Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose og graviditet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-05, 13:23   #1
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Ketose og graviditet

Hvorfor bør man ikke være i ketose under graviditet egentlig?Hvis det bare finnes positivt å si om ketose,så hvorfor ikke på det punktet??

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 13:39   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketose og graviditet

Jeg vet ikke så mye om dette, så det blir ren gjetning fra meg. Men jeg vil tro at blodsukkeret spiller en rolle i dette. Det er vel sånn ungen får i seg næring? Drikker man masse saft på en gang får man en voldsom reaksjon fra ungen, og da er det vel blodsukkeret som har steget kraftig og gitt et kick. Null blodsukkerstigning, null energi. Eller hur?

  Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 15:46   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og graviditet

"Før" var jo ketose også livsfarlig for mennesker, men etterhvert så fant man ut at de som sa det var farlig blandet diabetisk ketoacidose (som er farlig), med den andre og helt ufarlige diettindusert ketose. Det er altså 2 forskjellige ting. Jeg lurer på om dette er litt av grunnen her også.

Jeg tror ikke det er farlig for gravide, det høres jo helt tullete ut egentlig. Det er kjempesunt med ketose for mennesker, og så plutselig er det farlig for gravide. Når man er i ketose så spiser man jo sunne matvarer og spiser veldig lite eller ingenting av usunne karbohydrater. Hvordan kan det være farlig.

kilde:

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5977

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 15:54   #4
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Ketose og graviditet

Det er vel ikke forsket så mye på det med graviditet og ketose? I så tilfelle vil jeg tro at man av den grunn ikke anbefaler det.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 16:11   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og graviditet

Jeg vil tro det er fordi man mister masse viktige næringstoffer under ketose omman ikke er flink til å ta de kunstig inn, fordi det er så vanndrivende. og det er jo ikke alle som klarer å huske på å ta 10 forskjellige vitaminer og minneraler for dagen.

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 16:22   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Ketose og graviditet

Hei
Hovedårsaken er manglende forskning og dokumentasjon.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 18:19   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Det jeg har hørt er fordi de ikke er sikker på hvordan ketoner påvirker fosteret,- som Torkil sier, så er det manglende forskning på området.

Når det gjelder lavkarbomat gjennom svangerskapet, så er jo det veldig gunstig, fordi man både tilfører proteiner som er byggesteiner og noe en trenger ekstra av når man skal bygge et helt lite nytt vesen inni seg, og man får masse grønnsaker i seg, som også består av byggesteiner samt vitaminener og mineraler, og man holder et stabilt blodsukker,- noe som stabiliserer hormonene og gir mindre kvalme.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 21:29   #8
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og graviditet

Hvis man begynner å forske på dette så blir vel svaret at det er enten livsfarlig eller kjempesunt ettersom hvem forskerne er, akkurat som forskjellige forskere har kommet fram til i dag; noen sier lavkarbo er sunt andre sier at du kan få hjerteproblemer og det som værre er av det.

Jeg lurer på hva våre forfedre spiste da de gikk gravide. På den tiden var det ihvertfall ingen forskere som ødela matlysten (og helsen).

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 21:48   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Hvis man begynner å forske på dette så blir vel svaret at det er enten livsfarlig eller kjempesunt ettersom hvem forskerne er, akkurat som forskjellige forskere har kommet fram til i dag; noen sier lavkarbo er sunt andre sier at du kan få hjerteproblemer og det som værre er av det.

Jeg lurer på hva våre forfedre spiste da de gikk gravide. På den tiden var det ihvertfall ingen forskere som ødela matlysten (og helsen).

Saken er bare den at dersom man leser biologi, så finner man alle elementene i lavkarbo hver for seg. Det er ikke noe særlig ny forskning i hvordan blodsukkeret fungerer, og hormonene osv. Fett er vel det største temaet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 14:33   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Ja det er nok pga manglende forskning. Jeg spurte faktisk om dette i Mat og Helse, det kom på trykk i oktober 2003-bladet. Jeg var gravid (fødte i oktober da) og lurte på akkurat dette. For de som ikke gidder å finne frem bladet og lese leserinnlegget, eller som ikke har det, så fikk jeg som svar at dersom det hadde vært farlig å være i ketose som gravid, så hadde ikke menneskene overlevd særlig lenge, for det var jo slik vi spiste som urmennesker.
Men så har man jo et problem da... Er man veldig overvektig, og slanker seg vha ketose, så går man jo ofte ned veldig raskt i begynnelsen. Da kan det vel frigjøres "gifter" som sitter i fettvevet, er det ikke så?
Jeg ville nok valgt fase 3 eller 4, eller Lindberg om jeg hadde vært gravid, og det kommer jeg til å gjøre i neste svangerskap uansett, for jeg har kjent på kroppen hva som skjer om man spiser drittmat i svangerskapet. Det kunne endt skikkelig ille...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 17:10   #11
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og graviditet

Takk for svar,men jeg ble egentlig ikke så mye klokere..Dersom en får i seg de riktige mengdene med vitaminer og mineraler,hva skulle da være i veien for å være i ketose?Må jo absolutt være det beste å holde blodsukkeret stabilt enn at det fyker høyt til værs flere ganger om dagen.Jeg mener ikke at det enten er ketose eller høykarbo kost,men hvis ketosen har så mange gunstige fordeler,hvorfor er det ikke forsket på temaet ketose og graviditet?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 17:13   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Takk for svar,men jeg ble egentlig ikke så mye klokere..Dersom en får i seg de riktige mengdene med vitaminer og mineraler,hva skulle da være i veien for å være i ketose?Må jo absolutt være det beste å holde blodsukkeret stabilt enn at det fyker høyt til værs flere ganger om dagen.Jeg mener ikke at det enten er ketose eller høykarbo kost,men hvis ketosen har så mange gunstige fordeler,hvorfor er det ikke forsket på temaet ketose og graviditet?

Jeg tror det er gunstig, absolutt. Men ikke om man er svært overvektig og går ned mye altfor raskt, pga miljøgiftene jeg snakket om. Har iallefall hørt endel om det. Da er det bedre å ta det litt saktere.
Ang hvorfor det ikke er forsket mer på det, jeg aner ikke men tror nok det ligger mektige instanser et sted som helst ikke vil ha noe av positiv omtale om lavkarbo og helse. Desverre.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 17:19   #13
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og graviditet

Det kommer nok mer forskning når samfunnet er "modnet" for det,man er jo så trangsynt i dag.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 17:52   #14
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ketose og graviditet

For å finne ut om ketose er gunstig eller skadelig for fosteret må man nødvendigvis foreta undersøkelser på gravide. HVEM ved sine fulle fem er villig til å gå gjennom noe som er potensielt farlig for sitt eget barn? Not me. Jeg har vært med på å finne ut om metformin kan brukes under svangerskap, men der går grensa.

  Svar med sitat
Gammel 16-10-05, 17:52   #15
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Ketose og graviditet

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Det kommer nok mer forskning når samfunnet er "modnet" for det,man er jo så trangsynt i dag.

Ville du stilt deg frivillig som gravid forsøkskanin?

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 21:41   #16
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og graviditet

Hadde ikke utelukket det nei,hva som er så galt i det kanskje???

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 21:44   #17
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose og graviditet

Hvem har forresten SAGT det er farlig?Ketose skal jo være så positivt,så hvorfor blir folk helt "spedalsk" når det taes opp med forbindelse av graviditet?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:09   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Albertine

For å finne ut om ketose er gunstig eller skadelig for fosteret må man nødvendigvis foreta undersøkelser på gravide. HVEM ved sine fulle fem er villig til å gå gjennom noe som er potensielt farlig for sitt eget barn? Not me. Jeg har vært med på å finne ut om metformin kan brukes under svangerskap, men der går grensa.

Hva er forskjellen?

Jeg ville vært mer skeptisk til å putte et kjemisk stoff i kroppen min mens jeg var gravid, enn til å spise slik urmennesket spiser.

Jeg mener: Det er MAT det er snakk om.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:10   #19
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Egentlig, så burde de putte det inn som et spørsmål i mor-barn undersøkelsen.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:24   #20
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Hvem har forresten SAGT det er farlig?Ketose skal jo være så positivt,så hvorfor blir folk helt "spedalsk" når det taes opp med forbindelse av graviditet?

Hvis du er eller prøver å bli gravid, så prøv å send en PM til MHM. Hun har vært i ketose under graviditet, har litt peiling.

Anbefalingenen i forhold til ketose og graviditet er som Torkil påpeker manglende dokumentasjon, og at det generellt ikke er ønskelig med slanking mens en er gravid.

Jeg kan fint forestille meg mange "vanlige" matvarer som vil være mer skadelig for fosteret enn ketoner...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:27   #21
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Opprinnelig lagt inn av HP

Jeg kan fint forestille meg mange "vanlige" matvarer som vil være mer skadelig for fosteret enn ketoner...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 20:48   #22
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

jeg har kikket litt i sykepleiebøkene mine for å finne ut litt om ketoner og slikt, men det står mest i forhold til diabetes og ketoacidose (som er farlig) Jeg er ikke så sikker på om jeg hadde tatt sjansen på å teste ut ketose under svangerskap sånn uten videre. Det Albertine var med på var et forskningsprosjekt, hvor hun fikk ekstra oppfølging av obstetriker vil jeg tro, og hvor hun sikkert ble nøye fulgt opp under svangerskapet. Så skal man prøve ketose under graviditet ville jeg gjort det i samråd med lege

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 22:11   #23
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

Jeef: Du finner ingenting om diettindusert (godartet) ketose i sykepleiebøkene. Kansje om noen år? Lov å håpe...

Jeg ville ikke rådet noen til å med hensikt gå i ketose for første gang under et svangerskap. Men hvis du vet at kroppen din fungerer bra i ketose - så ser jeg ingen grunn til å unngå det, hvis det vil føre til at mamman har det bedre med kroppen sin.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-10-05, 18:01   #24
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og graviditet

HP: jeg hadde ikke forventet å finnenoe positivt om ketose i bøkene, men var mer ute etter å finne en forklaring på hva som kunne gjøre det skummelt under et svangerskap... For å gi råd for/mot men siden jeg ikke fant noe om det,s å er det vanskelig å gi noe som helst råd...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose - individuelle "betingelser"? themonk Lavkarbo generelt 10 22-05-06 22:04
Spørsmål om ketose Jenny Lavkarbo generelt 3 27-05-05 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no