Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse - campkilo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-12, 16:36   #1
heihei123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 19
heihei123 er på en erverdig vei

Ketolyse - campkilo

Går det ann å gå fra ketolyse til campkilo kuren uten å legge på seg?
Ser ut som jeg ikke går ned i vekt ved å følge ketolyse lenger.

heihei123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 18:07   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: ketolyse - campkilo

Opprinnelig lagt inn av heihei123, her.

Går det ann å gå fra ketolyse til campkilo kuren uten å legge på seg?
Ser ut som jeg ikke går ned i vekt ved å følge ketolyse lenger.

Har du vurdert ketolysekostholdet ditt nøye og sjekket at du spiser riktig? Har du mange kilo du skal ned?

Campkilo er i utgangspunktet et lavkalori-kosthold, som gir ketose fordi du spiser så ekstremt lite kalorier. Min personlige mening er at om du velger å gå ned ved å sulte kroppen ned, kommer det raskere tilbake igjen...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 18:40   #3
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Ketolyse - campkilo

Helt enig med Nerthus her!

Jeg ville heller ha sett på hva jeg spiser, om du har vært lenge på veldig lavt antall karber så ville jeg ha prøvd å øke litt.

Hva er en typisk dagsmeny? Og hvor overvektig er du?

Lettere å gi råd om du gir mer opplysninger. Jeg ville aldri ha gått fra lavkarbo/ketolyse til pulver diett. Det blir ikke bra i det lange løp. Jeg fikk tilsendt en prøve fra de for noen år siden, æsj sier jeg bare! Og hva skjer når du slutter med det?.......

Men kan skjønne frustrasjonen om du ikke går noe særlig mer ned- at du er på et platå...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 20:51   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - campkilo

Jeg sjekka litt opp i campkiloproduktene og ble overrasket over innholdet. Det er masse fruktose og selv om man kanskje kommer i ketose vil ikke dette nødvendigvis gi deg vektnedgang, spesielt ikke om du er insulinresistent. Det var dessuten mange andre rare ting i disse produktene, så mitt spørsmål er hvorfor vil du begynne på dette opplegget og har du tenkt gjennom hva du skal gjøre etter endt kur (dersom det virker)?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 23:09   #5
heihei123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 19
heihei123 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - campkilo

planen var å gå over til lavkalori og sunt mat etter kuren..

En dagsmeny for meg består av;
Frokost: 2 egg - enten stekt eller kokt, med grønt til
Middag: laks, biff , kylling, kjøttdeig - stekt i smør med grønt og saus til.
Kvelds: om jeg er sulten- rester fra middagen , avokado, egg , osteknekkis

drikker 2-3 liter vann om dagen, og cola zero en gang annenhver uke kanskje.. om ikke mindre.

heihei123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 23:14   #6
heihei123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 19
heihei123 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - campkilo

jeg er 1,58 høy, og veier 68 kg.

heihei123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-12, 16:30   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - campkilo

Opprinnelig lagt inn av heihei123, her.

planen var å gå over til lavkalori og sunt mat etter kuren..

En dagsmeny for meg består av;
Frokost: 2 egg - enten stekt eller kokt, med grønt til
Middag: laks, biff , kylling, kjøttdeig - stekt i smør med grønt og saus til.
Kvelds: om jeg er sulten- rester fra middagen , avokado, egg , osteknekkis

drikker 2-3 liter vann om dagen, og cola zero en gang annenhver uke kanskje.. om ikke mindre.

Du har ca 10 kg igjen til målvekt, eller? Da kan det være at ketolysekuren ikke det mest effektive for deg lenger, dette skriver bl.a. Torkild om. De 10 siste kg er de hardeste å få av, det er i hvertfall min erfaring (stillstand på 2 året.....) og mange andre sin erfaring. Man må ofte bli veldig disiplinert når man nærmer seg målvekt og ikke pøse på med fett, meieriprodukter osv.

Legg alt du spiser i løpet av en ukes tid inn på diett.no å får du en grei oversikt over hva du egentlig får i deg. Både kalorier og næringsfordeling. Kanskje du blir overrasket og finner en del å endre på? Mange, inkludert meg selv som har fått en overraskelse ved å gjøre dette og funnet ting som kan endres på. Post gjerne resultat fra diett.no så kan vi gi deg pekepinn videre på ting du kan endre på

Den dagsmenyen du har lagt ut, er den typisk for deg eller? Det ser ut til å være faktisk litt lite mat og ikke minst alt for lite grønnsaker. Bruker du me meieriprodukter, kan i såfall være en ide og kutte ned på det.

Jeg vil ikke anbefale deg CampKilo. Dette er en ekstremkur med "rare" produkter. Sats heller på ren, ubehandlet mat som lavkarbo tross alt er. Sjekk hvor mye kcal du får i deg og ta kontroll. Rent kjøtt/fisk/fugl (ca 150g) med masse grønnsaker og f.eks olje til dressing fordelt på 3-4 måltider. Kanskje er du en av de som trenger å gå litt opp i kh for å slippe vekten, sjekk da ut f.eks Fedon sitt opplegg? Trening/fysisk aktivitet er også viktig for å få ned vekten.

Hvor lenge har du forresten holdt på med ketolysekuren og har du vært i ketose hele tiden?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 01:06   #8
heihei123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 19
heihei123 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - campkilo

Ja 10 kg som må vekk. kanskje det ligger der ja, at jeg bruker for mye fett.
Skal ta å gjøre det en dag ja, legge alt ut på diett.no.

Ja, som regel så er det sånn den pleier å være, har ikke så stor matlyst lenger. Tror ikke jeg får i meg for lite grønnsaker egentlig, pleier å ha nesten 7 karb om dagen fra grønnsaker, og det er igrunn mye. Meieriprodukter pleier jeg heller ikke bruke så kjempe mye av, bortsett fra smør å steke i og litt fetaost i salaten, og smør til saus i blant.

Nei, tror nesten jeg må revurdere Campkilo.

Har holdt på i 2,5 mnd. Gikk på det en gang før, men da la jeg på meg alt igjen pluss litt til. Var dum nok å spiste litt "fritt" etter. men samme feil skjer ikke denne ganga. man lærer av sine feil kan du si.

heihei123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 20:43   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - campkilo

7 g karber fra grønnsaker er ikke mye !!!! På ketolyse skal man ligge mellom 15-25 g kh daglig og mesteparten skal faktisk komme fra grønnsaker så da lurer jeg på hvor resten kommer fra? Kanskje der problemet ligger? Trenger ikke være fettmengden som er feil men totalmengden mat og ikke minst sammensetning.

Men for all del har du bestemt deg for Campkilo kjør på kun prøving kan avgjøre om det er noe for deg, om det virker og ikke minst om du vil klare å holde vekta etterpå.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 21:57   #10
heihei123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 19
heihei123 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - campkilo

Takk for svar. Tror jeg skal endre litt på hva jeg spiser , og ser om jeg går ned da.

God helg

heihei123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 09:55   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - campkilo

Hei
Jeg må bare si at her har Lillemy71 gitt veldig godt svar. Jeg vil bare tilføye: vær disiplinert når det gjelder den daglige mosjon. Legg evt inn styrketrening 2 gg pr uke for å optimere fettforbrenningen i musklene.
Reduser litt på fettmengden og spis en blandet salat med protein(kjøtt/ost) til lunsj. Grønnsaker til middagen.
Lykke til
Torkil

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Du har ca 10 kg igjen til målvekt, eller? Da kan det være at ketolysekuren ikke det mest effektive for deg lenger, dette skriver bl.a. Torkild om. De 10 siste kg er de hardeste å få av, det er i hvertfall min erfaring (stillstand på 2 året.....) og mange andre sin erfaring. Man må ofte bli veldig disiplinert når man nærmer seg målvekt og ikke pøse på med fett, meieriprodukter osv.

Legg alt du spiser i løpet av en ukes tid inn på diett.no å får du en grei oversikt over hva du egentlig får i deg. Både kalorier og næringsfordeling. Kanskje du blir overrasket og finner en del å endre på? Mange, inkludert meg selv som har fått en overraskelse ved å gjøre dette og funnet ting som kan endres på. Post gjerne resultat fra diett.no så kan vi gi deg pekepinn videre på ting du kan endre på

Den dagsmenyen du har lagt ut, er den typisk for deg eller? Det ser ut til å være faktisk litt lite mat og ikke minst alt for lite grønnsaker. Bruker du me meieriprodukter, kan i såfall være en ide og kutte ned på det.

Jeg vil ikke anbefale deg CampKilo. Dette er en ekstremkur med "rare" produkter. Sats heller på ren, ubehandlet mat som lavkarbo tross alt er. Sjekk hvor mye kcal du får i deg og ta kontroll. Rent kjøtt/fisk/fugl (ca 150g) med masse grønnsaker og f.eks olje til dressing fordelt på 3-4 måltider. Kanskje er du en av de som trenger å gå litt opp i kh for å slippe vekten, sjekk da ut f.eks Fedon sitt opplegg? Trening/fysisk aktivitet er også viktig for å få ned vekten.

Hvor lenge har du forresten holdt på med ketolysekuren og har du vært i ketose hele tiden?

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 17:37   #12
Marianne09
Juniormedlem
 
Marianne09 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 29
Marianne09 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ketolyse - campkilo

Hei for ett år siden gikk jeg ned 15kg med campkilo og generell lavkarbo livstill etter det, men absolutt ikke altfor strengt spist det meste jeg vil ha, og jeg har ikke gått opp noen ting opp og ned 2 kg innimellom , men ja.. Begynte idag på "del 2" altså målet mitt er og gå ned 15 kg til før sommeren så er jeg ferdig ! Begynte på campkilo sin shake idag, elsker denne !
I tillegg til dette skal jeg følge treningsfilmen til Jillian 30 days shred så jeg håper virkelig att resultatene viser seg på etter bildet mitt om en 30 dager !
Skal forsåvidt gå på shake 3uker nå før jeg spiser normalt igjen, spiser ett måltid innimellom om jeg har veldig lyst på da

__________________


Marianne09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 14:46   #13
pepita86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 41
pepita86 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse - campkilo

hdere skriver redusere meieriprodukter. men det er vel viktig å få i seg litt fett på ketolyse`hvor skal man da ta dette fettet fra hvis man kutter ut meieriprodukter? hva bruke istedet for smør feks?

pepita86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 14:52   #14
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - campkilo

Opprinnelig lagt inn av pepita86, her.

hdere skriver redusere meieriprodukter. men det er vel viktig å få i seg litt fett på ketolyse`hvor skal man da ta dette fettet fra hvis man kutter ut meieriprodukter? hva bruke istedet for smør feks?

Kutte på meieriprodukter (fløte,rømme,ost osv), men IKKE smør. Det finnes dessuten et utall fettkilder utenom meieriprodukter, det vil du se dersom du tar en kikk i ketolyseboka

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har erfaring med CampKilo? Bolla Piggsvin Lavkarbo generelt 53 15-06-11 11:00
CampKilo?! b0n Andre dietter 1 20-01-11 09:52
Noen som har prøvd CampKilo ? Lumpe Generell diskusjon 1 17-01-11 10:46
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no