Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nybegynner trenger hjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-11, 20:50   #1
Nicole
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 2
Nicole er på en erverdig vei

Nybegynner trenger hjelp

Jeg er ny , lest en god del her inne nå ang hva jeg burde tenke på og hva jeg skal begynne med. Men jeg er ikke ute etter å slanke meg eller gå ned i vekt , så hva slags oppskrifter skal jeg se etter , hvordan begynner jeg vende om til lavkarbo?
Jeg har veldig lite energi , så dette er grunnen til jeg ønsker prøve meg på dette.

Noen tips , gode råd ?

jeg kan veldig lite om lavkarbo fra før ..

Nicole er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunt og godt Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 20:57   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger hjelp

Sjekk ut arnakristins nybegynnertråd som linkes til i signaturen min. Der finner du en link til "lavkarbo på 3 minutter" som er generell veiledning til lavkarbokosthold. Jeg spiste etter denne de første 6 mnd

Du som ikke skal slanke deg, tåler nok i større grad litt mer kh enn en del andre - så du kan legge til bønner, linser, fullkornspasta og naturris (jfr FEDON) av og til om du ønsker

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 21:10   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Nybegynner trenger hjelp

Jupp, hør på kloke Nerthus

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 21:12   #4
Nicole
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 2
Nicole er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner trenger hjelp

Takk ...da skal jeg lese = )

Erfaringer hvor mye dette hjelper på energi nivået ?

Nicole er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunt og godt Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 21:15   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger hjelp

De aller fleste opplever at de får en grunnleggende mer utholdende energi. Avhengig av hvor lavt du ligger i karbohydratinntak, vil du nok uansett de første to ukene føle deg litt slæppis... les om abstinensene man kan oppleve i linken jeg henviser til

Noen trives best på ketogent/veldig lite karbohydrater (0-20 ca), andre må opp i det dobbelte for å fungere energimessig.

Dette finner du utav, det er uansett de to første ukene som er tøffest energimessig Drikk mye vann, spis mye god og proteinrik og fettrik mat og hold tilbake på den beinharde treningen disse to ukene - kroppen din har mer enn nok med og finne utav dette med fett istedet for karbohydrater som energi

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En skikkelig nybegynner, som trenger litt hjelp! Isasa Atkins kosthold 10 29-12-10 10:38
Nybegynner trenger litt hjelp ... bjørnemor Lavkarbo generelt 4 02-06-10 15:02
Nybegynner som trenger litt hjelp lolliduck Spørsmål og svar 0 25-02-10 19:25
Hei. Trenger litt nybegynner hjelp Happiness Spørsmål og svar 11 05-10-09 07:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no