Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Cravings og fysen etter lang tid ... Vanlig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-11, 00:05   #1
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei
Unhappy

Cravings og fysen etter lang tid ... Vanlig?

Har nå gått snart en måned på lavkarbo, første uka under 100g, resten av tida under 50 g. Har vært i ketose i to uker (da fikk jeg stix og fikk målt). Ligger på 60/30/10 i fordeling (fett/protein/karbo) eller deromkring (mindre karbo, mer fett). Nå får jeg plutselig ikke utslag på stix'en lenger, og har syke matcravings. Gikk ned fra 78 til 74,5 kg (vann, I presume) , nå er jeg opp igjen på 75,6 på en uke. Fysen på noe hele tida, og småsnavler på noe hele tida synes jeg. Er mett, men fremdeles fysen, liksom... Ikke fått i meg sukker, mel e.l., vært "flink" med kostholdet hele tida. Trener 4-5 dager i uka, 2 x styrke, resten løping, bl.a. en langøkt (17-18 km)

Er det vanlig å ha cravings etter såpass lang tid? Ikke etter sukker, brød etc, men MAT Tar cocosa hver dag, som jo skal hjelpe på mettheten også. Kick av langkjøringa?

Regner med jeg må begynne å telle kcal i TILLEGG til karbs, for å ikke fortsette å gå OPP Legger vel ikke plutselig på meg masse i muskler, når jeg har trent jevnt i et par år og ikke trener noe mer nå enn før?? Hielp!

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 09:41   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Cravings og fysen etter lang tid ... Vanlig?

Hva med å øke fettprosenten opp til ca 75%?

Jo høyere jeg ligger på fettet, jo mer behagelig mett er jeg. Litt for lite fett (eller for mye grønnsaker) så fyser jeg og blir rastløst sulten.

Snåle kroppen....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 11:25   #3
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cravings og fysen etter lang tid ... Vanlig?

Denne kroppen fryser hver formiddag i 8-9 tiden - hvertfall de dagene jeg er på jobb. Og jeg har en %fordeling på 75-80 fett, 20 protein og maks 5 kh.
Jeg tar derfor i mot alle tips!

  Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 12:10   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Cravings og fysen etter lang tid ... Vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Denne kroppen fryser hver formiddag i 8-9 tiden - hvertfall de dagene jeg er på jobb. Og jeg har en %fordeling på 75-80 fett, 20 protein og maks 5 kh.
Jeg tar derfor i mot alle tips!

Høres mest ut som en (u)vane mer enn fysing (craving)? Hva med en kopp varm te? Fyller magen godt, synes jeg. Eller noen cherrytomater? Eller en litt større frokost?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Etter lang stillstand, -5.5 kg på 6 uker ... Charlott Livets lyse side 18 15-04-11 15:32
Er det vanlig med sult og cravings i starten? Vinja Spørsmål og svar 5 02-06-10 21:05
Ketose etter tre dager, vanlig? NinaOp Ketolysekuren 14 06-02-09 10:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no