Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye fett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 11:00   #1
karblover
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 6
karblover er på en erverdig vei

Hvor mye fett?

Vet dere hvor mye fett dere kan spise iløpet av dagen? Eller tar dere det på "måfå"?

karblover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose med egen vri Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 11:28   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett?

Opprinnelig lagt inn av karblover, her.

Vet dere hvor mye fett dere kan spise iløpet av dagen? Eller tar dere det på "måfå"?

Måfå? her er da ingenting på måfå?

Vet du, det kommer nok helt an på hvor mange karber man spiser, hvor mye proteiner man vil ha og om man gidder å telle!
Noen teller alt! De aller fleste holder øye med karber og proteiner for så å fylle på med fett til det butter og noen teller/tenker kun på karbene!

Optimal fordeling på LCHF/ketolyse sies å være 75%fett, 20% proteiner og 5%karber. Noen følger det slavisk, andre er ikke fullt så nøye!

En klok dame(Guru- Gerd) sa en gang: når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 12:14   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Måfå? her er da ingenting på måfå?

Vet du, det kommer nok helt an på hvor mange karber man spiser, hvor mye proteiner man vil ha og om man gidder å telle!
Noen teller alt! De aller fleste holder øye med karber og proteiner for så å fylle på med fett til det butter og noen teller/tenker kun på karbene!

Optimal fordeling på LCHF/ketolyse sies å være 75%fett, 20% proteiner og 5%karber. Noen følger det slavisk, andre er ikke fullt så nøye!

En klok dame(Guru- Gerd) sa en gang: når du tror du har fått i deg nok fett, ta litt til!

Gerd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:39   #4
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye fett?

Må vel innrømme at for meg har det blitt litt på måfå Men jeg spiser mye fett, ja. Prøvde meg litt frem i starten. Spiser jeg ikke nok blir jeg fortere sulten, spiser jeg for mye blir jeg kvalm... (Det siste har forsåvidt bare skjedd en gang, og da spiste jeg omtrent bare fett hele dagen)

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye fett? Gaupe Dr Lindbergs 8 24-07-11 21:54
FOR mye fett og HVOR mye fett? bamseline34 Andre dietter 2 17-02-11 10:17
Hvor mye fett og hvor mye kh om dagen? elibro Spørsmål og svar 0 22-09-10 17:25
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 14:13
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 12:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no