Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Kombikjøring på Atkins.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-06, 00:58   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Kombikjøring på Atkins.

Jeg og min mann er snart ferdige med induksjonstida, men vil gjerne fortsette dette. Det kan man jo i inntil 6 måneder. Men så er det det at vi synes maten blir litt for ensformig pga restriksjonene man må følge. Min mann har maaange kilo og ta av og vil nok holde seg på induksjon så lenge han bare kan. Men så var det det å holde ut da. Vi har tenkt litt på det og lurer på om det kan ha noe for seg å kjøre induksjonsdietten i ukedagene med 20 grams grensa og så i helgene øke til 40 og få inn litt bær og nøtter da. Det vil liksom gjøre det lettere å holde ut på induksjon. Vekttapet vil nok gå noe senere men ikke så sent som ved ren fase 2 vedvarende vekttap. Har det noe for seg eller er vi helt i grøfta nå?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 18:19   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Kombikjøring på Atkins.

Det tror jeg ville gå fint hvis dere tar på dere ski på bena og tar dere en langtur lørdag og søndag.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 19:40   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Kombikjøring på Atkins.

Ja, nå er det så at vi bor på snøfattige Jæren da. Det er det ene og det andre er at man ikke får en mann på over 150 kilo på ski... I allefall ikke en ekte Jærbu.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 20:11   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Kombikjøring på Atkins.

Hva med sykkel da? Det er om å gjøre å øke aktivitetsnivået for å kompensere for de økte karbohydratene.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-02-06, 22:24   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Kombikjøring på Atkins.

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg og min mann er snart ferdige med induksjonstida, men vil gjerne fortsette dette. Det kan man jo i inntil 6 måneder. Men så er det det at vi synes maten blir litt for ensformig pga restriksjonene man må følge. Min mann har maaange kilo og ta av og vil nok holde seg på induksjon så lenge han bare kan. Men så var det det å holde ut da. Vi har tenkt litt på det og lurer på om det kan ha noe for seg å kjøre induksjonsdietten i ukedagene med 20 grams grensa og så i helgene øke til 40 og få inn litt bær og nøtter da. Det vil liksom gjøre det lettere å holde ut på induksjon. Vekttapet vil nok gå noe senere men ikke så sent som ved ren fase 2 vedvarende vekttap. Har det noe for seg eller er vi helt i grøfta nå?

Hvis du følger Atkins så kan du øke med 5g i uka fram til vekten ikke går ned lengre. Da reduserer du med 5-10g og ligger der til du er i mål. De som ønsker det kan spise 20g lengre enn 14 dager.

Jeg tror ikke det vil være noe lurt å ha et uke, og et helgeopplegg - sånn utfra erfaring Da er det bedre å spise litt variert hele tiden, og følge karbohydrat stigen for å gradvis tilføre nye typer mat, - og på den måte isolere mat som en ikke reagerer heldig på.

Så mitt råd blir å følge Atkins. Øke karbene og matvareutvalget, - på den måten så blir du ikke lei, og utvalget øker hele tiden. Mannen din vil gjerne ønske å holde seg i induksjon lenge, og det må han jo få lov til. Når han kjenner at kiloene renner av så tror jeg ikke at helgene blir noe problem

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-03-06, 10:14   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Kombikjøring på Atkins.

Tusen takk for råd HP. Jeg må tenke litt over saken selv og lese litt mer i Aktinsboka mi. Det mest praktiske er at vi begge er på induksjon, så slipper den ene å friste den andre. Men må som sagt tenke mer på hva vi skal gjøre.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-03-06, 23:48   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kombikjøring på Atkins.

Ville bare si at jeg er 100% enig med HP her

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no