Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal jeg prøve igjen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-09, 11:34   #1
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Skal jeg prøve igjen?

Jeg prøvde meg på ketolysekuren for et par år tilbake men sprakk og klarte ikke å endre fokus over fra "fett er fali" til "fett er bra for deg".

Nå skal vi på ferie i november, 3 uker på Bali, og jeg vil så veldig gjerne bli kvitt noen kg før den tid. Tar gjerne imot forslag til hvordan man kan jobbe med det mentale som stritter imot og sier at slik må du ikke spise! Det er dette som er det store problemet mitt + det at jeg "belønner" meg selv når jeg har vært flink med mat, ved å spise noe usunt.

Jeg har forøvrig boken og skal lese den igjen.

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 11:40   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve igjen?

Jeg syns denne er veldig fin å lese når jeg glemmer hva og hvorfor jeg skal spise lavkarbo: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 12:34   #3
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal jeg prøve igjen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg syns denne er veldig fin å lese når jeg glemmer hva og hvorfor jeg skal spise lavkarbo: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Takk for link, den var super!

Jeg har lenge hatt mistanke om at jeg har (begynnende) insulinresistens og muligens også pcos (har i hvert fall mange av symptomene på sistnevnte). Standard Grete Roede fungerer ikke på meg; jeg har prøvd og er da sulten mer eller mindre hele tiden. Jeg takler sultfølelsen svært dårlig og får også ubehagelige skjelvinger og kvalme dersom jeg blir sulten "nok". Alt dette tilsier jo at et lavkarbokosthold skulle være midt i blinken, og ikke minst siden vi prøver å bli gravide.

Hva kan man forresten steke mat i? Ser at meierismør anbefales, men jeg deler hus med en som ikke skal gå på ketolyse...

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-09, 12:37   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve igjen?

Opprinnelig lagt inn av Mint, her.

Hva kan man forresten steke mat i? Ser at meierismør anbefales, men jeg deler hus med en som ikke skal gå på ketolyse...

Ingen dør av å spise meierismør! Der jeg er oppvoskt brukte vi kun det til matlaging.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 09:45   #5
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skal jeg prøve igjen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ingen dør av å spise meierismør! Der jeg er oppvoskt brukte vi kun det til matlaging.

Hehe ok

En annen ting; hva når man er ferdig med kuren? Hva skjer da? Kan man leve på så lite karbo resten av livet? Jeg kan jo ikke spise sånn når jeg blir gravid vel?

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 11:40   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skal jeg prøve igjen?

Tja, hva tror du forfedrene dine levde av? Fett og kjøtt og litt karber

Jeg åt nok flere karber i svangerskapet enn ellers, men i dag hadde jeg nok spist mindre, for jeg tror ikke det er så farlig. Tenk på at noen nesten ikke spiser noe i svangerskapet pga ekstrem kvalme( jeg gjorde det med nr 1 og var nok i ketose nesten hele tiden).

Noen sier ditt og noen sier datt om å spise veldig få karber hele livet, jeg kommer nok aldri til å kunne spise brød igjen og mange karber.Jeg kommer vel til å måtte leve på grensen til ketose resten av livet, for å holde blodsukkeret i sjakk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 12:17   #7
fesmak
Medlem
 
fesmak sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: skedsmo
Innlegg: 346
fesmak er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Skal jeg prøve igjen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg syns denne er veldig fin å lese når jeg glemmer hva og hvorfor jeg skal spise lavkarbo: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

takk skal du ha for at jeg fikk greie på den oversikten

fesmak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg fri Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal jeg prøve igjen? matitt Lavkarbo generelt 7 21-05-09 12:44
På'an igjen - tålmodighet på prøve. Hva skjer? Felix Ketolysekuren 25 23-02-09 09:59
Skal jeg prøve meg på dette? Mellon Ketolysekuren 5 05-01-09 11:16
Kan jeg prøve igjen? prilla Ketolysekuren 5 29-12-07 13:10
Skal jeg prøve noe annet? Nannah Kostholdsfilosofier 15 24-06-07 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no