Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-08, 22:28   #1
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Hallo,
Jeg har oppdaget at det finnes kjøkkenvekter som gir næringsinnholdet automatisk (ca 800-1000 matvarer) når man veier mat. Dette må da være et fantastisk hjelpemiddel til enkelt å regne ut karbohydratinnhold? Jeg har ikke funnet ut om de finnes i Norge, men skulle gjerne visst hvordan man får tak i en slik en. Har gjort litt reserach og funnet typer fra Salter, Escali, Kitchrics, Beurer og EatSmart.

Er det noen som har en slik eller gjort seg erfaringer med bruk?

Hm. Kanskje ikke riktig å putte denne under "oppskrifter"...

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -

Sist redigert av smosje : 20-09-08 kl 00:14.
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 11:35   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Dette tiltalte nerden i meg. Tror jeg kunne bli litt opphengt i telling av dette og hint.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 12:12   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Jeg får en av iform snart - innmeldingsgave.
(jeg meldte meg ut, bare så jeg kunne melde meg inn igjen - pga vekta
http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=165

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 01:47   #4
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Jasså, mener du at de gir slike matvekter i innmeldingsgave? Det er jo kjempeflott, koster de ikke mellom 400 og opp til 1.000 kr? Jeg så det ikke på den linken du la ut, de har sikkert skiftet innmeldingsgaver siden du meldte deg inn. Smart valg, det er jo et fint blad også!

Pearl, jeg tror de kan være avhengighetsskapende ja Du legger ditt jordbær på vekta, taster inn PLU-koden for jordbær, og vips så har du antall gram karbohydrat, fett, protein, salt, prosent mettet fett etc og noen viktige vitaminer, mineraler og sporstoffer. På noen av utgavene kan du så trykke M+, ta jordbæret av, legge på en banan, gjenta prosessen og til slutt har du en samlet oversikt over det eksakte næringsinnholdet i måltidet. Himmelsk enkelt i forhold til andre metoder man har forsøkt seg på! Nå bruker jeg metoden "tja, hvor mange gram ser det ut som denne leverposteikladden her veier, tro? Ca 15? 30? 150 kanskje?" Jeg bare må ha en sånn vekt...

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 01:57   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Opprinnelig lagt inn av smosje, her.

Jasså, mener du at de gir slike matvekter i innmeldingsgave? Det er jo kjempeflott, koster de ikke mellom 400 og opp til 1.000 kr? Jeg så det ikke på den linken du la ut, de har sikkert skiftet innmeldingsgaver siden du meldte deg inn. Smart valg, det er jo et fint blad også!

Joda, Smosje!

Sitat:

Introduksjonstilbud til nye abonnenter! 2 utgaver av IFORM + DVD-en Sterk kropp med YOGA + pilatessettet eller den digitale diettvekten for KUN:

kr 29,50 + kr 24,50 i porto og ekspedisjon.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 02:31   #6
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Å ja, kjære vene, nå så jeg vekten gjemt inni der. Det var jo ikke noe minimum antall blader man må kjøpe i abonnementet heller. Det er jo et genialt tilbud!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 08:26   #7
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Da får jeg pakke i posten snart

Er spent på den vekta jeg!

Tusen takk for opplysningen!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 11:51   #8
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Hehe. Måtte bestille den jeg også. Hørtes utrolig spennende ut med den vekta

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 15:54   #9
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

*lett påvirkelig*

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 16:02   #10
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Opprinnelig lagt inn av snutanuta, her.

*lett påvirkelig*

Er vi ikke alle det ???? Jammen måtte jeg bestille en også he, he

Odde

__________________




Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 16:22   #11
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Når du får vekten tilsendt kanskje du kunne opplyse oss om merket (og om funksjonen virkelig er så fantastisk som det lyder). Jeg regner med at man må kunne kjøpe denne i en eller annen butikk.
Skulle gjerne ha en sådan men har ikke lyst til å tegne meg for abonnement.
På forhånd takk for hjelpen.
Venter spent på tilbakemelding - dette lyder jo som årets vidunder for de fleste av oss.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 22:45   #12
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Opprinnelig lagt inn av snutanuta, her.

*lett påvirkelig*

Vi er flere...

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 13:09   #13
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Ullebulle! Du kan få kjøpt den av de for 700 kr eller noe. Uten å binde deg til abonnementet

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 13:10   #14
May-Linn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 26
May-Linn er på en erverdig vei

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

* Ullabulla - Beklager skrivefeil

May-Linn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Dietten Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 13:35   #15
snøfte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 41
snøfte er på en erverdig vei

Sv: Kjøkkenvekt som viser næringsinnhold

Opprinnelig lagt inn av martefie, her.

Vi er flere...

Digitalvekt er bestilt. Påvirkelig......ja hi hi: hørtes bare så lettvint ut for meg som synes det er stress å telle karbohydrater.

snøfte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose viser promille ved promilletest? Moa Spørsmål og svar 11 07-01-09 19:58
Når stixen viser lilla ... Lisekir Ketolysekuren 9 05-04-08 22:09
Hvor lenge viser... touran Ketolysekuren 0 27-05-07 20:07
Hvorfor er jenter så opphengt i hva vekta viser? JEDI Spørsmål og svar 40 29-11-06 13:58
Forskning viser at.. Larsie Livets lyse side 1 04-10-06 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no