Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har det noe å si hvor karbohydratene kommer fra?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-09, 18:02   #1
kosline
Juniormedlem
 
kosline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Åfjord
Innlegg: 26
kosline er på en erverdig vei

Har det noe å si hvor karbohydratene kommer fra?

Har det noe å si hvor karbohydratene kommer fra?
Har hørt at de skal komme fra gr.saker over jorda..,, men fy fader da skal man spise ganske mye?? eller??
Og jeg er temmelig lei av salat.. Vurderer å gå over til fedon, for jeg tror det kan være noe enklere å følge..
Kan noen komme med noen gode fedonråd? evt en meny for en dag??

__________________
Alt e ber enn ingenting!!!
kosline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-ketose litt på egen hånd Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:12   #2
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: gr.saker

Jeg syns ikke 15 karbs med hovedsaklig grønnsaker er mye på en hel dag..... Bruker mye brokkoli, blomkål og squash til middag og syns egentlig ikke det er så store mengden som skal til før det blir karber ut av det Med en god salat til lunsj så er det igrunnen ikke rare grønnsakskvota jeg har til rådighet til frokost og kvelds.

Når det gjelder fedon så har jeg ikke så veldig greie på det utover at man ikke kan spise like mye fett på "kuren" hans. Men jeg tror at han anbefaler dobbelt så stor mengde lavglykemiske karber (grønnsaker og belgfrukter) som proteiner til hvert måltid. Så hvis du sliter med det grønne på ketolyse så tror jeg fedon kan bli litt mye grønt for deg.

Men lykke til!

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:16   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: gr.saker

Legger du inn litt rød paprika og litt løk, kommer det fort på noen ekstra karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 13:01   #4
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Har det noe å si hvor karbohydratene kommer fra?

bruk litt mer løk i matlagninga, der er det masse karber (og smak!)
tomater, erter, bønner og linser har også mye karber, så det er bare å velge og vrake!
jeg er vegetarianer, og her går det mye i grønnsaker, altså ikke noe problem å nå 15 kbh gjennom grønt!
salat spiser jeg skjeldent, for det er så kjedelig! men en variant jeg har spist litt av i det siste, er forskjellige salatblader, jarlsberg i biter og pecannøtter, pluss litt agurk. dressinga blir oftest en skvett av en god olivenolje (jeg bruker kalamatiolivenolje) (obs..en billig olivenolje smaker ikke bra nok til dressing!!! synes jeg da!) og litt sitronsaft eller sennep.
så salater kan varieres ganske mye, bruk feks friske urter, basilikumblader er godt sammen med salat!

det er lov å bli matlei, altså! men det er mange muligheter!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor kommer sukkeret i sukkerfritt peanøttsmør fra? Sugarpill Spørsmål og svar 4 30-03-08 22:27
Spiller det noen rolle hvor karbene kommer fra? dydde Ketolysekuren 2 21-03-08 23:59
Hvor kommer AIDS/HIV fra? mofe Generell diskusjon 1 23-03-05 18:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no