Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fordeling fett/proteiner

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-07, 03:33   #1
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Fordeling fett/proteiner

Lurer litt på det der med hvor mye av inntaket som skal være fett og hva som skal være proteiner.
Så jeg søkte litt og fant et innlegg fra Nille hvor Atkins anbefalte 10-12 ganger vekt i inntak av kcal, 70% fett, 25% protein og 5% kh. Regnet litt og fant da ut at jeg som veier 73 kg nå skal ha 1900-2300 i kcal. Dermed 24-29 g karber, 145-180 g fett og 115-145 g protein. Nå følger jeg ketolysekuren, så skal ha 15-20 karber.

Men jeg sliter med å få nok protein. Har testet litt i dag, og spist sånn ca det jeg pleier å spise, og så at jeg lå litt under på fett og langt under på protein. Så jeg har prøvd å spise litt ekstra egg, men kommer ikke særlig oppover på inntak i protein. Ender med at både karber og fett går opp i stedet, så jeg kom over 20 karber i dag.

Er denne fordelingen ca riktig? Her er fordelingen jeg fikk i dag:

Vedlagte bilder
Filtype: png 63_84_200_46.png (8,2 KB, 35 visninger)

Sist redigert av Viclin : 24-08-07 kl 03:48.
Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:08   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling fett/proteiner

Syns det så veldig bra ut jeg. Men jeg skjønner ikke hvorfor du stresser med dette. det er absolutt ikke nøvendig. Og på Ketolysekuren behøver du ikke tenke så mye på proteinet. Bare husk at det er nok med 100-200 gram proteinholdig mat pr måltid. Du MÅ ikke ligge så høyt i proteiner på Ketolyse. 1 - 1.5 gram pr kilo kroppsvekt utgjør ca 20 - 30 gram pr måltid. Det er også hva kroppen klarer å absorbere i timen. Noen ganger får du i deg mer, andre ganger mindre. Ikke stress med det. Det kommer av seg selv om du følger boka-.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:59   #3
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Fordeling fett/proteiner

Jeg stresser ikke med det, men tenkte bare sjekke siden det så ofte står i svar her at den og den må spise mer fett eller mer/mindre protein. Så jeg ville vite om jeg lå ca riktig. Og fant ut at jeg lå langt under. Tenkte ikke akkurat følge disse verdiene slavisk, men i alle fall ha en pekepinn på fordelingen.

Men takk for svar! Da vet jeg at jeg ikke har vært helt på jordet, men at jeg må ha i meg litt mer enn jeg har fått i meg for jeg har ligget godt under de dagene jeg ikke har spist blomkål/brokkoli.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 00:49   #4
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Fordeling fett/proteiner

Jeg har noen dager hvor jeg ligger på f.eks, 55% fett, 40% proteiner og 5% karbo. Tror ikke det er farlig. Spørs hva en får i seg. Spiser mye kyllinglår og fisk og under treningen tar jeg gjerne en lavkarbo- protein-shake. Men de fleste dagene ligger jeg nok på 75-22-3. Blir mindre sulten med mye protein.

danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 01:17   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fordeling fett/proteiner

Opprinnelig lagt inn av danielve, her.

Jeg har noen dager hvor jeg ligger på f.eks, 55% fett, 40% proteiner og 5% karbo. Tror ikke det er farlig. Spørs hva en får i seg. Spiser mye kyllinglår og fisk og under treningen tar jeg gjerne en lavkarbo- protein-shake. Men de fleste dagene ligger jeg nok på 75-22-3. Blir mindre sulten med mye protein.

Samme her, bare at jeg alltid spiser så mye protein. Fett har vel lavere GI enn protein?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 20:52   #6
danielve
Medlem
 
danielve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 150
danielve er på en erverdig vei

Sv: Fordeling fett/proteiner

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Samme her, bare at jeg alltid spiser så mye protein. Fett har vel lavere GI enn protein?

Jepp. For meg som trener veeeeldig mye og som har normalvekt fungerer det veldig bra med mer proteiner.

danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
mct nok en gang.. Fjonken Kosttilskudd 19 24-06-06 23:22
Fordeling av næring polvott Lavkarbo generelt 9 02-05-06 13:21
% fordeling av karbo, proteiner og fett? nalana Lavkarbo generelt 3 18-09-04 01:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no