Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-12, 12:24   #326
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

I går var min 3 dag uten E-vitaminer og i går startet jeg på med hetetokter igjen.
Skikkelig nedtur altså, vi hadde middagsgjester i går og jeg satt der og svettet så det rant av meg.
Nå er det bare 21 grader inn her og jeg synes det er varmt
Enda 11 dager til operasjonen min og med det ingen E-vitaminer

Du trenger neppe mer enn 6-9 dager uten e-vitaminer om du ikke tar veldig store doser... på grunn av at de har kort "best før"-dato i kroppen. Litt seint nå, kanskje men greit å tenke over sånn generet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 15:33   #327
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg er litt usikker på om jeg i det heletatt må slutte med E-vitaminer før denne operasjonen. Dette er jo en underlivsoperasjon og det står ikke noe i papirene om at man ikke skal ta E-vitaminer før operasjonen.
Nå har jo jeg hatt en del plastikkoperasjoner og da står det alltid i papirene at man skal slutte med E-vitaminer 3 uker før operasjonen.
Denne gangen blir det bare 2 uker før pga jeg ikke orket tanken på å gå med hetetokter i jula.
Får bare holde ut nå.
Får iallefall bevist en gang for alle for meg selv at E-vitaminene har effekt på hetetokter

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:30   #328
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Godt nytt år alle sammen; med eller uten hetetokter!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:38   #329
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Godt nytt år alle sammen; med eller uten hetetokter!

Signerer denne jeg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 09:03   #330
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Godt nyttår ja.
Her er det dessverre masse hetetokter for tiden. Har ligget og svettet store deler av natten og med det hatt en dårlig natt.
Gleder meg til jeg kan begynne med E-vitaminene mine igjen for dette her orker jeg ikke

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 12:30   #331
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg fyller 53 i år, og begynner vel så smått å komme i overgangsalderen. Plages med nattesvette, men ikke særlig med hetetokter enda. Mensen er stabil, ja heller litt oftere enn før faktisk!

Ma var plaget med hetetokter i over 10 år! Hvilken erfaring har dere? Arver man mors symptomer? Eller kan man forvente hva som helst?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 12:36   #332
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Det vanlige er visst at man blir som sin mor når det gjelder sånt, så sjansen for at du blir plaget lenge er stor.
Anbefaler deg å ta E-vitaminer om du får hetetokter da, fungerer utmerket så man slipper å plages

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 12:41   #333
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Ingen erfaring om arv av hetetokter ennå, men sånn helt generelt bør du vel også se på kvinnene på farssiden. Du har arvet like mange egenskaper fra den siden også.

Selv har jeg tilsynelatende arvet mye av fysiologien til moren min, men samtidig så vet vi jo nå at man ikke bare "får" gener, men at deler av genuttrykket slås av/på utifra hva man selv som person går igjennom, så selv om jeg hadde arvet 100% like genetiske muligheter som moren min så vil livsstil og sykdom likevel sørge for at ikke alle de samme genene er "slått på".

Sånn ellers så er iallfall min erfaring at man godt kan skule til opphavet på begge sider for å se hva man kan forvente å møte av problemer og sykdom (og så kan man forsøke å ta valg som unngår å aktivere dette). For min del vil det si at mamma hadde mye mage-tarm-problemer i fm. stoffskiftet, jeg tror jeg har lært såpass mye nå at jeg skal kunne klare å holde det unna lenger. Pappa sin side var plaget med aldersdiabetes. Det er iallfall et klart hint om at lavkarbo og aktivitet bør være ledsagere i livet mitt.

Jeg rodde meg fryktelig langt bort fra overgangsplager nå, men jeg synes genetikk/arv/miljø/epigenetikk er så interessant!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:49   #334
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Det sies fra legefronten at man bør se på hvordan det var for mor under svangerskap og fødsler og overgangsalder.
Når min datter fødte sin sønn så var jeg med under fødselen og da spurte jordmor meg en del om mine fødsler for da visste hun hva hun kunne forvente seg av min datters fødsel. Det stemte det hun sa for vi hadde like svangerskap og som meg hadde hun en lett og veldig kjapp fødsel.

Når jeg kom til gynekolog med mine overgangsplager så spurte gynekologen meg om min mors overgangsalder da dette også bruker være likt for mor og datter i følge han.
Kunne ikke svare han på det jeg da min mor fikk underlivskreft i ganske ung alder og måtte fjerne livmora lenge før hun kom i noen overgangsalder.
Mulig at fars gener også spiller inn, men ikke slik som ting går fra mor til datter nei.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:51   #335
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Min framor døde før jeg ble født. Så jeg vet lite om kvinnene på Pa's side av familien. Men jeg er mest lik på han både av utseende og helsemessig.

Det med svangerskap og fødsel stemmer overhode ikke på Ma og meg.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:00   #336
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Sånn rent genetisk arver vi det meste 50/50 fra både fars- og morssiden. Selv om vi er kvinner. Så er det sånn at en del av de genene vi aktiverer/deaktiverer begynner å virke allerede i mors liv... Så på den måten kan man kanskje si at moren påvirker både sønner og døtre noe mer enn faren? Jeg vet ikke.
Men har man arvet mange helse-/fysiske uttrykk fra den ene siden av slekta kan det kanskje være mest å hente i å "se" den veien...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:59   #337
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Sånn rent genetisk arver vi det meste 50/50 fra både fars- og morssiden. Selv om vi er kvinner. Så er det sånn at en del av de genene vi aktiverer/deaktiverer begynner å virke allerede i mors liv... Så på den måten kan man kanskje si at moren påvirker både sønner og døtre noe mer enn faren? Jeg vet ikke.
Men har man arvet mange helse-/fysiske uttrykk fra den ene siden av slekta kan det kanskje være mest å hente i å "se" den veien...

Nå tenker jeg på sånne kvinneting som mens, svangerskap, fødsel og overgangsalder da.
Diabetes og andre sykdommer blir noe helt annet.
Vet jo ikke om det alltid er sånn at man kan forvente seg tilnærmet likt svangerskap og fødsel som sin mor heller, vet bare at jeg ble det fortalt av jordmor og gynekolog.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 17:00   #338
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Som jeg avskyr disse hetetoktene. Sitter her og er helt kaldsvett store deler av dagen og vet at det enda er over en uke til jeg kan begynne med E-vitaminer igjen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 17:15   #339
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Ma var plaget med hetetokter i over 10 år! Hvilken erfaring har dere? Arver man mors symptomer? Eller kan man forvente hva som helst?

Det håper jeg virkelig ikke for min mor var skikkelig plaget med hetetokter! Ikke at jeg kan erindre at hun noen gang prøvde å gjøre noe med det, men... Hun døde av kreft da hun var 66 år og mente selv at hun kom i overgangsalderen da hun var 48 så hun hadde heftige hetetokter i nesten 20 år i alle fall...

Når det gjelder fødsler så tror jeg kanskje min første fødsel var litt lik hennes første, men nr. 2 hos henne kom adskillig kjappere enn hos meg! Dvs. krapylet mitt kom som skutt ut da pressriene endelig kom i gang (3 pressrier!), men før det brukte hun en evighet på åpningsriene - min mor hadde knapt nok rier overhodet før nr. 2 var ute.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 19:23   #340
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Hetetokter i 20 år Gud bedre, håper vi slipper det vi som er her da.
Vil si at hetetoktene er med på på å ødelegge mitt sosiale liv da jeg svetter sånn at jeg ikke ønsker å være sammen med folk.
Teller dager til jeg kan begynne på med E-vitaminene mine

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 09:23   #341
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Jeg fyller 53 i år, og begynner vel så smått å komme i overgangsalderen. Plages med nattesvette, men ikke særlig med hetetokter enda. Mensen er stabil, ja heller litt oftere enn før faktisk!

Ma var plaget med hetetokter i over 10 år! Hvilken erfaring har dere? Arver man mors symptomer? Eller kan man forvente hva som helst?

Jeg er ganske forskjellig fra min mor, men lik på farmor når det kommer til overgangsalderen. Det betyr at jeg kom tidlig i overgangsalderen, var ganske mye plaget og det har nå vart i 10 år. Mindre plager nå enn de siste årene.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 10:02   #342
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du trenger neppe mer enn 6-9 dager uten e-vitaminer om du ikke tar veldig store doser... på grunn av at de har kort "best før"-dato i kroppen. Litt seint nå, kanskje men greit å tenke over sånn generet.

Ser at Kitt anbefaler seponering av e-vitaminer 2 uker før operasjoner, og jeg regner med hun har stålkontroll på offisiell politikk. Og det er definitivt best å være på den sikre siden der om man har tendenser til "tynt blod".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 12:09   #343
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ser at Kitt anbefaler seponering av e-vitaminer 2 uker før operasjoner, og jeg regner med hun har stålkontroll på offisiell politikk. Og det er definitivt best å være på den sikre siden der om man har tendenser til "tynt blod".

Bedre å slutte i god tid enn litt sent ja. Bare en uke igjen til operasjon og så kan jeg begynne med E-vitaminene mine igjen.
Var hos legen i dag og han sykemeldte meg fram til operasjonen slik at jeg får samlet litt krefter til den.
Blir jo helt utslitt av ikke å få sove pga disse ekle hetetoktene

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 15:46   #344
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Du bør nok vente med å ta vit- E til etter at sting/agraffer er tatt, evnt 10 dager. Altså så lenge sår etc skal gro! Inntil da er det jo ikke så lurt å gå med forhøyet blødningstendens!
Spør i hvert fall kirurgen før du reiser hjem fra sykehuset når du kan starte opp igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 17:01   #345
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du bør nok vente med å ta vit- E til etter at sting/agraffer er tatt, evnt 10 dager. Altså så lenge sår etc skal gro! Inntil da er det jo ikke så lurt å gå med forhøyet blødningstendens!
Spør i hvert fall kirurgen før du reiser hjem fra sykehuset når du kan starte opp igjen!

Det jeg skal ha nå er en underlivsoperasjon. En vaginal operasjon, altså ingen utvendige sår. Tror ikke det er noen sting som skal tas?
Nå har jeg ikke fått noen beskjed om ikke å ta E-vitaminer i forkant av denne operasjonen, men siden jeg alltid får beskjed om ikke å ta E-vitaminer i forkant av plastikkoperasjoner pga faren for økt blødningstendens så tenkte jeg at jeg sikkert ikke bør ta de nå heller.
Kan ikke huske at jeg noen gang har fått beskjed om ikke å ta de et par uker etter operasjoner noen gang?
Ja, skal høre med kirurgen på sykehuset jeg.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 17:13   #346
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Det jeg skal ha nå er en underlivsoperasjon. En vaginal operasjon, altså ingen utvendige sår. Tror ikke det er noen sting som skal tas?
Nå har jeg ikke fått noen beskjed om ikke å ta E-vitaminer i forkant av denne operasjonen, men siden jeg alltid får beskjed om ikke å ta E-vitaminer i forkant av plastikkoperasjoner pga faren for økt blødningstendens så tenkte jeg at jeg sikkert ikke bør ta de nå heller.
Kan ikke huske at jeg noen gang har fått beskjed om ikke å ta de et par uker etter operasjoner noen gang?
Ja, skal høre med kirurgen på sykehuset jeg.

Blir nok ingen sting som skal tas denne gangen, derfor jeg skrev "evnt 10 dager".
Sydd blir du nok, men med tråd som løser seg opp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 10:57   #347
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg er ganske så lik min mor når det kommer til svangerskap og overgangsalder.
Fødte tidlig, små barn, tidlig og hard overgangsalder.
Takk og pris for E-vitaminer

Har nå forøvrig redusert til 1 x 30 mg på kvelden (startet i går). Spennende dette her

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 13:39   #348
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg er ganske så lik min mor når det kommer til svangerskap og overgangsalder.
Fødte tidlig, små barn, tidlig og hard overgangsalder.
Takk og pris for E-vitaminer

Har nå forøvrig redusert til 1 x 30 mg på kvelden (startet i går). Spennende dette her

Hold oss oppdatert da. Også er det jo bare å øke igjen om svettetoktene kommer tilbake.
Selv er jeg jo helt uten E-vitaminer nå som det bare er 2 dager til underlivsoperasjonen min og jeg har noen svettetokter ja og det både dag og natt, men heldigvis er det ikke på sitt verste.
Vet jo at svettetokteperioder kommer og går, så satser på at jeg får begynt med E-vitaminer før neste topp kommer

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 13:57   #349
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg er ganske så lik min mor når det kommer til svangerskap og overgangsalder.
Fødte tidlig, små barn, tidlig og hard overgangsalder.
Takk og pris for E-vitaminer

Har nå forøvrig redusert til 1 x 30 mg på kvelden (startet i går). Spennende dette her

Overgangsalder og overgangsalder. Vet ikke hva det er jeg, men jeg har blødd mer eller mindre sammenhengende de siste to månedene. Sambo påstår at det er rustvann siden kobberspiralen skulle ha vært skiftet i fjor sommer.

Må vel bestille time å få det sjekket, sukk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 16:20   #350
Sothøna
Seniormedlem
 
Sothøna sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Møre & Romsdal
Alder: 57
Innlegg: 6.752
Sothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastiskSothøna er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Overgangsalder og overgangsalder. Vet ikke hva det er jeg, men jeg har blødd mer eller mindre sammenhengende de siste to månedene. Sambo påstår at det er rustvann siden kobberspiralen skulle ha vært skiftet i fjor sommer.

Må vel bestille time å få det sjekket, sukk.

Det er ihvertfall helt sikkert at kobberspiralen gjør det ikke bedre,
jeg ble mye bedre av sånne blødninger etter at den var ute

Og selve menstruasjonen ble også mindre, så kobberspiral er greit å ha når man trenger den, men den gjør ikke alle problemer mindre, dessverre

Sothøna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig lavkarbo for å ha det bra. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overgangsalder Miranda13 Stoffskifte / hormonproblemer 2 21-03-12 16:17
Hetetokter ... ida petrine Spørsmål og svar 2 20-04-11 10:05
Hetetokter Sassy88 Ketolysekuren 2 14-05-09 10:59
Hetetokter! annemerete Ketolysekuren 11 17-08-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no