Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lavkarbobrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-09, 12:31   #1
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Lavkarbobrød

I et tankeløst øyeblikk la jeg inn denne oppskrifta i tråden til Karin, så jeg fant ut at jeg fikk lage en ny tråd så det blir riktig.

Her er i alle fall ei god brødoppskrift (jeg har justert litt på ei oppskrift jeg tidligere har funnet, enten her inne eller på nettet ellers. Husker ikke helt jeg):


4 egg
1/2 boks cottage cheese
3 ss olje
1.5 ts bakepulver
4 ss linfrø
60 g kruskakli (Regal har minst karber)
45 g solsikkekjerner
1 ts salt

Pisk eggene lett og bland inn cottage cheese og olje, tilsett det tørre. Deigen skal ha en kladdete konsistens. (Jeg pleier å bruke stavmikser på egg og cottage cheese, og jeg maler solsikkekjernene med stavmikser før jeg har dem i røra, men de kan også brukes hele. Bruker hele linfrø).

Ha deigen i en bakepapirkledd brødform og la brødet steke på 180 g i 55 min, nederste rille.

Oppevares i kjøleskap. Holder seg i mange dager. Kan også fryses. Jeg har opptint et halvt brød om gangen.

Dette er et brød med få ingredienser og veldig raskt å lage. Veldig saftig og godt. Kan sikkert også lage et slags hamburgerbrød av denne oppskrifta, men da må man nok male alle frøene. Og det er veldig godt å lage ostesmørbrød i panna av det. Kan sikkert lage dobbel porsjon i ei brødform for å få det høyere (ei skive blir som ei halv vanlig skive på denne oppskrifta), men dette har jeg ikke prøvd. Steketiden må nok også justeres litt da.
Brødet har veldig lite antall karbohydrater. Har jeg regnet riktig så er det rundt 16,5 karber i hele brødet.

Velbekomme!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 12:50   #2
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Lavkarbobrød

Prøvde noe nytt i dag. Skjærte brødet i tynne skiver, drysset på litt kanel, og tørket skivene. Ble nesten akkurat som knekkebrød og med en kjempegod smak Tror jeg skal prøve 1-2 ts kanel i oppskrifta når jeg lager brødet. Passet godt med kanel


EDIT: Har nå prøvd å bake brødet med kanel i, og det ble godt! Brukte ca. 3/4 - 1 ts kanel. Ble en smak med en "touch" av kanel. Brødet hevet seg også mer denne gangen, men kan det være kanelen som er årsaken til det da?

__________________


Sist redigert av Ivory : 18-06-09 kl 22:33.
Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkelt lavkarbobrød? Trille Dr Lindbergs 4 22-10-11 13:11
Lavkarbobrød Citami Ketolysekuren 1 04-02-09 12:21
Ditt BESTE lavkarbobrød? wollafruen Lavkarbo generelt 1 12-10-08 13:49
Benedicte sitt lavkarbobrød xeena82 Ketolysekuren 12 06-10-08 11:43
Glutenfritt lavkarbobrød nøtta Lavkarbo generelt 4 19-09-05 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no