Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blir fort sulten ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-13, 21:15   #1
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Blir fort sulten ...

Har et lite problem.. når jeg er på skolen, så sitter jeg konstant med en sultfølelse, og skal ikke mye til før magen begynner å rumle HØYT... Noen tips? har prøvd forskjellige frokoster til å holde metthets følelsen lengre, men det funker ikke uansett hva.. Når jeg ikke er på skolen, så kan jeg gå ganske mange timer før jeg blir sulten igjen

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:17   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir fort sulten..

Hva spiser du da? Greit å skrive hva du spiser og hvor mye, og gjerne hvor overvektig du er om du spiser lchf pga overvekt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:22   #3
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: Blir fort sulten..

Har vært veldig lat meg frokost for tiden, men spiser gjerne 2 lavkarbo knekkebrød som jeg baker selv, og da har jeg ofte bare baconost på. Så har jeg alltid en stor kopp med te om morningen. Jeg har en BMI på 29 og er 172 høy.. så går på lavkarbo for slankingen sin del

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:26   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir fort sulten..

Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.

Har vært veldig lat meg frokost for tiden, men spiser gjerne 2 lavkarbo knekkebrød som jeg baker selv, og da har jeg ofte bare baconost på. Så har jeg alltid en stor kopp med te om morningen. Jeg har en BMI på 29 og er 172 høy.. så går på lavkarbo for slankingen sin del

Få i hvertfall i deg mere protein, to knekkebrød med baconost høres ut som litt lite protein. Har du regnet på det? Slik at du vet om du får i deg nok protein pr måltid? Protein metter. Jeg hadde i allefall blitt hullsulten av den frokosten. Med et par kokte egg på( som du koker på forhånd og har ferdigkokt i kjøleskapet) holder jeg lenge.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:28   #5
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: Blir fort sulten..

Har ikke regnet på det før nei! Noen andre tips? Har brukt de Atkins sjokoladene som mellommåltid og slikt, men det er jo litt dyrt i lengden...

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:33   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir fort sulten..

Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.

Har ikke regnet på det før nei! Noen andre tips? Har brukt de Atkins sjokoladene som mellommåltid og slikt, men det er jo litt dyrt i lengden...

Regn på hva du spiser og skrive gjerne ned her hva du spiser og hvilke mengder.

De atkinsbarene er nok å be om sultfølelse og søtsug. Spis skikkelig mat og ikke maltitol og tilsetningsstoffer. De er ikke ment som mat i det daglige. Lag deg en god mettende kyllingsalat, evt noen nøtter til mellommåltid. Men obs på at mellommåltidsbehov kanskje kommer av for lite mat/feil sammensetning på hovedmåltidene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:39   #7
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: Blir fort sulten..

Takk for tips! Rømme og sånt er ok sant? Middag blir ofte salat, tomat, agurk, kyllingskjøttdeig, salsa og rømme..

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:43   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir fort sulten..

Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.

Takk for tips! Rømme og sånt er ok sant? Middag blir ofte salat, tomat, agurk, kyllingskjøttdeig, salsa og rømme..

Kan du ikke skrive ned mengdene du spiser da? Mye mat som er OK, i riktige mengder. Det er sjelden ok å spise 2dl rømme til middag.
Agurk og salat er nok gjerne mere fyllmasse enn næring. Få gjerne med litt paprika, løk, purre osv,
Nytter lite å skrive hva slags mat du spiser når du ikke nevner mengder.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:46   #9
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: Blir fort sulten..

2 "blader" kinalål
1/4 agurk
2 tomater
200g kyllingkjøttdeig
4 ts rømme
2 ts salsa

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 11:56   #10
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Blir fort sulten..

Høres ut som om du får i deg alt for lite fett. Proteiner i for seg er viktig å få nok av og de metter til en viss grad, men det er fettet som skal være hovedenergi til kroppen og da høres det ut som om du trenger det. Har du prøvd med egg eller salat med egg (og gjerne majo og rømme i salaten, som f.eks. tunfisksalat, kyllingsalat osv) til forkost? Metter mye mer enn bare knekkebrød. Ev. kan du prøve med en-to ts med f.eks. kokosolje i teen som tilskudd til frokosten. Den gir en god boost og holder mett lenge! Hva med heller annen pålegg på knekkebrød? godt med smør på og ost, skinke ol. på? Baconost er jo egentlig både relativt mager ost og ikke så mye proteiner i den heller (16 g protein, 18 g fett mot Norvetia 27 g protein, 27 g fett). Eller er det taffelost du spiser, ikke smørbar? Du får i deg for lite energi og det er derfor du føler deg sulten, trur jeg. Som Imse sier så er mye av agurk og salat er bare "fyll" lite næring.

Hvilke andre frokostalternativer har du prøvd? Forkostpannekaker? eller muffins? Fortell.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 13:09   #11
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Blir fort sulten..

Min erfaring er at alt av brød, knekkebrød osv. metter ganske dårlig, selv om det er lavkarbo.. Hvis du har dårlig tid om morgenen er jo en idé å lage en stor ovnsomelett med f.eks. brokkoli, creme fraiche og ost, det syns jeg metter veldig bra. Da har du solid frokost for hele uka (holder seg opptil 5 dager i kjøleskap).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 14:13   #12
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Blir fort sulten..

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Høres ut som om du får i deg alt for lite fett. Proteiner i for seg er viktig å få nok av og de metter til en viss grad, men det er fettet som skal være hovedenergi til kroppen og da høres det ut som om du trenger det.

Helt enig i dette. Ser ut som du får i deg alt for lite fett Eirin91. Det står også LCHF i kostholdsboksen din. Dette betyr jo Low Carb, High Fat.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 15:40   #13
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Blir fort sulten..

Kok opp noen egg og legg dem i kjøleskapet, så kan du ta deg et egg eller to før du går om morgenen. Dette metter lenge, slik at du holder deg mett frem til lunch;-))

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 20:04   #14
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Blir fort sulten..

Enig, egg metter godt syns iallefall jeg.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 12:50   #15
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: Blir fort sulten ...

Takk for gode tips!
I går prøvde jeg meg på frokostpannekake, og det fungerte ganske bra! Ble litt sulten utpå dagen, og da tok jeg meg et knekkebrød med smør, ost og skinke Må bli flinkere til å planlegge måltider rett og slett. Sitter på skolen store deler av dagen, og da blir det ikke mye tid til matlaging for å si det sånn! Muffins har jeg ikke prøvd enda! Er det sånne eggmuffins du mener da?

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 12:51   #16
Eirin91
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Bergen/Førde
Innlegg: 13
Eirin91 er på en erverdig vei

Sv: Blir fort sulten ...

Er det forresten lurt å ha en oppkarbingsdag i uken?

Eirin91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 13:08   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir fort sulten ...

Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.

Er det forresten lurt å ha en oppkarbingsdag i uken?

Det har ikke noe med LCHF å gjøre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-05-13, 15:09   #18
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Blir fort sulten ...

Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.

Takk for gode tips!
I går prøvde jeg meg på frokostpannekake, og det fungerte ganske bra! Ble litt sulten utpå dagen, og da tok jeg meg et knekkebrød med smør, ost og skinke Må bli flinkere til å planlegge måltider rett og slett. Sitter på skolen store deler av dagen, og da blir det ikke mye tid til matlaging for å si det sånn! Muffins har jeg ikke prøvd enda! Er det sånne eggmuffins du mener da?

Planlegging er en viktig ting! Jeg sitter store deler av dagen på skolen jeg også, hehe. Og når jeg ikke er på skolen er jeg på jobb eller hjemme og ordner med ungene. Dårlig tid, med andre ord. Men jeg har lært at det kan lønne seg å lage litt ulike ting på forskudd i helga f.eks. eller en kveld i uka jeg har overskudd. Så jeg baker og lager litt og fryser, gjerne i små matbokser (om det er noe jeg skal bare varme opp, en gryte, f. eks.) Så har jeg lunsj ev. forkost til resten av uka. Steiker sånne frokost pannenkaker eller tykke lapper/amerikanske pannekaker med masse godt i og fryser de i bokser med 3-4 stk. Har litt smør i boksen og ev. litt bær og rømme til når det er behov. Og vips lettvint frokost eller lunsj. Varmer opp alt som er i boksen i microen og tar en klatt rømme til. Muffins kan man lage utalige varianter av! Eggemuffins med salami, skinke, grønnsaker ol. Matmuffins av sesammel, kokosmel, linfrømel, nøttemel ol med egg og ost krydder og ev. skinke eller salami. Bare fantasi som setter grenser Eller bare kokosmel eller mandelmel muffins med f.eks. bringebær oppi. Smaker nam-nam og er super frokost eller lunsj

Opprinnelig lagt inn av Eirin91, her.

Er det forresten lurt å ha en oppkarbingsdag i uken?

som Imse sier: ikke noe med lavkarbo å gjøre Jeg personlig har lært at kroppen har det best av en type drivstoff. Når vi lærer kroppen å kjøre på fett som drifstoff er det lite lurt å forvirre med pese på med karbohydrater en gang i uka. Det tar tross alt flere uke å komme i en god fettforbreningsprosess, så å forvirre vil jo gjøre det bare vanskelig.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir så fort mett... Sjokoladebananen Lavkarbo generelt 4 02-06-12 01:29
Jeg er så sulten at jeg snart blir gal ... lille bolle Andre dietter 3 18-02-10 10:09
Blir så fort mett Tittentei Ketolysekuren 7 24-08-07 13:54
Blir så fort kvalm. Miriam Fysisk og mental helse 0 11-07-06 16:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no