Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Beste lavkarbokost for ammende?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-11, 00:31   #1
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Beste lavkarbokost for ammende?

Dere som ammer og spiser lavkarbo: hvilken metode følger dere? Hva anebfalles? hvordan bør man spisser når man fullammer?
Jeg føler meg litt lost nå har gått på ketolyse ifjor høst før jeg plutsleig oppdaget at jeg blei gravid gikk over på slags Lindberg kost etterhvert i svangerskapet som jeg klarte å spise i det hele tatt (var skikkelig kvalm de første 4 - 5 mndr) og det gikk passelig bra. Har holdt vekta veldig bra og var faktisk 4 kg mindre etter fødsel enn startvekta før graviditeten Men så kom det jo travle tider med amming og ungene og skolen osv. Og jeg er jo sulten sm en ulv hele tia! og lavkarbokosten har virkelig skild ut. Nå vil jeg begynne på nytt men føler at Lindberg funket ikke helt for meg. Ketolyse var suverent! men mener å huske å ha lest at ketose ikke er bra under amming. Så hva som er bra?
Tips meg og inspirer meg, please! Vil jo overhodet ikke begynne å legge på meg igjen! vil jo ned igjen og fortsette med det

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 00:26   #2
idalolita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stange
Alder: 33
Innlegg: 1
idalolita er på en erverdig vei

Sv: Beste lavkarbokost for ammende?

Henger meg på her jeg!

idalolita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 21:24   #3
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Beste lavkarbokost for ammende?

Dytter denne opp og håper noen kan svare oss tre uker til termin i dag,så nærmer seg or min del.
Greit å kunne planlegge litt

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 22:07   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Beste lavkarbokost for ammende?

Jeg ammer ikke, men kan jo svare hva jeg hadde gjort.

Jeg hadde sannsynligvis valgt ca 50g karbo om dagen og såpass med mat at vekta ikke gikk veldig mye og fort ned. Man fraråder ofte slanking og amming, men ingen hyler opp om de som går ned 10kg i ammeperioden bare ved å amme. Så jeg hadde nok ikke vært så himla redd for å gå ned noen kg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 23:44   #5
SiljeAnita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Helgeland
Alder: 33
Innlegg: 3
SiljeAnita er på en erverdig vei

Sv: Beste lavkarbokost for ammende?

Joiner denne jeg. Ingen som har noen har anbefalinger å komme med?

__________________




SiljeAnita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 00:02   #6
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Beste lavkarbokost for ammende?

Jeg spiste omtrent som Lindberg anbefalte, og det skriver du at ikke passer for deg, men jeg kan si litt om det allikevel. Jeg modifiserte kostholdet litt, mer etterhvert.

Jeg spiste mer fett enn han anbefaler, og brukte aldri fruktose i maten. Spiste bringebær med fløte på kvelden om jeg hadde spist for lite en dag, jeg fullammet og det krevde en del energi.

I den første ammeperioden spiste jeg "vanlig" mat, og jeg ble kjempetørst og kjempesulten i hytt og pine. Dette var SÅ mye bedre på lavkarbo, og med et småbarn å passe i tillegg til babyen, var det en stor hjelp å ha jevnt blodsukker og slippe å tenke noe særlig på mat, slippe spise så ofte.

Dessuten! Jeg hadde ingen ammetåke på lavkarbo! Det hadde jeg derimot på "normalt" kosthold. En del av ammetåken skal komme av at omega-3 tas fra mor når det ikke er nok i kosten, for det er omega-3 i morsmelk, så det er best å få nok av det. Men altså, bra med energi og klar i hodet på lavkarbo.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 01:02   #7
SiljeAnita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Helgeland
Alder: 33
Innlegg: 3
SiljeAnita er på en erverdig vei

Sv: Beste lavkarbokost for ammende?

Hørtes kjempebra ut det da. Ammetåke... Huff for et ord Slitsomt det. Kanskje man klarer å stabilisere det ja. Ikke dumt Takk for rådet

__________________




SiljeAnita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 01:07   #8
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Sv: Beste lavkarbokost for ammende?

dette er noe jeg lurer på også.
noen med tips?

__________________


Etter en rask titt i speilet, ser jeg at jeg har kropp som en Gud! Riktignok en Buddah, men likevel en gud!
HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 14:08   #9
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Beste lavkarbokost for ammende?

Holder meg unna de største fellene, som ris, pasta, poteter, brød og vanlig knekkebrød. (godteri/kaker er vel en selvfølge. )
Spiser alle slags grønnsaker, ost, kjøtt, fisk.

Men tar gjerne et glass juice iblandt, et eple om jeg føler for det. Men ikke begge deler på en dag, liksom.

Tenker lavest mulig GI ellers.

Fullammer en lita jente på snart 4 mnd.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kolesterol på lavkarbokost Berit59 Fysisk og mental helse 5 26-10-11 18:48
Helsegevinst med lavkarbokost bevaremegvel Fysisk og mental helse 11 07-03-11 18:38
Svangerskapskvalme og lavkarbokost 4711 PCOS og karbohydratkontroll 12 12-06-10 17:10
Steinalderkost/Lavkarbokost/Høyfettkost/optimal ernæring cozymum Kostholdsfilosofier 1 17-11-07 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no