Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Ny kakevariant! Sjokolademoussekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-10, 22:53   #1
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Ny kakevariant! Sjokolademoussekake

Jeg har tatt utgangspunkt i en høykarbokake som er kjempegod, som jeg ville lavkarbofisere. Har brukt bunnoppskrift og sjokolademousseoppskrift herfra. Kaken ble kjempegod, veldig mektig! Men de som ikke er vant til det, var ikke så fornøyd med bunnen, de likte ikke nøttene. Sære folk. Jeg syns det var rågodt, nok en av de beste kaker jeg har smakt. Min snuppe likte det også, det skled rett ned. Men må nok finne ut av en annen bunn etterhvert, så de karbohappy menneskene blir mer fornøyd...

Har ikke målt opp Splendamengden, så kan ikke si så mye om karbinnholdet.

Først lagde jeg denne bunnen:

6 eggehviter
50 gram sukrinmelis
350 gram peanøtter (men jeg brukte mandler, da jeg klarte å kjøpe salte peanøtter - originale sto det, burde vært uten salt da!)
2 ss fiberhusk

Visp eggehviter stive med sukrin. Krus nøttene i maskin, bland i fiberhusk og rør det sammen med de vispede eggehvitene. Ha i kakeform (24 cm diam.) Stek på 160 i ca en halvtime. Avkjøl.

400 g philadelphia vispes til kremete masse.
3 dl kremfløte vispes til krem.
Visp begge deler sammen, ha samtidig i 4-5 ss Splenda. Jeg tok bare i til jeg syntes det var søtt nok, jeg ville ikke ha så veldig søtt, bare litt. Tipper det ble ca 10 karb, ikke mer i alle fall.

Ha oppå bunnen!

Så lagde jeg sjokolademousse.

170 g mørk sjokolade (minst 70% kakao!)
1/2 dl fløte

Dette smeltes i vannbad, rør godt, avkjøl litt. Det må selvfølgelig ikke stivne.

1 kremfløte vispes til krem.
6 egg skilles. Eggehvitene vispes stive, ha i Splenda når den er stiv og visp en stund til.

Bland krem og sjokolademousse, visp i eggeplommene og vend i eggehvitene. Smak på moussen, syns du den må være søtere så ta mer i. Den blir mindre søt når den stivner og kjølner!

Jeg syns denne ble vel rennende, så jeg bløtet og smeltet et par gelatinplater og hadde i. Hell så over kaken.

La stå i kjøleskapet til neste dag. Den er kjempegod, stor og veldig mektig. Jeg spiste to stykker og da var jeg STAPPET....

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolademoussekake Bee Kake/dessert og snacks 23 23-08-10 21:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no