Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Går så tregt ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-10, 14:37   #1
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Går så tregt ...

De 3 siste ukene før jul har jeg kun gått ned 300 g hver uke. Har lagt på 1 - 1.5 kg før det.
Kan fløta for eks være en årsak? Begynt å bruke det + meierismør mer enn før.
Er litt frusterendes, det går såååå seint nå..

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 14:38   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt..

Du får kutte ned på fløte og meierismøret et par uker så får du jo svaret på akkurat det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 15:00   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt..

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

De 3 siste ukene før jul har jeg kun gått ned 300 g hver uke. Har lagt på 1 - 1.5 kg før det.
Kan fløta for eks være en årsak? Begynt å bruke det + meierismør mer enn før.
Er litt frusterendes, det går såååå seint nå..

Det er jo helt normal at det går saktere jo nærmere målet du kommer.

Kroppen er ingen maskin. 300g er mye for en kropp å kvitte seg med i uka det

Ikke stress, la kroppen bestemme tempoet, da har den det best

Hvorfor endre på kostholdet så lenge du trives med maten og vekta tusler nedover?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 15:13   #4
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går så tregt..

Er bare det at jeg er 25 kg fra målet.. Er bare et delmål jeg har i tickeren min

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 15:37   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt..

Ok...

Men kroppen har allerede kvitta seg med mye da

Så at kroppen må ha litt ro, kall det "tenkepauser"; det er helt normalt.
Begynner du å stresse, mentalt, så er ikke det positivt for vekta heller.

Håper du kan slappe av, og la kroppen ha det godt på tur nedover

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 16:31   #6
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går så tregt..

Skal gjøre det, jeg. Takk for hyggelig svar, Gerd. Hva skulle vi gjort uten deg?

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 23:06   #7
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Går så tregt..

Kjenner meg såååå godt igjen! Og lurer like fælt som deg:S Teller man kcal så kan man nesten bare spise 3 småååå måltider og ikke NOE mer for å holde seg under 2000kcal. Jeg også har gått ned ca 200-300 g pr uke... også kom jula og opp igjen det jeg hadde mistet... Jeg legger meg sulten og våkner med at jeg veier mer en forige dagen Ikke motiverende når en skal ned ca 30 kg! Ønsker deg lykke til

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 23:11   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt..

Opprinnelig lagt inn av EBMTone, her.

Kjenner meg såååå godt igjen! Og lurer like fælt som deg:S Teller man kcal så kan man nesten bare spise 3 småååå måltider og ikke NOE mer for å holde seg under 2000kcal. Jeg også har gått ned ca 200-300 g pr uke... også kom jula og opp igjen det jeg hadde mistet... Jeg legger meg sulten og våkner med at jeg veier mer en forige dagen Ikke motiverende når en skal ned ca 30 kg! Ønsker deg lykke til

Jeg har ærklært krig mot badevekta jeg bruker målebånd, og har gått ned i cm både her og der Kroppen forandrer seg til det bedre på lavkarbo

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 09:24   #9
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går så tregt ...

Etter å ha stått over cola zero siden mandag formiddag har jeg gått ned 700 g. Så det kan vel tyde på at min idiotiske kropp ikke så godt tåler gulldrikken cola zero..
Men i helgene skal jeg ha altså, CZ er BEST!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:35   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt ...

Har ikke gått ned noe siden oktober - så jeg forstår frustrasjonen, MEN du går ned fortsatt! Jeg sier at jeg "trener på å holde vekten" hehe.

Har du begynt med fløte kan det hende du nå får i deg veldig mye mer kcalorier enn tidligere. En reality-check på totalt næringsinntak NÅ og da du gikk ned mer pr uke kan være greit å gjøre

Fløte kalles jo partystopper, jeg lurer på om det kan være fordi det er så utrolig mye kcal i den... jeg ELSKER fløte og det er så lett å ha i seg mye av den - men da blir det for mye kcal for meg selv om jeg ellers spiser "korrekt".

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 11:58   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Fløte kalles jo partystopper, jeg lurer på om det kan være fordi det er så utrolig mye kcal i den...

Det er mer sannsynlig at det er fordi det er melkesukker i den. Melkesukker trekker veldig lett insulin.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 16:13   #12
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går så tregt ...

Har justert litt på fløta au, men ikke veldig mye.. Men zeroen er som sagt helt borte og vips så løsna det.. Snart tatt av meg det jeg la på meg i løpet av jula (enda jeg ikke skjønner jeg la åp meg, for skjeia ut kun julaften..)

PÅ vei nedigjen hvertfall, hurra for det!
(Og fløte observeres NØYE for å si det sånn :fnis: (

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:08   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er mer sannsynlig at det er fordi det er melkesukker i den. Melkesukker trekker veldig lett insulin.

Jeg satser på kcalorimengden for min del har nemlig ikke problem med fløte hvis kcaloriinnholdet totalt sett pr dag er lavt nok

Hva mener du med "trekker insulin"? Betyr det at blodsukkeret stiger om man bruker fløte?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:57   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva mener du med "trekker insulin"? Betyr det at blodsukkeret stiger om man bruker fløte?

Litt, men kroppen sender mer insulin enn "normalt" for å reparer på det. Dermed lagrer den vel også lettere. Tror det var Danish som skrev om dette her tidligere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:00   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Litt, men kroppen sender mer insulin enn "normalt" for å reparer på det. Dermed lagrer den vel også lettere. Tror det var Danish som skrev om dette her tidligere.

Burde man merke dette? Jeg spiser maks 20 gram karbo pr dag - ofte mindre...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:00   #16
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Går så tregt..

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg har ærklært krig mot badevekta jeg bruker målebånd, og har gått ned i cm både her og der Kroppen forandrer seg til det bedre på lavkarbo

Kjempebra! Jeg heier!

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:53   #17
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Går så tregt..

Opprinnelig lagt inn av EBMTone, her.

Kjempebra! Jeg heier!

Takk snille du

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:59   #18
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Går så tregt ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er mer sannsynlig at det er fordi det er melkesukker i den. Melkesukker trekker veldig lett insulin.


Kva med rømme og CF?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går det virkelig så tregt? Dragonfly Ketolysekuren 10 28-09-10 15:13
Dette går tregt Gladys Spørsmål og svar 2 06-04-08 02:51
Tregt forum! Manina Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 21 30-08-07 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no