Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Pizzasaus

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-11, 18:24   #1
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Pizzasaus

(vet ikke om dette er rett sted jeg...)
Pizzasaus

En liten boks /glass tomatpure(les bakpå og velg den med minst karbohydrater, stor forskjell)
ca 0,5 dl olivenolje
1-2 ss balsamico eddik
salt
pepper

Bland alt i hop og smør på pizzaen

Det hender jeg bruker andre krydder også, men med dette har jeg funnet ut at jeg står fritt i forhold til krydder på toppen.
Denne er ikke så fuktig som om man bruker hele tomater eller tomater på boks, dermed er det større sjanse for sprø bunn.

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:55   #2
snuppelure74
Medlem
 
snuppelure74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
snuppelure74 er på en erverdig vei

Sv: Pizzasaus

takk for oppskrift, har du en spesiell tomatpure og anbefale ?
har bare kikket på kiwi og de de hadde der synes jeg det var veldig mye i

snuppelure74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:48   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pizzasaus

Tidligere trodde vi at Landlords tomatpure inneholdt minst karber, men det viste seg å være en feil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 17:54   #4
snuppelure74
Medlem
 
snuppelure74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
snuppelure74 er på en erverdig vei

Sv: Pizzasaus

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tidligere trodde vi at Landlords tomatpure inneholdt minst karber, men det viste seg å være en feil!

men har du noe tips til andre som inneholder mindre ?

snuppelure74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:15   #5
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Pizzasaus

tror du bør se bakpå. Vi har bare coop sine her i butikken, velg det med minst. Jeg tenker slik: Målet er ikke ketose, følger Hexeberg som anbefaler 50-7o karber per dag.... Å det er ikke så ofte jeg bruker denne sausen. å feks 100 gram tror jeg sjelden ejg spiser alene

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:16   #6
snuppelure74
Medlem
 
snuppelure74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
snuppelure74 er på en erverdig vei

Sv: Pizzasaus

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

tror du bør se bakpå. Vi har bare coop sine her i butikken, velg det med minst. Jeg tenker slik: Målet er ikke ketose, følger Hexeberg som anbefaler 50-7o karber per dag.... Å det er ikke så ofte jeg bruker denne sausen. å feks 100 gram tror jeg sjelden ejg spiser alene

jeg følger også hexberg men greit å finne en med minst mulig , hvis det er en med 20 gram pr hundre og en med 10 pr hundre vil jeg jo gjerne ha den med 10

snuppelure74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:07   #7
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Pizzasaus

Du har jo litt lettere tilgang til mange butikker enn det jeg har. Ta den en runde rundt å kikk bakpå.

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:30   #8
snuppelure74
Medlem
 
snuppelure74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
snuppelure74 er på en erverdig vei

Sv: Pizzasaus

Opprinnelig lagt inn av christinal, her.

Du har jo litt lettere tilgang til mange butikker enn det jeg har. Ta den en runde rundt å kikk bakpå.

ja jeg har jo det
Bare i Hele Holmestrand kommune har vi 8 mat butikker faktisk og 7 ulike kjeder så skal vel ikke klage

snuppelure74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexberg Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:04   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pizzasaus

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tidligere trodde vi at Landlords tomatpure inneholdt minst karber, men det viste seg å være en feil!

Opprinnelig lagt inn av snuppelure74, her.

men har du noe tips til andre som inneholder mindre ?

Poengt mitt var at de er ca like de som er på markedet. Landlord sin har 20 i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 23:02   #10
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pizzasaus

Tomat er tomat. Har den mer karber, er den mer konsentrert. Bare å lure seg selv å kjøpe en som er spedd. Ingen av pureene inneholder noe mer enn konsentrat av tomat + vann.

Man trenger ikke mye pure for en kraftig tomatsmak.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 10:04   #11
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzasaus

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Poengt mitt var at de er ca like de som er på markedet. Landlord sin har 20 i hvert fall!

Javel??? Bak på boksa står det 5,5 karber pr 100 gram, kvifor har den 20??

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 12:23   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pizzasaus

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Javel??? Bak på boksa står det 5,5 karber pr 100 gram, kvifor har den 20??


Hender det gjøres feil, vet du!

Mail fra Landlord:

Hei Kitt!

På vårt eksisterende produkt på glass er karbohydratverdien på 12 gram pga en høyere tomatkonsentrasjon enn våre øvrige tomatpureer.
Vi har byttet leverandør for 140 g nå, og vi har nylig deklarert varen på nytt. Karbohydratinnholdet på vårt nye produkt er på 20 g.

Med vennlig hilsen / Best regards

Jeanette Johnsen
Designkoordinator EMV
REMA 1000 Norge AS

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 12:33   #13
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Pizzasaus

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Hender det gjøres feil, vet du!

Mail fra Landlord:

Hei Kitt!

På vårt eksisterende produkt på glass er karbohydratverdien på 12 gram pga en høyere tomatkonsentrasjon enn våre øvrige tomatpureer.
Vi har byttet leverandør for 140 g nå, og vi har nylig deklarert varen på nytt. Karbohydratinnholdet på vårt nye produkt er på 20 g.

Med vennlig hilsen / Best regards

Jeanette Johnsen
Designkoordinator EMV
REMA 1000 Norge AS

Ganske snodig, og en STOOOR feil... skal tru kor mykje sukker dei puttar oppi då... og kva kan vere vitsen med det. For tomatar inneholder kun frå 1,2 (utenlandske) til 2,5 (norske) gram karber.
B
ak på boksa (lita metallboks) står det kun tomater og salt.
Ja ja, då får eg gå over til tomater

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 13:27   #14
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Pizzasaus

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Ganske snodig, og en STOOOR feil... skal tru kor mykje sukker dei puttar oppi då... og kva kan vere vitsen med det. For tomatar inneholder kun frå 1,2 (utenlandske) til 2,5 (norske) gram karber.
B
ak på boksa (lita metallboks) står det kun tomater og salt.
Ja ja, då får eg gå over til tomater

Det er nok ikke sukker i, tomater inneholder mye vann,og veier mye pga det, mens pureen er konsentrert.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan lage mild pizzasaus? Kanskje Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 13-02-11 13:50
Peppes pizzasaus? Aravis Lavkarbo generelt 7 08-02-11 12:47
Pizzasaus frk_johansen Middag 3 26-01-11 17:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no