Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Cambridgekuren

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-07, 18:02   #1
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Cambridgekuren

Hei!

Er blitt distrikssjef for Cambridge kuren i Troms og Finmark og søker da endel betrakninger om denne kuren. Er litt interessert i tilbakemeldinger fra de som har erfaring me denne kuren.

Det som jeg har lest fra brukerne er ymse karakteristikker. En del dreier seg om fasen som kommer etter at brukerne har kommet seg ned til idealvekten. En annen er at pulver (som ikke jeg vil kalle diettene siden mange av dagligvareproduktene er pulver) ikke er å anbefale i det hele tatt osv.

Det som er litt viktig for meg, når jeg og mine fremtidige konsulenter, begynner å jobbe med dette er å få skikkelige konstruktive tilbakemeldinger på denne kuren. Hvordan var oppfølgingen under kuren? Virket den? hvordan opplevde dere de forskjellige fasene? og ellers positive og negative problemstillinger. Vil også ha en konstruktiv diskusjon med dere siden mange av dere sitter med mye kunnskap om forskjellige dietter. Det er viktig for kunder, selgere og produsenter og ha en dialog med forbrukerne, slik jeg ser det.

Alle tilbakemeldinger ønskes velkommen. Håper dette blir en lang tråd.

Robert Robertsen
Cambridge AS

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:17   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Det er forhåpentligvis ingen som bruker Cambridgekuren her. Her spiser vi ordentlig mat og ikke pulvermat.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:23   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Selvom mange nok har erfaringer med dem, tror jeg ikke dette er rette forumet for å diskutere slike metoder...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:29   #4
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Det er vel det de fleste ønsker. Nå er jo Cambridgekuren en kur som hjelper deg i å gå ned i vekt. Når du er kommet ned til idealvekten har du bedre helse og føler deg bedre. Det er i forhold til dette oppfølgingen skal begynne slik at du kan forandre dine holdninger til mat og begynne på nytt igjen. Gjerne kombinere Cambridge med annen mat. Begynne og trene, noe man har mulighet til siden man ikke har så mye ekstra å "drasse" på for å si det sånn.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:31   #5
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Selvom mange nok har erfaringer med dem, tror jeg ikke dette er rette forumet for å diskutere slike metoder...


Hvorfor kan man ikke diskutere dette her? Burde jo være rette plassen og diskutere dette samt få skikkelig tilbakemelding.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:33   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Uten sammenligning forøvrig:
Dette blir jo som å sende Jehovas vitner på døra til en muslim...

Ser du den??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:36   #7
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei
Talking

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Uten sammenligning forøvrig:
Dette blir jo som å sende Jehovas vitner på døra til en muslim...

Ser du den??

He he.

Så dere er "matterrorister"

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:37   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Hey lokkebiff, gi nå mannen en sjanse da. Han er jo ikke tjukk i hue heller, og dessuten ber han jo om å få skikkelige tilbakemeldinger, både positive og negative.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:38   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Du bør lese om lavkarbo, for eksempel boka Bedre uten Brød, Atkinsk og Ketolyse.

Så kan du forklare hvorfor vi skal drikke pulver når vi heller kan spise ordentlig mat mens vi går ned i vekt og mens vi har stabilt blodsukker og de beste kolesterolverdier.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:50   #10
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Du bør lese om lavkarbo, for eksempel boka Bedre uten Brød, Atkinsk og Ketolyse.

Så kan du forklare hvorfor vi skal drikke pulver når vi heller kan spise ordentlig mat mens vi går ned i vekt og mens vi har stabilt blodsukker og de beste kolesterolverdier.

Virker som dere er litt agressive med henhold til kurer som er ganske veldokumenterte. Sykehusene bruker disse produktene til pasienter som har et fedmeproblem. Når pasientene når sin idealvekt blir de bygget opp igjen slik at de får en sunn holdning til mat. Cambridge inneholder vitaminer slik at kroppen får det den trenger under kuren.

Det nytter ikke å begynne å samme holdninger til mat som før kuren. Da virker det naturlighvis ikke.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:52   #11
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Virker som dere er litt agressive med henhold til kurer som er ganske veldokumenterte. Sykehusene bruker disse produktene til pasienter som har et fedmeproblem. Når pasientene når sin idealvekt blir de bygget opp igjen slik at de får en sunn holdning til mat. Cambridge inneholder vitaminer slik at kroppen får det den trenger under kuren.

Det nytter ikke å begynne å samme holdninger til mat som før kuren. Da virker det naturlighvis ikke.

Nytter ikke å ha samme holdning til mat som før kuren mener jeg.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:55   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Virker som dere er litt agressive med henhold til kurer som er ganske veldokumenterte. Sykehusene bruker disse produktene til pasienter som har et fedmeproblem. Når pasientene når sin idealvekt blir de bygget opp igjen slik at de får en sunn holdning til mat. Cambridge inneholder vitaminer slik at kroppen får det den trenger under kuren.

Det nytter ikke å begynne å samme holdninger til mat som før kuren. Da virker det naturlighvis ikke.

Det har ingenting med om kuren er veldokumentert. Det er veldokumentert at man kan sulte seg ihjel og.

Det er mange veier til Rom blant annet pulverkurer, Grete Roede og Atkins.

Spørsmålet mitt var ikke aggresivt, det var rett og slett ett spørsmål om hvorfor man skal bruke pulverkurer når man går ned i vekt på riktig mat for kroppen. Hvorfor skal man kjøpe poser med pulver når man heller kan gå i butikken og kjøpe næringsrik mat.

Fint at kuren inneholder vitaminer, men om man spiser vanlig mat så er de samme vitaminene allerede inkludert i maten...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 18:56   #13
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Du bør lese om lavkarbo, for eksempel boka Bedre uten Brød, Atkinsk og Ketolyse.

Så kan du forklare hvorfor vi skal drikke pulver når vi heller kan spise ordentlig mat mens vi går ned i vekt og mens vi har stabilt blodsukker og de beste kolesterolverdier.

Har vært medlem av forumet siden 2004. Har nok lest de fleste bøker om dette emnet vil jeg påstå.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:05   #14
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Har vært medlem av forumet siden 2004. Har nok lest de fleste bøker om dette emnet vil jeg påstå.

Og enda så vil du anbefale Cambridgekuren fremfor lavkarbo???

Hva er det som gjør at en person som mener han har kunnskap om lavkarbo, anbefaler pulverkur?

Om du har vært her så lenge så har vel du og sett alle introduksjonene som starter med: Hei, jeg heter *** og jeg er ny. Jeg har tidligere forsøkt Grete rode og all verdens pulverkurer som Nutrilett, Camebridge sov. Men jeg går opp igjen så fort jeg slutter.. nå er jeg desperat.

At man selv må velge sin vei til vekttap er greit, men du vil oppdage at de fleste her inne har vært innom pulverkurer og har svært lite positivt å si om dette, mange er her nettopp fordi slik ikke virker på dem. Og med all den kunnskapen jeg har tilegnet meg om lavkarbo de to siste årene så kan jeg ikke forstå at man heller velger pulverkur fremfor mat, og jeg kan heller ikke se at du har argumentert med hvorfor.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:28   #15
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Tror ikke dette forumet er rette stedet for å få positive tilbakemeldinger om pulverkurer. Mange ender på lavkarbo etter å ha drevet med jo-jo slanking i lang tid, gjerne med hjelp av slankepulver.

Jeg har selv slitt med tvangsspising og bulimi i mange år, og dessverre tror jeg gjentatte pulverkurer har vært med på å ødelegge det naturlige forholdet til mat. Å leve på pulver er ikke naturlig, kroppen trenger mat og ikke diverse pulverdrikker. Mens jeg levde på slankepulver måtte jeg hele tiden undertrykke sultfølelsen. Dessverre tok sultfølelsen grundig hevn og jeg utviklet en sult som ikke lot seg tilfredstille samme hvor mye jeg spiste.

Pulverkurer kan kanskje fungere for personer som må gå raskt ned i vekt av helsemessige årsaker, for eksempel før en operasjon. Det kan kanskje også fungere for den som ikke har tuklet med spisemønsteret slik jeg har gjort. Men i det store og hele vil jeg ikke anbefale slankepulver til noen, enten det heter Cambridge, Nutrilett eller andre typer.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:28   #16
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Det har ingenting med om kuren er veldokumentert. Det er veldokumentert at man kan sulte seg ihjel og.

Det er mange veier til Rom blant annet pulverkurer, Grete Roede og Atkins.

Spørsmålet mitt var ikke aggresivt, det var rett og slett ett spørsmål om hvorfor man skal bruke pulverkurer når man går ned i vekt på riktig mat for kroppen. Hvorfor skal man kjøpe poser med pulver når man heller kan gå i butikken og kjøpe næringsrik mat.

Fint at kuren inneholder vitaminer, men om man spiser vanlig mat så er de samme vitaminene allerede inkludert i maten...

Ja nå får vi enderlig en konstruktiv diskusjon her.

Det er en del som sliter med fedme. Mange har prøvd forskjellige kurer deriblant "Lavkalori" som gjør det slik at man går ned i vekt men likevel synes mange det er vanskelig og holde oppe motivasjonen. De fleste (ikke alle) gir opp. Eksempelvis Atkins inneholder så mye fett i dietten at folk blir sjuke. Noen synes selvføgelig det er en bra diett. Det er helt individuelt.

Cambridge er en kur som er testet, dokumentert og har gått igjennom flere krav som er satt av mattilsynet. Det er egnet for de som sliter med fedme og som raskt vil gå ned til idealvekten. Underliggende er sammensetningen av vitaminer som er forsket frem ved kliniske tester, slik at man fort går ned i vekt uten mangel av vitaminer som kroppen trenger.

Hvis du tror at du får den rette næringsrike maten ved å kjøpe bestselgerne innen norsk mat tror jeg mange er uenige med deg. Det som ofte står i emballasjen i norske varehus stemmer som regel ikke med virkeligheten. (Eksempelvis sukkerbransjens inntog i norske matvarer, forbrukerinspektørenes inntog i ICA butikkene hvor svanemerket er profilert) m.m.


Så over til det som du kaller for pulver. Det første leger gjør når deres pasienter har nådd idealvekten med suppekur og milkshakekur er å sette opp en gradvis sunn diett av frukt og grønt, sunn fiskefett (omega 3) og sunne proteiner. Dette gjøres gradvis etter en slik kur. Det er utrolig holdningsmotiverende for personer med fedme og nå sin idealvekt og samtidig bygge opp en normal forbrenning. Det kan jeg love deg. Men det må gjøres riktig og under god veiledning.

Hvor god veiliedning har man fått egentlig ved bruk av Cambridgekuren? Det søker jeg svar på. Hadde vært fint og fått noen tilbakemeldinger om dette.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:32   #17
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

[quote=Valeriana;362509]Tror ikke dette forumet er rette stedet for å få positive tilbakemeldinger om pulverkurer. quote]

Er ikke ute etter positive tilbakemeldinger. Jeg er ute etter tilbakemeldinger

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:37   #18
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Er ikke ute etter positive tilbakemeldinger. Jeg er ute etter tilbakemeldinger

Jo da, jeg forsto det. Men jeg vil bare advare om at du vil får hovedsaklig negative tilbakemeldinger

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:39   #19
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Hvor god veiliedning har man fått egentlig ved bruk av Cambridgekuren? Det søker jeg svar på. Hadde vært fint og fått noen tilbakemeldinger om dette.

Jeg får ta tak i det andre du skrev senere i og med at jeg nå egentlig står og lager mat.

Men jeg lurer på om man hadde hatt behov for å være her for å gå ned i vekt med lavkarbo om man hadde fått god veiledning og at det hadde vært bra med pulvermat. Da ville jo behovet for å gå ned i vekt ikke vært til stede lenger.. eller hur?

Sitat:

Hvis du tror at du får den rette næringsrike maten ved å kjøpe bestselgerne innen norsk mat tror jeg mange er uenige med deg. Det som ofte står i emballasjen i norske varehus stemmer som regel ikke med virkeligheten. (Eksempelvis sukkerbransjens inntog i norske matvarer, forbrukerinspektørenes inntog i ICA butikkene hvor svanemerket er profilert) m.m.

Jeg rekker denne og. Det blir noe rart å dra inn sukkerbransjen på lavkarbo i og med at vi holder oss fullstendig borte fra mat som inneholder sukker. At sukker ikke er bra er vi 100 % enig om, men jeg kan ikke se at det finnes noe dokumentasjon på at pulverkur er bedre enn ren mat.

I stedenfor å lære seg nytt kosthold etter en pulverkur så må det være bedre å lære seg nytt kosthold fra dag 1.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:43   #20
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Jeg har selv slitt med tvangsspising og bulimi i mange år, og dessverre tror jeg gjentatte pulverkurer har vært med på å ødelegge det naturlige forholdet til mat. Å leve på pulver er ikke naturlig, kroppen trenger mat og ikke diverse pulverdrikker. Mens jeg levde på slankepulver måtte jeg hele tiden undertrykke sultfølelsen. Dessverre tok sultfølelsen grundig hevn og jeg utviklet en sult som ikke lot seg tilfredstille samme hvor mye jeg spiste.

Jeg beklager virkelig at du har hatt problemer med Bulimi. Men dette tilbakeviser jeg på det sterkeste. Bullimi eksisterte lenge før slankepulverets inntog i det norske markedet. bullimi er faktisk en av de store mysterier inne psykologisk forskning. Ingen vet hvorfor jenter spesielt i tenårene får bullimi. Og det er stor uenighet om dette spørsmålet i forskningskretser. Og skylde på slankepulver blir derfor søkt.

Samtidig består ikke Cambridge av slankepulver som Nutrilett. Men av vitaminer som det lages suppe og milk shake av.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:53   #21
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Ok ok... beklager, men dette oppfatter jeg som snikreklame. Jo mer oppmerksomhet rundt denne tråden, jo mer PR rundt Cambridge-kuren. Og salgsargumentene kjenner jeg igjen, jeg er i nesten samme bransje..

Sorry, men jeg kjøper det rett og slett ikke.

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:53   #22
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei
Wink

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg får ta tak i det andre du skrev senere i og med at jeg nå egentlig står og lager mat.

Men jeg lurer på om man hadde hatt behov for å være her for å gå ned i vekt med lavkarbo om man hadde fått god veiledning og at det hadde vært bra med pulvermat. Da ville jo behovet for å gå ned i vekt ikke vært til stede lenger.. eller hur?



Jeg rekker denne og. Det blir noe rart å dra inn sukkerbransjen på lavkarbo i og med at vi holder oss fullstendig borte fra mat som inneholder sukker. At sukker ikke er bra er vi 100 % enig om, men jeg kan ikke se at det finnes noe dokumentasjon på at pulverkur er bedre enn ren mat.

I stedenfor å lære seg nytt kosthold etter en pulverkur så må det være bedre å lære seg nytt kosthold fra dag 1.

Tror ikke du har helt skjønt poenget mitt med mine innlegg og det beklager jeg. Pulverkur hjelper deg i å gå ned i vekt. Men det er ingen erstatning for ekte næringsrikt mat. Etter 3 uker skal du gradvis gå over på norsk mat igjen. Maten du skal spise har jeg nevnt ovenfor. Men jeg tror for mange at dette er mer motiverende enn og spise feite matvarer og sakte gå ned i vekt.

Vet at dette er et forum for Lavkarbo (har vært medlem siden 2004) Men dere har prøvd disse kurene og jeg vil finne ut hvorfor de ikke virket. Og jeg tror jeg har fått et greit svar allerede.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:54   #23
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Samtidig består ikke Cambridge av slankepulver som Nutrilett. Men av vitaminer som det lages suppe og milk shake av.

Jeg har prøvd både Nutrilett og Cambridge, og begge deler besto av pakker med pulver som skulle blandes med kaldt vann til shake eller varmt vann til suppe. Det så ganske likt ut for meg. Men det er noen år siden nå, så dette er kanskje forandret?

Det at jeg har slitt med spiseforstyrrelser har en ganske blandet årsak. Men i mitt tilfelle gjorde bruken av slankepulver det hele mye verre.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:55   #24
marquise
Medlem
 
marquise sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 64
Innlegg: 124
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Sv: Cambridgekuren

Å kjære deg!!! Styr unna....... Mange kilo vekk, muligens, men du verden så stusselig etterpå..... Mat, ordentlig mat er det som trengs! Man blir seriøst gal, jeg mener gal av pulver. Hilsen en som har prøvd

__________________







marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 19:59   #25
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Cambridgekuren

Jeg er en av de som har prøvd pulverkurer, ikke Cambridge men andre. Det har gått max 2 uker, så har jeg lengtet så ekstremt etter å spise normalt mat - at jeg har forkastet hele kuren.

Jeg kan ikke skjønne at ikke mennesker kan lære å spise sunn og god mat UTEN at de må starte med pulverkurer? Det høres helt absurd ut, det er jo MAT vi er laget for å spise - ikke pulver.
Jeg tror det norske helsevesen har veldig mye å lære av å lese igjennom den voksende mengden av lavkarbo bøker når det gjelder å legge opp til et fornuftig og sunt kosthold for pasienter.

Jeg har ALDRI følt meg så vel som etter at jeg startet med lavkarbo mat; vekta går ned, fettet forsvinner, søtsuget er borte, jeg spiser normalt (ingen overspising, minimalt med behov for snacks-spising.

Sorry, INGEN skal fortelle meg at pulver kan være bedre enn dette!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no