Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny og uerfaren

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-17, 13:41   #1
Vibse
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2017
Innlegg: 1
Vibse er på en erverdig vei

Ny og uerfaren

Hei,
Vet ikke hvor jeg skal legge denne tråden, men jeg har noen spørsmål angående en diett jeg er satt på.
Jeg har i mange år vært sliten og slapp og hatt merkelige symptomer.

Etter eskalering av utmattethet og svimmelhet og flere symptomer fra magen, har en lege gitt meg et papir med Anti inflammatorisk kosthold. Dette er helt uten sukker, gjær, gluten og melk

Jeg har gått på dette i kun 3 dager, men formen er værre en noen gang. Jeg vil sove, har hodepine, er kvalm , svimmel og veldig uopplagt, samt "fjern" Har også hatt lavt blodtrykk de siste mnd.

Jeg har brått kuttet alle "ulovlige" matvarer og kroppen er nok på vei i ketose. Jeg har ingen oppfølging på dette, og aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Jeg kan ikke engang jobbe....Skal jeg fortsette selv om jeg blir værre i formen? Skal jeg avslutte? Legen sier jeg ikke skal ha noen melkeproteiner, men på kostholdsplanen står det at jeg kan ha naturell youghurt...Jeg er så forvirret... Er det noen her inne som har gått på en slik kur? HVordan reagerer man? Er det bra å bli værre i formen etter 3 dager? Fikk veldig dårlig forklaring fra legen, men noe måtte jeg gjøre siden jeg var så dårlig fra før....Er dette bra for meg? Noen som vet?

PS! Har ingen påviste sykdommer. Dvs...legen finner nada og jeg er utredet i alle krinker og kroker de siste årene

Vibse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Anti-inflammatorisk kosthold Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 16:22   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny og uerfaren

Drikk nok væske
Spis salt
Gi det noen uker. Kroppen bruker tid på overgang mellom ketogener som energi kilde kontra glukose.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 01-09-17, 18:57   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Ny og uerfaren

Er det en slik diett som dette du følger https://funksjonellmedisin.no/blogs/...atorisk-diett/

Det tar litt tid når man skifter kosthold, uansett hvilken retning man velger, før kroppen har omstillet seg.

Takket være matallergier og en komplisert diabetes type 1 lever jeg også uten sukker, gjær, gluten og alle meieriprodukter i tillegg til at jeg må holde meg vekke fra nøtter og mandler, dypvannsfisk, skalldyr, soya og eggehvitte.

Går greitt etter ei tid, men helt klart så er det en omstilling både for hode, vaner og kropp.
Gi det tid som Kamp sier og pass på at du får i deg nok mat, nok drikke og får dekket næringsbehovet ditt.
Lykke til!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uerfaren og usikker heureux Spørsmål og svar 3 01-06-12 09:51
Ny og uerfaren Ruth-Elin Spørsmål og svar 8 11-09-11 22:37
Ny og uerfaren Solaa Generell diskusjon 3 09-01-11 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no