Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Da tester jeg eggefaste

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-15, 09:34   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Det er nok en grunn til at det heter Magic bullet Coffee og ikke tea...

Nei, da tar jeg heller en eggemelkslatte
Men som sagt, te med coca er godt, men ikke svart te. Grønn er ok, og fruktteer er kjempegodt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 09:57   #52
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av sonjaera, her.

Den derre kaffen har ikke jeg turt å prøve meg på heller, men det er utrolig mange som sier den er kanllgod hvis man tar den i stavmikser. Skal kjøpe meg kokosolje i dag og prøve

Lykke til dere som skal igang. Det kommer til å bli lettere enn dere tror, men vær forberedt på å bli litt uggne

MBC er godt, men cluet ligger i "magic bullet". den er rett og slett laget med en "magic bullet" og det er det som gjør at den skummer opp, blir lett og nesten litt latteaktig. Stavmikser erstatter MB (SMK - Stavmikserkaffe ). For min egen del fungere det best med en blanding av meierismør og cocosa, ikke bare cocosa, kjørt godt med mixer.

Jeg føler meg ikke uggen, men nå har jeg bare holdt på en dag da og var i ketose med lite kh allerede. Mitt største problem er å spise rett etter jeg har stått opp for jeg finnes ikke sulten siden jeg har kjørt periodisk faste i ca et halvt år nå. Litt usikker på om jeg skal spise etter den planen som er oppgitt eller kjøre matplanen men med periodisk faste

Også veldig spent på om det fungerer noe særlig på meg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 17:52   #53
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Da tester jeg eggefaste

Jeg bruker en sånn liten melkeskummer fra Ikea til fettkaffen min. Funker fint det. Ikke like bra som stavmikser, men mye raskere og enklere

Da var jeg i gang med dag 1. Foreløpig drukket en fettkaffe med 1 ss kokosolje, og bittelitt stevia english toffee oppi, to bløtkokte egg med 1 ss smør tilsammen oppi, og ca 60 gram brie.

Middag blir 3 stekte egg med smør og ost, og kvelds blir omelett av 2 egg og ost.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 16:15   #54
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Da tester jeg eggefaste

Ble skikkelig dårlig i dag tidlig. Svimmelhetsanfall, kaldsvetta, mageknip og tilslutt skikkelig diare. Trodde jeg hadde fått omgangssyke, men det varte bare et par timer, så jeg innbiller meg kanskje det ble litt for mye med kun egg/ost/fett? Tanken på stekte egg og omelett byr meg i hvertfall i mot nå så jeg vet ikke om jeg klarer de tre dagene. Klarte frokost/lunsj i dag med to bløtkokte egg, fettkaffe og brie, men to måltider til tror jeg blir verre. Redd for å bli dårlig igjen.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 16:16   #55
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Ble skikkelig dårlig i dag tidlig. Svimmelhetsanfall, kaldsvetta, mageknip og tilslutt skikkelig diare. Trodde jeg hadde fått omgangssyke, men det varte bare et par timer, så jeg innbiller meg kanskje det ble litt for mye med kun egg/ost/fett? Tanken på stekte egg og omelett byr meg i hvertfall i mot nå så jeg vet ikke om jeg klarer de tre dagene. Klarte frokost/lunsj i dag med to bløtkokte egg, fettkaffe og brie, men to måltider til tror jeg blir verre. Redd for å bli dårlig igjen.

Sånn ble jeg også. Orket nesten ikke tanken på mat, men det blir bedre

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 16:21   #56
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Da tester jeg eggefaste

Så du fikk også smerter og diare? Høres ikke helt sunt ut da når kroppen reagerer såpass sterkt som den gjorde. Var liksom ikke bare litt uvel med ubehag, men skikkelig redd for at jeg skulle svime av og bli liggende.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 09:05   #57
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Så du fikk også smerter og diare? Høres ikke helt sunt ut da når kroppen reagerer såpass sterkt som den gjorde. Var liksom ikke bare litt uvel med ubehag, men skikkelig redd for at jeg skulle svime av og bli liggende.

Ja, jeg måtte til og med legge meg ned på jobb. Har fremdeles diare, men litt bedre. Leste at det kan skje fordi kroppen avgifter seg på et sett.

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 09:25   #58
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Jeg har også diare, men er i kjempeform! Leste et sted at mange får forstoppelse; da foretrekker jeg diareen. Jeg varierer ikke så mye med egga. Synes det går greitt og ikke måtte planlegge så mye eller bruke så mye tid på matlaging. Bruker maks en halvtime på morgenen og da er mat for to dager ferdig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 09:47   #59
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Spiste dere mye fett før dere startet på dette? Ser jo at dere blant annet drikker fettkaffe, og om ikke magen er vandt med mye fett fra før så er det ikke så rart man får diaré av den, spesielt ikke om den inntas på tom mage.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 10:26   #60
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Spiste dere mye fett før dere startet på dette? Ser jo at dere blant annet drikker fettkaffe, og om ikke magen er vandt med mye fett fra før så er det ikke så rart man får diaré av den, spesielt ikke om den inntas på tom mage.


Jeg drikker hverken te eller kaffe med fett i. Ikke kaffe i det hele tatt forresten, men jeg er raus mrd smør og majones.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 11:12   #61
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg drikker hverken te eller kaffe med fett i. Ikke kaffe i det hele tatt forresten, men jeg er raus mrd smør og majones.

Nei, det var et spørsmål til de to andre altså (sonajera og Butterfly) , du har vel i tillegg holdt på med lavkarbo og mange år og vil ikke reagere så heftig som noen som kommer rett fra et lavfettkosthold Fikk inntrykk av at i hvert fall sonjaera ikke har gått på lchf før, og da er det ikke merkelig om magen slår krøll på seg og man blir uvel når hun går rett på egg/fett/ost kosthold. Og jeg som også har levd på Lavkarbo i årevis, dog moderat med litt mindre fett, kan bli rimelig uggen hvis jeg finner på å drikke MBC eller kaffe/te med cocosa på relativt tom mage.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 11:32   #62
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Spiste dere mye fett før dere startet på dette? Ser jo at dere blant annet drikker fettkaffe, og om ikke magen er vandt med mye fett fra før så er det ikke så rart man får diaré av den, spesielt ikke om den inntas på tom mage.

De drikker nok en del fett, og eggefaste gir en ekstra høy andel fett.

Selv opplever jeg samme diaré ved ren vannfaste, og da har det ikke noe med fett å gjøre. Men jeg opplever løs mage ved eggefaste også, det gir seg kjapt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 12:25   #63
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Jo, jeg har gått på lavkarbo lenge, men brukte eggfaste nå for å kickstarte det etter en sprekk i forbindelse med jul og ferie.

Jeg prøvde fettkaffe for første gangen her om dagen. Det er ikke noe jeg drikker fast. Jeg spør jo om hvordan det smaker tidligere i tråden.

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 15:10   #64
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Det å "drikke" mye fett, som i kaffe, shotting osv kan lettere gi diare og/eller kvalme enn om man får i seg fett blandet i mat (eller i fast form), spesielt om man ikke er vant til det, det er ihvertfall min erfaring. Det kan også være at såpass mye ost slår ut magen, det gjør det ihvertfall på meg til vanlig.

Jeg har ikke hatt noen problemer hverken med diare, forstoppelse eller annen uvelhet, men var, som nevnt tidligere, allerede i ketose og vant med fettrik kost, men ikke fullt så mye ost.

Jeg har lest en god del om denne egg fasten rundt om på nettet og ikke minst "reglene" til han som opprinnelig startet dette. Det jeg har funnet ut er at osten er ikke noe man skal ha, men kan ha og ikke i for store mengder. Reglene varierer litt fra blogg til blogg, ettersom den enkelte har funnet det som passer for akkurat de. Man kan med fordel heller ha flere egg og fett (men ikke for mye majones for det skal være "renest" mulig). Selv går jeg ikke over 180 g ost per dag og har helst brukt litt mindre. For å få i meg nok fett per egg, har jeg rett og slett pisket sammen egg, smakstilsetning og smeltet smør, før jeg har det i panna. På den måten får man i seg fett uten at det flyter rundt. eller går glipp av noe Jeg har brukt litt stevia og kanel i noen av disse omelettene også, med litt brie oppå for å variere.

Som det ser ut nå har ikke dette utgjort noe på vekta for min del, men jeg håper at det har satt i gang fettforbrenningen. I morgen er siste dag før jeg i helga skal kose meg med kjøtt og grønnsaker. Tror muligens at jeg tar en ny runde neste uke og ser om jeg får et bedre resultat av å ta en omgang til så tett på. Jeg synes det har gått veldig greit og tror ikke jeg har brukt så lite tid på mat, siden jeg gikk på spis deg slank for ca 5 år siden. Nå er ikke jeg så opptatt av å ha så stor variasjon i maten heller, kan godt spise det samme over flere dager så lenge det smaker ok og er enkelt

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 15:32   #65
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Da tester jeg eggefaste

Ned 400 gram i dag, men avslutter nå. Har ikke sovet i natt pga kvalme og "magebrann". Så da får jeg satse på at to dager holder, og at jeg ikke går opp alt igjen.

Jeg drikker fettkaffe hver dag ellers også, og pleier å spise en del ost. Men pleier jo også å spise kjøtt og grønnsaker så veit ikke om fettet slår seg mer i magen uten alt det andre. Jeg syns ikke det er verdt å ligge søvnløs med smerter, så da får det heller gå litt saktere igjen Men da har jeg prøvd det

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 15:43   #66
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Ned 400 gram i dag, men avslutter nå. Har ikke sovet i natt pga kvalme og "magebrann". Så da får jeg satse på at to dager holder, og at jeg ikke går opp alt igjen.

Jeg drikker fettkaffe hver dag ellers også, og pleier å spise en del ost. Men pleier jo også å spise kjøtt og grønnsaker så veit ikke om fettet slår seg mer i magen uten alt det andre. Jeg syns ikke det er verdt å ligge søvnløs med smerter, så da får det heller gå litt saktere igjen Men da har jeg prøvd det

Ja, da har du prøvd og det kan jo hende det satte fart på noe

Søvnen hadde jeg ingen problemer med. Sover faktisk som en sten

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 11:30   #67
Renate79
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
Renate79 er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Må man ha "pause" med strikt lavkarbo/ketolyse mellom dagene med eggefaste?
Ser det står det i reglene, men er veldig usikker på hvorfor og hvor nødvendig det er at pausene fra egg er på minst fem dager...
Jeg ser for meg at jeg kunne fått til å spise egg mandag til fredag, deretter strikt ketose på lørdag og søndag, for deretter å sette i gang med egg igjen. Om og om igjen til jeg var happy med vekten/drit lei egg.
Vet dere hvorfor reglene ikke åpner for dette?

Mistet forøvrig 2,2kg på fem døgn med eggefaste, inkludert at jeg hadde mensen det siste døgnet.

Renate79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 12:14   #68
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Renate79, her.

Må man ha "pause" med strikt lavkarbo/ketolyse mellom dagene med eggefaste?
Ser det står det i reglene, men er veldig usikker på hvorfor og hvor nødvendig det er at pausene fra egg er på minst fem dager...
Jeg ser for meg at jeg kunne fått til å spise egg mandag til fredag, deretter strikt ketose på lørdag og søndag, for deretter å sette i gang med egg igjen. Om og om igjen til jeg var happy med vekten/drit lei egg.
Vet dere hvorfor reglene ikke åpner for dette?

Mistet forøvrig 2,2kg på fem døgn med eggefaste, inkludert at jeg hadde mensen det siste døgnet.

De anbefaler 5/5 til ønsket vekt. Deretter eggefaste en gang i mnd.

Jeg har gått ned enda en kilo. Ser ut som det går jevnt nedover en kilo i uka

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 12:21   #69
Renate79
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
Renate79 er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av sonjaera, her.

De anbefaler 5/5 til ønsket vekt. Deretter eggefaste en gang i mnd.

Jeg har gått ned enda en kilo. Ser ut som det går jevnt nedover en kilo i uka

Jeg kjenner også til at de anbefaler 5:5, men er nysgjerrig på om det er en MÅ eller KAN anbefaling..at man også kan gå på lengre egge-perioder uten at det gjør noe.. Da mistenker jeg at vekta mi vil gå raskere ned, og det kan jeg naturligvis like! 😉 Vet du? 😊

Renate79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-15, 14:20   #70
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Renate79, her.

Jeg kjenner også til at de anbefaler 5:5, men er nysgjerrig på om det er en MÅ eller KAN anbefaling..at man også kan gå på lengre egge-perioder uten at det gjør noe.. Da mistenker jeg at vekta mi vil gå raskere ned, og det kan jeg naturligvis like! 😉 Vet du? 😊

Jeg tror det er mer en kan anbefaling. Du kan jo prøve deg frem

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 16-02-15, 08:17   #71
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Han som opprinnelig "fant opp" eggfasten kjørte 30 dager sammenhengende. reglene varierer i fra blogg til blogg og jeg tror rett og slett at det skjer ettersom folk finner ut hva som passer for akkurat de.

Jeg har ikke sett noe særlig på vekta etter 5 dager med eggfaste og har spist normal ketogenkost i helgen. I dag er jeg i gang med en ny eggfaste, for jeg synes det var faktisk ganske, enkelt og greit. Tenkte kanskje at en ny uke så tett på kanskje kunne ha en bedre innvirkning

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-02-15, 13:15   #72
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Han som opprinnelig "fant opp" eggfasten kjørte 30 dager sammenhengende. reglene varierer i fra blogg til blogg og jeg tror rett og slett at det skjer ettersom folk finner ut hva som passer for akkurat de.

Jeg har ikke sett noe særlig på vekta etter 5 dager med eggfaste og har spist normal ketogenkost i helgen. I dag er jeg i gang med en ny eggfaste, for jeg synes det var faktisk ganske, enkelt og greit. Tenkte kanskje at en ny uke så tett på kanskje kunne ha en bedre innvirkning

30 dager hadde jeg aldri klart. Var ganske lei av egg på slutten, men jeg skal godt klare 5 dager i ny og ne.

Tror også jeg må lære meg flere oppskrifter til neste gang. Var litt lei av omelett

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 16-02-15, 13:43   #73
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Søk på "egg fast" og les på alle de bloggene du finner, det ligger en god del oppskrifter der. Jeg tillot meg litt søtning så jeg lagde "pannekaker" med egg, litt stevia og kanel, oppå dette la jeg litt brie som fikk smelte. Fikk litt sånn fleskepannekakefølelse og en grei variant i stedet for bare "vanlig" omelett.

Han som gjorde dette i 30 dager tok av 47lb ( ca 21 kg), men såvidt jeg har klart å finne ut, hadde han ganske mye å ta av også da.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 08:27   #74
Renate79
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
Renate79 er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Takk for svar!
Tror jammen jeg skal teste en lang økt med eggefaste fra onsdag av! Kroppen og smaksløkene (og kreativiteten) får avgjøre hvor lenge den varer.
På bloggene ser det ut som man bør forvente å øke litt i vekt igjen når man går over på ketogent kosthold/lavkarbo...og i mitt hode taler dette til fordel for å spise egg en lengre periode.

Send meg gjerne gode og varierende oppskrifter på pm hvis dere har noe

Renate79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-15, 09:28   #75
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Den vektøkningen er bare vann siden man spiser mer kh, det er ikke fettvekt. vannvekt er vanskelig og styre uansett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no