Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Uklart syn/Flimring

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-11, 17:23   #1
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys
Question

Uklart syn/Flimring

Nå har jeg gått på ketolysekuren ca. en uke, og en av bivirkningene jeg har opplevd er at jeg av og til får uklart syn. Dette er spesielt når jeg reiser meg, legger meg ned, eller i det hele tatt skifter stilling fra stående til liggende, eller omvendt. Prøvde å se hva klokka var på mobilen min etter å ha lagt meg i går, og måtte vente ca 7 sekunder før jeg klarte å fokusere.

Er det noen andre som opplever lignende? Hvor lenge varer det i så fall? Og har noen råd om hva jeg kan gjøre for å få det til å gå over?

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 17:48   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ukart syn/Flimring

Jeg gikk ikke på ketolysekuren, men spiste ketogent fra første dag. Jeg var kjempedårlig. Svimmel, kvalm, hodepine, hjertebank, blodtrykksfall, kaldsvette ... jeg var dårlig i flere uker. Tror helt klart jeg kunne hatt nytte av mer vitamin-/mineraltilskudd, særlig magnesium. Samtidig skjønte jeg at det er mange som har opplevd det samme (selv om jeg innbiller meg at kroppen min slet litt lenger enn andres), og det fikk meg til å holde ut - det er jeg veldig glad for nå

Tar du noe kosttilskudd nå? De fleste blir veldig tørste på ketogen kost, og kan fort finne på å drikke så mye at salter og mineraler blir skylt ut av kroppen for raskt. Kan jo være at elektrolytt-balansen er i ulage?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 18:06   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ukart syn/Flimring

Kan også være blodtrykksfall? Iallfall fra sittende/liggende og tili stående.

En av tingene å passe på der er nok salter; magnesium/kalium/natrium.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 18:09   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ukart syn/Flimring

Jeg hadde også flimring, tunnellsyn og tåkesyn da jeg var veldig lavt på karber; under 15. Jeg prøvde tilvenne meg, men det gikk ikke. Da jeg økte karbene gikk det over. Jeg var fremdeles i ketose, men spiste som sagt flere karber.

Hvis du er svimmel samtidig som du opplever disse flimringene vil jeg som nevnt over tro det er blodtrykksfall. Men siden du opplever det når du også setter deg vet jeg ikke helt hva jeg skal tro...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 18:23   #5
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Ukart syn/Flimring

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

En av tingene å passe på der er nok salter; magnesium/kalium/natrium.

Lister meg bare inn her og signerer denne jeg! (egen erfaring)

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 18:47   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ukart syn/Flimring

Spiser du nok fett og drikker nok vann?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 19:21   #7
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: Ukart syn/Flimring

Hadde samme problemet. Det hjelper når jeg drikker nok vann, spiser nok fett og karbs. (15-20g). Salt er også veldig viktig.
Ellers er det kjent at koffein hjelper på blodtrykket, kanskje det kan hjelpe om du drikker en kopp kaffe innimellom? Uten sukker og melk, selvsagt.

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 19:28   #8
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Ukart syn/Flimring

hvis du bestemmer deg for å kjøpe magnesiumtilskudd vil jeg anbefale "trippel magnesium" som du får kjøpt på dagligvareforretninger (kjøpte min på bunnpris). koster "bare" 99 kr, og en tablett inneholder 300 mg magnesium. i tillegg inneholder den fullt dagsbehov for vitamin D,B, kopper og sink. Ikke dumt

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 15:23   #9
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Uklart syn/Flimring

Tusen takk for gode råd! Nå har jeg vært ute og hamstra :P Kjøpt de tre kosttilskuddene som hører med til ketolysekuren, som dekker de dere nevnte. Kjøpte også litt mineralsalt (seltin, eller hva det nå het), som jeg kan drysse på lunch-eggene mine. Når det gjelder fett og vann får jeg i alle fall i meg _rikelig_ av begge deler, men kanskje jeg ligger litt vel lavt på karbs. Skal nå være flink å ta tilskuddene, og håper at det hjelper Og tar mer enn gjerne en kopp kaffe med masse fløte innimellom Takk igjen!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 16:37   #10
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Uklart syn/Flimring

Da er kalium, magnesium og natrium inntatt Dersom det er elektrolytt-ubalanse, er det noen som vet hvor lenge det går fra man tilfører kroppen de saltene den trenger til man slutter å se dårlig?

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 16:40   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uklart syn/Flimring

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

Da er kalium, magnesium og natrium inntatt Dersom det er elektrolytt-ubalanse, er det noen som vet hvor lenge det går fra man tilfører kroppen de saltene den trenger til man slutter å se dårlig?

Kommer an på mengder og opptak.

Ikke legg deg på grisehøye doser (men du kan godt gå på maks "norsk dose") og gi det 1-2 uker før du vurderer om det har blitt bedre eller ikke. Husk også at større doser magnesium kan få deg raskt på do... eller i senga (trøtt). Så de kan være greie å ta til kvelds.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:32   #12
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Uklart syn/Flimring

Opprinnelig lagt inn av MissPivotal, her.

Nå har jeg gått på ketolysekuren ca. en uke, og en av bivirkningene jeg har opplevd er at jeg av og til får uklart syn.

jepp signerer denne, har slitt med tåkete/uklart syn.. Sammen med litt svimmelhet og kvalme, men er en overgang Min kropp har det slik når jeg går inn i ketose, eller har spessielt lavt inntak (under 10) av karbohydrater en dag..

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no