitende for alle parter! Masse klemmer herifra

Solange: ...herlig at du hadde lest boken. Godt at du deler et langt "liv" på lavkarbo. Det er jo det vi trenger etter ED også. Hjelp, råd, tips, oppskrifter for å holde oss nede og klare å endre viktige vaner for "evig"! Jeg er også overbevist om at vi kommer til å gå ned radig på de andre fasene også. Kroppen trenger vel en liten tid på å bli vant til litt mer mat før den gir slipp igjen...

Mille89: Riktig lykke til med eksamen. Godt når det er over!

Det som gleder meg, er at ingen gir seg på tross av veldige forskjellige utfordringer i livet. Men vekt, sjokolade og annet ødeleggende for kroppen skal vi besiere sammen her....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 00:58   #396
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk alle sammen, blir helt rørt her jeg sitter - herlige damer dere altså
Vi har heldigvis fått gode nyheter fra Haukeland i dag, svigermor blir sannsynligvis helt frisk.
Så langt er det ingen tegn til hjerneskade, noe som er ganske vanlig for denne sykdommen som heter SAB og er arvelig.
Ca 40% dør faktisk

ED-treff ja, det hadde vært kjekt - jeg er med
Og Monica31 - kunne ikke sagt meg mer enig, vi er drit-tøffe hele gjengen - skikkelige fightere

Lykke til med eksamen Mille89, dette greier du så fint så

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 01:01   #397
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Heisann alle sammen

Lenge siden dere har hørt noe fra meg nå, og det har sine logiske forklaringer. Jeg tryna også greit i sjokoladehylla...lenge. Klarte ikke finne motivasjonen til å komme meg tilbake igjen på ED. Har desverre hatt en veldig utfordrende høst med mye sykdom og endel bekymringer. Og da skle alt ut. Har gått opp igjen mange kilo, men jeg håper at de nå etterhvert vil forsvinne igjen.

Jeg gikk på ketolyse ca et år før jeg begynte på ED, og det er der jeg er tilbake igjen nå. Blir ketolyse ut året hvertfall, og så får jeg se på nyåret om motivasjonen er tilbake til å ta en go runde på ED igjen. Jeg satser på det Jeg er innom dere å leser med jevne mellomrom for å holde meg oppdater Jeg vil ønske dere alle fortsatt lykke til på ED, så snakkes vi nok igjen utpå nyåret

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 01:04   #398
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Tutte - godt å se at du har kommet deg litt ovenpå igjen, er ikke enkelt å kombinere sykdom og bekymringer med fokus på helse og riktig kosthold
Kjekt om du kommer tilbake på ED, men du må selvsagt velge det som passer best for deg - lykke til videre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:57   #399
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei Tutte - godt å se at du har kommet deg litt ovenpå igjen, er ikke enkelt å kombinere sykdom og bekymringer med fokus på helse og riktig kosthold
Kjekt om du kommer tilbake på ED, men du må selvsagt velge det som passer best for deg - lykke til videre

Nei, det er ikke så enkelt å kombinere det alltid. Men nå er jeg skikkelig i gang med ketolyse og litt trening igjen. Og det er herlig Tusen takk for lykkeønskninger, det samme ønskes deg !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 16:54   #400
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Tutte! Du må uansett være her i tråden. Vi alle er jo ferdige med ED en gang og kontakt og oppmuntring er viktig.

Apropos et treff en gang! Det har jeg lyst til når vi har kommet oss litt lenger av gårde...(nå snakker jeg kun for meg selv da!)...sånn ihvertfall fire måneder inn i vindunderlige forandringer mot en slank meg! Nå vet ikke jeg hvor alle bor, men har inntrykk at vi er både på sørlandet, Belgia (!) Stavanger, Bergen-område, trøndelag...osv...
Må kanskje planlegges litt. Jeg syntes det hadde vært gøy, men orker ikke legge for mye energi og penger i det nå. Kuren er dyr nok som den er.

Men hvis vi finner ut på tidlig vår parten en gang at det hadde passet sånn kanskje tilfeldigvis....hadde det jo vært gøy å sett dere!

Idag har vi gått tur i skogen i herlig, vakkert vintervær. Det er skikkelig godt å komme ut i naturen, man blir definitivt lettere til sinns

Håper helgen så langt har vært bra. Ikveld tror jeg vi tar litt film og et glass rødvin

Grotingeling....glad du blir glad av tilbakemeldingene! Det er virkelig meningen også. Det er jo festelig etter 2 mnd. skrivemeldinger til hverandre har vi blitt litt kjent og bryr oss om hverandre. Godt å dele slanke tiden med noen. Det er jo så mange og forskjellige kommentarer man møter der ute.....

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 23:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 15:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 13:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 01:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no