Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Generell lavkarbo vs ketolyse

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 16:56   #1
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Generell lavkarbo vs ketolyse

Jeg tenkte i utgangspunktet å starte på generell lavkarbo kosthold, men synes at jeg mer og mer nærmer meg ketolyse. Hva skiller disse to egentlig? Er fettet like viktig i et lavkarbo kosthold som i ketolyse, eller kan jeg gå ned i vekt ved bare å spise lavkarbo mat som ikke er så fet? Kjenner jeg sliter litt med å få i meg nok fett og mat generelt....

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:50   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Generell lavkarbo vs ketolyse

Det er mer karbo i generell lavkarbo enn i ketolyse. De aller fleste har problemer med å få i seg nok fett i starten, søk opp "fett" på forsiden av www.lavkarbo.no så får du masse tips!
Ikke stress med maten - dette går seg litt til etterhvert. Min erfaring er at variasjon er viktig for å ikke bli matlei. Spiser du lite en dag eller to er ikke det krise - bare du får i deg vitaminer og nok vann. Ketolyse-vitaminene er spesielt utviklet for et lavkarbo-kosthold

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:25   #3
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Generell lavkarbo vs ketolyse

Takk for svar Så da er fettet viktig i lavkarbo også? Det er ikke slik at jeg kan gå opp i vekt om jeg spiser lavkarbomat og en del fett? Synes dette er veldig kompliserte greier.... Skal sjekke ut linken

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:43   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Generell lavkarbo vs ketolyse

Opprinnelig lagt inn av bobbla, her.

Takk for svar Så da er fettet viktig i lavkarbo også? Det er ikke slik at jeg kan gå opp i vekt om jeg spiser lavkarbomat og en del fett? Synes dette er veldig kompliserte greier.... Skal sjekke ut linken

En tommelfingerregel er at du ikke bør bekymre deg for at du spiser for mye fett om du ligger under 72 gram karbo pr dag. Selvfølgelig er dette individuelt - du må nesten prøve deg litt fram for hvor DIN karbogrense ligger Begynn lavt og øk med 5 gram karbo pr uke og se hvordan vekt og form oppfører seg.
Det er ofte slik det er anbefalt å gå over til et vedlikeholdskosthold etter å ha vært i ketose over tid.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Generell lavkarbo og amming? mette_moj Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 14 15-01-11 21:12
Ketolyse eller generell lavkarbo...? En del spørsmål.. NinaPina Ketolysekuren 2 03-07-10 23:15
Fra ketolyse til generell lavkarbo... *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 2 13-05-10 21:16
Ketolyse vs. generell lavkarbo Sense Ketolysekuren 2 14-07-08 18:43
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no