Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-12, 22:24   #301
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg trodde aldri at overgangsplagene skulle ta slutt, men nå ser det ut som det gir seg. Sover gjennom hele natten ca. halvparten av nettene. Ikke lenger noen symptomer på dagtid. Det har tatt 10 år å komme hit. Men ja, det å være dame, det har vært verdt det.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 23:45   #302
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.


Hos meg svinger forøvrig temperaturen veldig, fra fryse, hutre kald til veldig varm. Men jeg svetter ikke, så selv om min søster kan fortelle om at frysing også er en del av overgangsalderen, er jeg nok ikke helt der enda. Jeg tror det har med stoffskiftet mitt å gjøre jeg, siden det likevel begynte å tulle seg i fjor.

Har du blitt medisinert for lavt stoffskifte? Kjenner meg godt igjen med de plagene...
Mye bedre nå når jeg har riktig dose med blanding av levaxin og Armour.

Håper du får orden på det!

Klem fra Fedona

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 07:47   #303
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Har du blitt medisinert for lavt stoffskifte? Kjenner meg godt igjen med de plagene...
Mye bedre nå når jeg har riktig dose med blanding av levaxin og Armour.

Håper du får orden på det!

Klem fra Fedona

Takk fedona. Jeg fikk plutselig høyt stoffskifte i fjor. Ble ikke medisinert, og da var jeg ofte veldig varm, spesielt om nettene. Akkurat nå har jeg helt grei temperatur, men innimellom svinger det veldig.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 08:32   #304
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Takk fedona. Jeg fikk plutselig høyt stoffskifte i fjor. Ble ikke medisinert, og da var jeg ofte veldig varm, spesielt om nettene. Akkurat nå har jeg helt grei temperatur, men innimellom svinger det veldig.

Har du antistoffer (husker ikke om du sa det)? I så fall er det ikke uvanlig å svinge mellom både høyt og lavt før det eventuelt bryter skikkelig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 10:48   #305
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Takk fedona. Jeg fikk plutselig høyt stoffskifte i fjor. Ble ikke medisinert, og da var jeg ofte veldig varm, spesielt om nettene. Akkurat nå har jeg helt grei temperatur, men innimellom svinger det veldig.

Det lønner seg ihverfall å ta hyppige blodprøver for å holde under kontroll.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 12:30   #306
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har du antistoffer (husker ikke om du sa det)? I så fall er det ikke uvanlig å svinge mellom både høyt og lavt før det eventuelt bryter skikkelig.

Hei, nei har faktisk bare høyt FT4, ikke noe antistoffer.
Hadde en struma for ett år siden, så teorien er at det var en betennelse i kjertelen.
Jeg sjekker stoffskiftet to ganger i året nå.
Men det merkelige er jo at jeg ble helt bra etter en operasjon av galleblæren nå i høst. Etter dette sankt stoffskiftet og jeg kan jo bare håpe på at jeg holder meg frisk framover!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 12:38   #307
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hei, nei har faktisk bare høyt FT4, ikke noe antistoffer.
Hadde en struma for ett år siden, så teorien er at det var en betennelse i kjertelen.
Jeg sjekker stoffskiftet to ganger i året nå.
Men det merkelige er jo at jeg ble helt bra etter en operasjon av galleblæren nå i høst. Etter dette sankt stoffskiftet og jeg kan jo bare håpe på at jeg holder meg frisk framover!

Ja, tvitvi. Vi henger vel mere sammen enn hva legene er klar over, så det kan jo hende at det på en eller annen måte hadde en sammenheng ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 14:39   #308
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja, tvitvi. Vi henger vel mere sammen enn hva legene er klar over, så det kan jo hende at det på en eller annen måte hadde en sammenheng ...

Jepp, tvi tvi! Man tar ingen ting for gitt når man først har opplevd å plutselig blir syk.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 19:59   #309
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Fortsatt fri for hetetokter her og det er så godt. Fyrer og koser meg om dagen og håper dette fortsetter
Skal ha en underlivsoperasjon i januar da og er litt usikker på om jeg må slutte med E-vitaminene før det, må vel ta en telefon for å høre med sykehuset

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-12-12, 21:17   #310
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Nå har jeg brukt e-vitaminene noen uker (2-3?) og har ikke svettet, med unntak av en dag og natt. Ble litt skeptisk da, men det ble ikke mer enn det. Er varmere enn vanlig, og kan gå mer lettkledd. Ikke bare enkelt for en som er vant til å bruke jakker/topper for å skjule muffinstopp og "airbag" og må kaste jakka Men men, sånn er det nå en gang. Jeg fortsetter med vitaminene og ser hvordan det går! Ha en god førjulstid!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 09:29   #311
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg er fortsatt ikke heit og våt etter den forige økningen

Ønsker dere alle sammen en God, hete-og svettefri Jul

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 12:40   #312
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Så bra Dietta! Selv våknet jeg våt av svette i natt, med våt dyne . Jeg skal ta meg en tur på apoteket i dag og se om de har enda en e-vitamin som jeg kan ta i tillegg hvis dette fortsetter. Kan man ta ubegrenset med e-vitaminer?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-12-12, 13:22   #313
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Æsj, det var dumt
På en av de første sidene i tråden så linker smgj til et par fine artikler angående dose/overdose/bivirkninger. (Sorry, gidder ikke å lete selv akkurat nå).
Det virker i hvert fall som det er helt trygt å ta opp til 1000 mg/døgn, og det virker heller ikke som det er veldig farlig å ta doser over det heller
Jeg tar 350 mg morgen, og 3 stk på 30 mg (=90 mg) på kvelden. Jeg har sakte men sikkert økt på med 30 mg av gangen når jeg merker at det er på retur.
Bare husk at e-vitaminer øker blødningstendensen, så hvis man bruker blodfortynnende medisiner, så er det lurt å ta en blodprøve innimellom for å sjekke nivået. Mulig man må redusere litt på blodfortynnende etter hvert som man øker e-vit.
Personlig så hadde jeg tatt 2 av de du bruker nå hvis du ikke rekker apoteket. Jeg startet jo med 700 mg ved en misforståelse, og jeg hadde glatt tatt det gjennom jula for å unnga å få den ødelagt
Lykke til

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 02:42   #314
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Hei!
Har ikke vært på forumet på lenge.. men har nå lest i denne tråden da.
Jeg er ikke plaget med hetetokter, blir likevel lett varm av og til, og kan, om vinduet er lukket og det blir varmere ute, våkne svett.
Og jeg sliter med god nattesøvn.

Me, det jeg lurer på er om dere alle går uten prevensjon? Jeg har hormonspiral, og har etter samtale med legen nylig, bestemt at jeg skal ta den ut om 1,5 år, for å ha litt kontroll på når menapause starter.

Har jo ikke mens på hormonspiralen, men har hatt den såpass lenge at det har kommet litt flekker av og til. Veldig sjeldent. Legen (gynekologen) sa jeg kunne ha hormonspiralen til etter overgangen, uten at det var "farlig"

Men ønsker selv en smule kontroll.

Skal kjøpe E-vit og magnesium når butikkene åpner igjen.

Mitt største problem er dårlig nattesøvn, (som vises av klokkeslett på innlegg)
og i ett av de første innleggene i tråden er dette nevnt.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 14:04   #315
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg er nede på 350 mg i døgnet nå og det går helt fint. Ingen antydning til hetetokter verken dag eller natt.
Skal ta en pause på et par uker jeg nå da, for jeg skal ha en underlivsoperasjon 10 januar og selv om jeg ikke har fått beskjed om ikke å ta E-vitaminer i forkant, så velger jeg å slutte selv da jeg vet at man kan få økt blødningstendens om man tar E-vitaminer.
Slutter til helgen nå, så får vi se hvordan det går.
Veldig spent da på om hetetoktene kommer tilbake eller ikke

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 15:37   #316
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Lykke til med pausen og operasjonen Dolsi!

Lava: jeg steriliserte meg for 20 år siden, og bruker ikke prevensjon....

Når jeg tenker meg om så har jeg "slurvet" litt med vitaminene de siste to ukene, og det kan kanskje være nok til at det blir litt ugreie. En-to kvelder i uka har jeg glemt dem i travelheten, og ikke orket å stå opp for å ta dem når jeg først har lagt meg. Skal passe på dette bedre for å se om det blir endring igjen.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 12:40   #317
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg går også uten prevensjon da jeg steriliserte meg for 18 år siden
2 uker til underlivsoperasjonen min nå og fra og med i dag så skal jeg la være å ta E-vitaminer til etter operasjonen.
Veldig spent da om jeg kommer i en hetetoktperiode igjen eller ikke.
Oppdatering kommer

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-12-12, 19:28   #318
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

24 grader på stua og alle synes det er varmt. Unntatt mor, jeg fryyyyser

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 09:24   #319
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Uten prevensjon jeg også, steriliserte meg for ca 8 år siden.

Ble litt inspirert av Dolsi, og i går tok jeg bare 60 mg på kvelden i stedet for 90 mg. Tenkte å ta 60 og 90 mg annenhver kveld noen dager for å se om jeg merker forskjell. Hvis ikke, går jeg ned til 60 mg og eventuelt enda lavere. Dette er litt inspirert av dette med at man er "heitere" i enkelte perioder enn i andre, og at jeg kanskje man minske dosene i de mindre altive periodene, for så å øke igjen ved behov. Spennende

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 16:15   #320
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg er konstant varm hele tiden. Svetter ikke, bare varm. Nå har vi fått en ny maskin på jobb som krever en stabil temperatur på ca 20 grader!! Gjett hvem som ble glad da anlegget måtte stilles ned fire grader?
De andre fryser og har måttet kle på seg ekstra klær.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 17:46   #321
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Uten prevensjon jeg også, steriliserte meg for ca 8 år siden.

Ble litt inspirert av Dolsi, og i går tok jeg bare 60 mg på kvelden i stedet for 90 mg. Tenkte å ta 60 og 90 mg annenhver kveld noen dager for å se om jeg merker forskjell. Hvis ikke, går jeg ned til 60 mg og eventuelt enda lavere. Dette er litt inspirert av dette med at man er "heitere" i enkelte perioder enn i andre, og at jeg kanskje man minske dosene i de mindre altive periodene, for så å øke igjen ved behov. Spennende

Høres veldig fornuftig ut. Av erfaring så har jeg topper med hetetokter ca hver 3 mnd og da er det riktig ille.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 10:01   #322
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg har holdt meg til 60 mg på kvelden de dagene siden jeg trappet ned. Tenkte at jeg ville prøve det først.
Aha Dolsi, du peaker ca hver 3. måned. Kanskje det er sånn med meg også. Jeg begynte jo med hetetoktene i august, så måtte jeg jo øke etterhvert. Det kan stemme med sånn ca 3 måneder. Jeg har jo ikke like lang erfaring som deg, siden jeg kom tidlig i gang med e-vitaminene, så jeg kjenner ikke kroppen min like godt som deg i dette her.
Men, denne tråden er jo super da, her finner jeg ut når jeg økte etc. Jeg fortsetter med 60 mg noen dager til, og så går jeg ned til 30 hvis det ikke forverrer seg.
Så får vi se hvordan det går i februar/mars, etter ca 3 nye måneder

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 10:33   #323
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg har holdt meg til 60 mg på kvelden de dagene siden jeg trappet ned. Tenkte at jeg ville prøve det først.
Aha Dolsi, du peaker ca hver 3. måned. Kanskje det er sånn med meg også. Jeg begynte jo med hetetoktene i august, så måtte jeg jo øke etterhvert. Det kan stemme med sånn ca 3 måneder. Jeg har jo ikke like lang erfaring som deg, siden jeg kom tidlig i gang med e-vitaminene, så jeg kjenner ikke kroppen min like godt som deg i dette her.
Men, denne tråden er jo super da, her finner jeg ut når jeg økte etc. Jeg fortsetter med 60 mg noen dager til, og så går jeg ned til 30 hvis det ikke forverrer seg.
Så får vi se hvordan det går i februar/mars, etter ca 3 nye måneder

Jeg ser at halveringstiden for vitamin e i serum ligger på mellom 12 timer og 3 dager. (Kommer an på typen e-vitamin.) Du kan jo bruke det for å beregne hvor lenge du skal holde på en dose etter endring for å se om det er tilstrekkelig for å holde deg symptomfri.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 10:58   #324
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg ser at halveringstiden for vitamin e i serum ligger på mellom 12 timer og 3 dager. (Kommer an på typen e-vitamin.) Du kan jo bruke det for å beregne hvor lenge du skal holde på en dose etter endring for å se om det er tilstrekkelig for å holde deg symptomfri.

Dette stemmer faktisk ganske bra med det jeg har erfart selv. Når jeg har økt kveldsdosen med 30 mg av gangen, har det gått ca 3 dager før jeg har merket effekten av det

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 11:56   #325
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

I går var min 3 dag uten E-vitaminer og i går startet jeg på med hetetokter igjen.
Skikkelig nedtur altså, vi hadde middagsgjester i går og jeg satt der og svettet så det rant av meg.
Nå er det bare 21 grader inn her og jeg synes det er varmt
Enda 11 dager til operasjonen min og med det ingen E-vitaminer

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overgangsalder Miranda13 Stoffskifte / hormonproblemer 2 21-03-12 16:17
Hetetokter ... ida petrine Spørsmål og svar 2 20-04-11 10:05
Hetetokter Sassy88 Ketolysekuren 2 14-05-09 10:59
Hetetokter! annemerete Ketolysekuren 11 17-08-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no