Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Røde prikker på overkropp

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-11, 23:02   #26
Wilhelm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bergen
Alder: 51
Innlegg: 6
Wilhelm er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Wilhelm, her.

Jeg er og plaget med disse røde prikkene, og de klør en del, har noen på brystet og masse på ryggen (helt likt som bildet jankph la ut). Jeg har spist lavkarbo i ca 7 uker før disse dukket opp. Har begynt med zyrtec i dag, håper det hjelper. Matvaren jeg har spist MYE mer av, er egg. Før spiste jeg kanskje 1-2 egg i måneden, nå spiser jeg gjerne 4-6 for dagen, så lurer på om det kan være egg som gjør at jeg har fått utslettet.

Noen andre som er/har vært plagget med dette, og som har blitt kvitt det??

Har og begynt å spise fiber husk (blandet i maten), noe jeg aldri har spist før, nå spiser jeg det nesten hver dag. Kan det ha noe å si tro....

Wilhelm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 00:02   #27
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Røde prikker på overkropp

Jeg med har fått utslett klør gjør det med. Husker jeg fikk det for noen år tilbake når jeg gikk på ketolysekuren. Men mener at det gikk vekk etter en stund.
Har ikke så veldig masse utslett litt på brystet men e klør i huden og blir rød.
Men ser her at det anbefales mere vann så da skal jeg prøve det.

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:58   #28
Wilhelm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bergen
Alder: 51
Innlegg: 6
Wilhelm er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Okey, da kan jeg, med trykk på kan, ha funnet ut hva som gjør at jeg har fått røde kløende prikker på rygg og bryst. Etter å ha googlet litt, dukket det opp noe interessant, SPLENDA kan være den store stygge rød prikkede ulven!!

Flere sider på nettet advarer mot bruk av Splenda, og jeg har spiste det daglig i pannekakene og hjemlaget syltetøy.

Les mer her :
http://www.google.no/search?q=splend...tf-8&aq=t&rls=

http://www.google.no/search?q=splend...tf-8&aq=t&rls=

Wilhelm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 19:14   #29
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Hei, ser du spiser mye egg typisk symtom på eggeallergi er kløende utslett. Kanskje det er det som plager deg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:05   #30
Holahola
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 4
Holahola er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Aldri brukt splenda, men har utslett. Fått det etter ca 7 uker med lavkarbo.

Holahola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:45   #31
HighFive
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 39
Innlegg: 32
HighFive er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Hei, vekker liv i en gammel tråd jeg... Jeg har de siste tre ukene hatt et prikkete og kløende utslett under høyre bryst. Har spist lavkarbo siden starten av august. Hvis dette er kontakteksem ville jeg vel hatt det under begge brystene? Var nettopp hos hudlege, han sa dette var på grunn av svette. Jeg svetter ikke så veldig mye og har heller ikke så store eller hengende bryst. Er det noen som har opplevd noe liknende?

__________________
HighFive er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:53   #32
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Ja, jeg har opplevd det, men det VAR svetteutslett, små røde prikker som klør! Smurte på kortisonkrem et par dager, og problemet var borte vekk

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:20   #33
HighFive
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 39
Innlegg: 32
HighFive er på en erverdig vei

Sv: Røde prikker på overkropp

Ok, da skal jeg prøve med Dermovat som jeg fikk fra hudlegen (men den var litt sterk til å brukes under brystet egentlig... men, men...) Takk for svar, jeg håper det er svette som er årsaken!

__________________
HighFive er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 21:50   #34
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Oi, gammel tråd. AKKURAT sånn her har jeg det.
Jeg trodde først det var min gamle eksem fra barndommen som hadde dukket opp igjen, men nå er jeg usikker. Jeg er bombesikker på at det er kostholdet mitt som får meg til å bli sånn. Jeg har nå hatt dette et par måneder snart og jeg har behandlet det helt perfekt med tanke på hvordan man behandler eksem. Riktige kremer og har fått forskjellige styrker kortison av hudlege.

Hvis jeg kutter ut lavkarbokostholdet forsvinner det nesten på dagen.
Jeg vet at jeg til en viss grad har eksem, i alle fall sensitiv hud. Så jeg skylder ikke på selve kostholdet, men det bidrar sterkt til at det blusser opp. Bildet som ble lagt ut i 2006 her i denne tråden er identisk til hvordan jeg har det, bare på brystkasse og til dels under armene.

Jeg kan smøre det med sterk kortison 1-2 ganger om dagen, fuktighetskrem flere ganger om dagen og det forsvinner sakte og sikkert i løpet av en uke. Men som regel på slutten kommer det frem et par små og rød prikker andre steder på mage/brystkasse og to dager senere er det et nytt utbrudd på gang. Dette klør til tider hinsides.

Ble faktisk litt lettet når jeg fant denne tråden, stygt å si. Men det ga meg litt forklaring.

Jeg har byttet over til neutral vaskepulver, tatt allergiprøver på grønnsaker hos legen, trener kortere økter for å ikke være svett så lenger, bruker større klær så det ikke skal gnisse mer og ikke noe hjelper.

Antihistaminer hjelper noe, men ikke mye.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:06   #35
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Her. Mye krem der, og ikke så ille nå. Der det er lilla under ene "mannebrystet" mitt(haha) er rester av et tidligere utbrudd.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg eksemlol.jpg (756,7 KB, 29 visninger)
ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 23:56   #36
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

Lenge siden jeg har sagt noe her nå, men jeg er altså fortsatt plaget med dette utslettet i ny og ne. Jeg har ikke funnet en kobling mellom visse matvarer og utslett, bortsett fra at det kommer etter cirka to måneder med lavkarbo. Det går over hvis jeg begynner med karbo igjen. Hvis jeg fortsetter på lavkarbo varer det gjerne i to-tre-fire uker før det går over av seg selv, for så å komme igjen noen måneder senere. Eneste forskjelligen at det er området som angripes blir mindre for hver gang.

Hvis det er sopp kn du prøve å lage einerbærbusk-avkok og vaske deg med vannet når det har kokt et par timer. Det skal drepe sopp.Kan hentes i skogen. Jeg ville, om du ikke gjør det allerede, skiftet trøye to ganger i døgnet. Kanskje du finner en spesialsåpe på iherb.com? Det finnes mot eksem og sensitiv hud der ihvertfall. Og så tenker jeg at b vitaminer kanskje er noe du få mer av ved karbo-kosthold enn ved lavkarbo. Jeg ville googlet litt for å finne ut om det er noe du trenger.At soppen skal bryte ut ved lavkarbo og ikke omvendt er rart. Det er sukker som forer soppen.Og selv om det kanskje er nevnt tidligere er det viktig å ikke bruke for mye vaskepulver når du vasker, og helst neutral vaskemiddel. Du vil ikke reagere overalt men nettop der du svetter sannsynligvis.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 00:34   #37
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Da har jeg fått hudlegetime på torsdag, greit å utelukke andre ting. Tatt nye allergiprøver i dag.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 01:18   #38
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Da har jeg fått hudlegetime på torsdag, greit å utelukke andre ting. Tatt nye allergiprøver i dag.

Ønsker deg lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 11:39   #39
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ønsker deg lykke til

Takktakk :-)

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 16:47   #40
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det høres jo ut som pityriasis versicolor? Det går over uanset og dekker T-shirt området. Årsaken er ukjent, sykdomen godartet - bortsett fra kløen da. Kortison hjelper jo på de fleste hudlidelser ( litt grovt sagt )
Er det noe mange allmennleger er svake på er det hud og kosthold.
Vennlig Hilsen
Torkil


Da har jeg vært hos hudlegen, han mente det var pityriasis rosea. Iom det ikke responderte på kortison som de fleste andre utslett gjør, dog kortisonet kan lindre kløen min når det er som verst. Han sa at hvis det ikke gikk over i løpet av et par måneder er sjansen der for at det kan være noe annet som het noe med pityriasis også..husker ikke helt hva det var. Hehe. Det finnes ingen behandling, må ta tiden til hjelp.

Jeg spurte om han trodde det kunne ha noe med kosthold å gjøre, men han var skråsikker på at hvis det hadde vært kostholdrelatert skulle sterke kortisonpreparater i det minste behandle utslettet lokalt. Noe det ikke har gjort på meg.

Vet ikke om det er en tilfeldighet at såpass mange som har spist lavkarbo har samme flekker som meg, men jeg får se litt videre da.

Jeg har som sagt vært veldig flink til å smøre med fuktighetskrem mange ganger daglig, så mitt utslett finnes ikke tørt og flasser ikke. Så det ser litt annerledes ut pga det.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 16:50   #41
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Drikker du udos og/eller tar omega3? Jeg har ikke peiling på utslett, men jeg har sånne nupper som forsvant ved innføring av Udo's (tar omega3, og det er ikke det samme i følge kroppen min...Selv om omega3 også hjalp mot tørr hud.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 23:30   #42
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Drikker du udos og/eller tar omega3? Jeg har ikke peiling på utslett, men jeg har sånne nupper som forsvant ved innføring av Udo's (tar omega3, og det er ikke det samme i følge kroppen min...Selv om omega3 også hjalp mot tørr hud.)

Får i meg mye omega3 fra både kosthold og tilskudd, men dette er ikke nupper. Det er rett og slett hovene vabler som står ut, kan minne om et mildt elveblest utbrudd. Kan variere alt i fra på størrelse med et kronestykke og tja..en kvise..hehe.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 00:03   #43
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Får i meg mye omega3 fra både kosthold og tilskudd, men dette er ikke nupper. Det er rett og slett hovene vabler som står ut, kan minne om et mildt elveblest utbrudd. Kan variere alt i fra på størrelse med et kronestykke og tja..en kvise..hehe.

Ah... allergi av noe slag?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 09:16   #44
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ah... allergi av noe slag?

Njaaa, nei. Var jo sånne ting jeg mente at det var først, siden jeg var allergisk mot sitrus og dyr når jeg var yngre, men utslett som kommer av det skal forsvinne gradvis og i det minste lokalt ved behandling av antihistaminer og kortison relativt kjapt. Kortison har null virkning på det whatsoever, bare lindrer kløen bitte litt.
Det virker som at det viruset han beskriver er en logisk konklusjon, men som sagt blir jeg jo litt skeptisk iom det både her og særlig på internasjonale lavkarboforum bekreftes at akkurat likt utslett som jeg får nå er velkjent når man går på en streng lavkarbodiett som meg/oss.

Tror ikke at det er noe jeg spesifikt spiser, men kanskje det blir noe ubalanse i stoffskifte eller noe sånt som ikke kroppen min liker.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 23:24   #45
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Nå er jeg desperat. Igjen så det ut som det forsvant, og i dag kom det tilbake i løpet av 30min eller noe og er verre enn noensinne.

Har tenkt over kostholdet, eneste jeg får i meg nå som jeg ikke pleide å få i meg før ketolysekuren er sukkerfri brus. Skal kutte dette helt ut, har hørt det er noe som heter aspartame rash/poisoning og mange andre ting, så jeg får se. Har desverre drukket en del pepsi max.

Funker ikke det så gir jeg opp lavkarbo.
Funker det ikke da heller har vel hudlegen rett da og jeg får starte opp igjen senere. Kjipt.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 09:27   #46
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Røde prikker på overkropp

Det finnes noe sopp man kan få i huden som gir sånn spredte røde flekker, og hvis det er sopp vil ikke steroider eller antibakteriellt virke.

Har du samboer? (Og det er en dame, så har hun kanskje ...) Dersom du kan teste med litt Canesten (vanlig soppmiddel for dameproblemer) på ett sted, hver morgen og kveld i noen dager.
Hvis det virker kan du prøve Fungoral (apotek) til å vaske med. I tillegg til hyppiger dusj/vask, ikke med for mye eller sterk såpe og være VELDIG nøye med tørkingen + pluss håndkle-vask på 90 grader og hyppig bytte.

Lykke til!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 10:31   #47
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Det finnes noe sopp man kan få i huden som gir sånn spredte røde flekker, og hvis det er sopp vil ikke steroider eller antibakteriellt virke.

Har du samboer? (Og det er en dame, så har hun kanskje ...) Dersom du kan teste med litt Canesten (vanlig soppmiddel for dameproblemer) på ett sted, hver morgen og kveld i noen dager.
Hvis det virker kan du prøve Fungoral (apotek) til å vaske med. I tillegg til hyppiger dusj/vask, ikke med for mye eller sterk såpe og være VELDIG nøye med tørkingen + pluss håndkle-vask på 90 grader og hyppig bytte.

Lykke til!

Hadde nesten vært glad om det var sopp, men det er desverre ikke det. Tenkte over det selv og begynte å bytte klær flere ganger om dagen, vasket meg mange ganger. Vaskinga gjorde det verre. Når jeg da kom til hudlegen utelukket han det. Dessuten har jeg tatt en del på utslettet og jeg har ikke klart åsmitte meg selv over andre deler av kroppen.

Men takk for tips.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 11:15   #48
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Røde prikker på overkropp

Har du googlet utslettene dine? Kanskje du kan finne bilder som ser riktig ut og finne noe info derfra?

Jeg ser at om man googler "low carb hives eller rash" så får man en del treff. Kanskje noe av det kan likne ditt. I så fall vil jeg neten tippe på en form for mangel - enten det er et ensym, et mineral eller en vitamin...

Edit: jeg ser det er en del som teoretiserer over candida die-off-reaksjoner...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 11:39   #49
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Røde prikker på overkropp

Nå husker jeg jo ikke hva det heter, men det er faktisk ikke så smittsomt, sånn at man kan dra det utover mener jeg...
Og forøvrig mener jeg nå at alle leger kan ta feil...

Dette kanskje: http://www.oslohudlegesenter.no/tine...or-hid-72.html

se forøvrig:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12046

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 17:16   #50
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Røde prikker på overkropp

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Har du googlet utslettene dine? Kanskje du kan finne bilder som ser riktig ut og finne noe info derfra?

Jeg ser at om man googler "low carb hives eller rash" så får man en del treff. Kanskje noe av det kan likne ditt. I så fall vil jeg neten tippe på en form for mangel - enten det er et ensym, et mineral eller en vitamin...

Edit: jeg ser det er en del som teoretiserer over candida die-off-reaksjoner...

Hm. Ja, har brukt en del timer på dette. Low carb hives/rash og andre synonymer er det en del av rundt omkring, og det kan godt ligne på det jeg har. Det jeg stusser på er at de som får det sier de får det ganske tidlig ute i kuren, men jeg hadde gått på det over 3,5mnd.
Selvsagt, folk er forskjellige.

Ser ingen candida eller andre soppinfeksjonsbilder som er veldig likt det jeg har, og en soppinfeksjon ville ikke ha kommet frem for så å graaadvis gå bort og blusse opp igjen på den måten.

For å forklare ganske enkelt da, kroppen føles ut som den føles ut før et elveblest utbrudd. Kløe under huden over hele kroppen, helst på kvelden og mest på ben og armer. Det er alltid verst dagen før utbruddet blusser opp igjen. Det blir flammende rødt rundt vablene dagen etter og det klør noe inn i helvete. Så deretter roer det seg sakte, men sikkert ned og når det ser ut som det er på vei til å gi seg blusser det opp igjen enten der eller noen cm lenger bort. Det kan også se ut som elveblest, men det hadde gått mye fortere over og forflyttet seg fortere.

Utslettet mitt blir ikke tørt, ikke noe skurv og ingenting som sprekker så da er eksem utelukket.

Så er det aspartame poisoning/aspartame rash, der finner jeg noen bilder som ligner en del. Derfor har jeg nå kuttet ut alle kunstige søtningsstoffer. I natt ble det så ille at jeg dro til en ny lege for en ny mening i morges, hu mente at det var svetteeksem og hu tok meg seriøst angående at hormonene mine er i ubalanse pga ketogen diett. Så hu var veldig åpen for at det kunne være et enkelt utslett som ble forverret av at jeg kan ha sensitiv hud og det er rett og slett vanlig svetteeksem. Det startet jo på et veldig svetteutsatt sted og jeg trener nesten hver dag.
Bare rart kortisonkremer ikke hjalp NOE i det hele tatt, det pleier å fjerne sånt på et par dager.
Så hu satte meg på kortisontabletter(jeg er desp, prøver alt nå).

Om jeg blir frisk nå får jeg aldri vite om det var aspartam eller svetteeksem, men det driter jeg litt i. Håper ikke jeg må kutte ut ketolyse, har bare 1,5mnd igjen og føler jeg fortjener å gå løpet ut.
Hvis dette ikke funker tør jeg ikke fortsette på en ketogen diett lenger, da blir det mest sannsynlig lavkalori. Får håpe at min nye viljestyrke klarer seg bra der også. Skal slenge opp et bilde av hvordan det så ut et par timer før huden ildnet opp i natt.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 14:44
Røde nupper/utslett på overarmene silje Generell diskusjon 40 07-04-06 10:20
Bare myte? Hvite prikker på neglene = kalsiummangel mofe Fysisk og mental helse 10 23-01-06 18:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no