Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo på rehabiliteringsopphold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-14, 20:08   #1
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo på rehabiliteringsopphold

I februar er jeg så heldig at jeg skal til Jeløy Kurbad. Nå lurer jeg på om noen av dere har erfaring fra liknende opphold og lavkarbokosthold?

Jeg ønsker å spise lavkarbo også der, men ser for meg at det blir litt mer utfordrende enn hjemme. Så hvis noen har tips tar jeg det i mot med stor takknemlighet.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 20:16   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på rehabiliteringsopphold

Jeg tror.. At de har et matopplegg som ikke er veldig lavkarbovennlig. Vet ikke hvordan det er nå, men har hørt om det før. At det er veldig mye vegetarisk basert og veldig fettskremt.

Står på hjemnesiden at man kan få tilrettelagt diett hvis man har legeordinasjon på det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 20:21   #3
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo på rehabiliteringsopphold

Ja, jeg kjenner litt til maten der. Har jobbet i kjøkkenet der tidligere, så det er ikke aktuelt for meg å be om spesialdiett. Kjenner kokkene for godt til at jeg føler det komfortabelt.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 20:22   #4
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Lavkarbo på rehabiliteringsopphold

Jeg var på Jeløy Kurbad for noen uker siden. Jeg spiste ikke lavkarbo når jeg var der, men jeg tenkte over at det hadde blitt litt vanskelig om jeg skulle spist lavkarbo. De serverer hovedsaklig vegetarisk og veldig mye karborik mat. Det er en del grønnsaker, så frokost og kveldsmat vil ikke være så vanskelig, men middagen blir verre. Jeg vet noen får tilrettelagt på grunn av allergier og sånt, men om de kan tilrettelegge for lavkarbo er jeg usikker på. De mener jo at et kjøttfattig kosthold er det beste for kroppen. Jeg skal tilbake dit om litt over et halvt år, da har jeg tenkt å spise lavkarbo og skal høre med dem om hva slags muligheter det er for tilrettelegging. Går det ikke an å få spesialmiddag, kommer jeg til å spise så lavkarbo som mulig bare, så får det bare bli litt mer karbo enn vanlig akkurat i den perioden. De har heldigvis en del diabetesvennlige ting (feks sukkerfritt "sukker") og en del grønnsaker. De har også forskjellige typer knekkebrød. De serverer havregrøt og sukkerfrie yoghurter. Så bare man klarer å holde seg unna dessertene (som de serverer hver dag), poteter og brød, så går det nok greit.

Men ketolyse som du spiser tror jeg blir en utfordring altså. For det kostholdet krever vel mye fett og kjøtt? Og det får du ikke på Jeløy.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 20:28   #5
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo på rehabiliteringsopphold

Jeg er ikke helt slavisk på ketolyse. Men tenkte som du sier å kjøre karobredusert mens jeg er der. Mye grønt, ingen dessert også får vi ta det derfra.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 20:42   #6
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Lavkarbo på rehabiliteringsopphold

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Jeg er ikke helt slavisk på ketolyse. Men tenkte som du sier å kjøre karobredusert mens jeg er der. Mye grønt, ingen dessert også får vi ta det derfra.

Høres lurt ut. Og de har forresten også kokt egg. Og én gang fikk vi servert kylling.

Lykke til på oppholdet! Jeg synes det var mye bedre enn jeg fryktet. Bare jeg fikk vent meg til gamlehjempreget gikk det helt greit. Synes det var deilig med noen uker helt fri, bare tid til meg selv med trening og behandling. Fikk maten servert, trengte ikke gjøre noe husarbeid, handle eller gjøre noe av det andre slitsomme man må i hverdagen. Var et kjærkomment avbrekk for min del.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erfaringer med rehabiliteringsopphold for overvektige? Denderlion Mer enn 30 kg overvekt 1 23-02-13 12:16
Rehabiliteringsopphold+fars rettigheter Disen Generell diskusjon 3 19-03-12 22:50
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no