Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Litt av og på med ketose - noen råd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-08, 12:30   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Litt av og på med ketose - noen råd?

Etter sjokkopplevelsen forrige uke med masse vann i kroppen har jeg nå overvåket enda mer nøye hva jeg spiser, drikker og gjør for noe - her skal damen forstå seg på seg :-)

Men det er en ting jeg ikke skjønner. Det virker som om jeg hele tiden siger ut og inn av ketosen? Jeg tester med stix to ganger om dagen for tiden. Og feks søndag kveld var den fin og rosa.

Så - mandag kveld var den helt negativ - ikke et ketonlegeme å spore...

Og i mellomtiden hadde jeg da spist:

1 eurodiett sjokofrokost,

1 kyllingfilet med bare grønne grønnsaker og 2 små tomater (torinto),

2 stykker pizza lavkarb (med superdupergode søte bollerundstykker oppskriften som bunn, og kun et tynt lag hakket tomat som saus) Jeg finregnet _nøye_ på oppskriften og kom til 27 g karb på en hel langpannepizza, men eg spiste jo bare to biter, hvilket skulle gitt meg maks fire g karb.

1 stykke laksefilet (ca 100 g) med grønne grønnsaker og en skje creme fraiche over, stekt sopp og brokkoli ved siden av.

Ingen rare kryddere, ikke noe marinader, ikke dressing, kun vann og en kopp te uten sukker å drikke.

Så hvor i all verden kom karbohydratene fra??? Hvorfor spretter jeg ut av ketosen på den måten'a? Er det pizzaen likevel eller?

Vekten tusler nedover, og det ser ikke ut som det abnorme vann-nivået kommer på igjen heldigvis, men jeg skulle jo liksom vært i ketose da - får så lett vondt i hodet og blir litt trøtt når jeg er sånn i grenseland som nå...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 08:42   #2
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Litt av og på med ketose - noen råd?

Ingen råd?
Nei, det går bedre nå.
Har kuttet karbene langt, langt ned i flere dager - men likevel var ketosen evig langt unna. I går fant jeg ut at jeg skulle øke litt på kaloriene og få i meg mer fett. Fem timer senere var ketosetesten fin og lilla og formen mye bedre...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 08:59   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Litt av og på med ketose - noen råd?

Jeg skulle akkurat si at jeg synes du hadde litt lite fett i kosten din...hjleper for å få i gang fettforbrenning har jeg hørt

Godt du fant ut av det selv, for det er så kjedelig å gå sånn ut og inn av ketose. Ketosevippen som jeg kaller det er slitsom.

Så krysser jeg fingre for at du har funnet din vei...
Lykke til videre

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 09:23   #4
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Litt av og på med ketose - noen råd?

Ketosevippen - det var et bra uttrykk! Det er igrunnen helt typsik da. Hver gang jeg prøver å tenke selv - beregne kalorier eller noe i den stilen, så skjærer det seg på dette opplegget. De gangene det funker best er når jeg spiser det jeg har lyst på når jeg er sulten og så mye jeg har lyst på... Heretter - prøve å bruke mer tid på å kose meg og ha det fint og mindre tid på å tenke over maten...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no