Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-05-07, 15:14   #1
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Jeg har nå spist lavkarbo i et år. Har skejet ut indimellem men generelt har jeg holdt meg fra karbohydrater. har i perioder ikke vært super flink og nogle perioder på 4-5 dage i løbet året hvor jeg har spist det jeg hadde lyst på. Men er altid gået tilbake til lavkarbo etterpå. Har i andre perioder(op til en mdr prøvet at leve 100 % etter bla ketolyse, south beach og herbal life)-uten resultat! kansje 1 kg. Jeg har i dette år kun tabt 4 kg, som jeg har lagt på meg igjen.
Kan det vere fordi at jeg har holdt på for lenge med denne livs stil, eller har jeg ikke givet det en ordentlig chance?
Lige nu følger jeg SB og det går utrolig langtsomt, er ved at miste tålmodigheten( Er virkelig ked av det)
Er der nogle her som har nogle råd eller erfaring til hva jeg kan gjøre?

Hilsen Monix

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:15   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Hei Monix,

Har du heng på maskinen din? Den samme tråden kommer igjen og igjen og jeg sletter for harde livet her

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:24   #3
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Ej sorry, Ja mit net går amok:S

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:25   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Opprinnelig lagt inn av Monix, her.

Ej sorry, Ja mit net går amok:S

Regnet med at det var noe slikt

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:16   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Hei Monix!!

Hvordan har du spist dette året da?

Jeg mener, har du vært streng i ditt kosthold i dine lavkarbo-perioder? Fulgt kostholdsfilosofien slavisk?

Jeg spør bare, fordi jeg leser at enkelte her inne driver å unner seg selv div. sprekker med jevne mellomrom som belønning.
Resultat: De går ikke ned...
På f.eks en type Grete Roede-diett er denne uskeielsen endel av opplegget, men på en lavkarbo-diett er dette (ifølge Atkins) et "dødskyss".

Kroppen trenger å sette seg inn og omstille seg til ketose og fettforbrenning.

Dette tar hos enkelte noe tid, og dersom en da driver å "unner seg div. utskeielser" vil en aldri komme i fettforbrenningsmodus.
Resultat: en blir fortvilt og mister troen på både kùren og seg selv...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:25   #6
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Hei og takk for svar.

JA har fulgt kure slavisk i perioder op til en mdr uten resultat, om det har vært SB, Ketolyse eller herbalife.

Defor tenker jeg om jeg er gået i stå, da jeg har spist lav karbo i så lang tid, men med mange udskeilser ind imellem..
Eller skal jeg holde på ennå lengere end en mdr? selvom jeg ikke går net i vekt?
Er meget fortvivlet:S

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:30   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Jeg vil anbefale deg å teste Atkins
Fordi hans opplegg med en induksjonsperiode på to uker kan hjelpe deg med å utelukke evnt intoleranser som kan hindre vektnedgang

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:31   #8
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Opprinnelig lagt inn av Monix, her.

JA har fulgt kure slavisk i perioder op til en mdr uten resultat, om det har vært SB, Ketolyse eller herbalife.

Defor tenker jeg om jeg er gået i stå, da jeg har spist lav karbo i så lang tid, men med mange udskeilser ind imellem..
Eller skal jeg holde på ennå lengere end en mdr? selvom jeg ikke går net i vekt?

Noen trenger kanskje lengere enn èn mnd. før de kommer i gang.

Har du mye kroppsfett da?? Jo mindre, jo lenger tid vil det ta.

Hva med søtningstoffer?? Meieriprodukter?? Koffein?? Type grønnsaker?? Hvor mye fett og hvor mye vann får du i deg??

Disse tingene spiller inn på å få kroppen i ketose, og å starte fettforbrenningen....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:31   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Du må gi det mer tid enn en måned. Tror nok mye av problemet er vingling mellom filosofier.

Gå for en, hold deg beinhardt til denne. Skriv ned alt du spiser og står det bom stille så skriver du her alt du putter i deg og kan få gode råd.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:34   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...6&postcount=75

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:36   #11
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Hei Monix!

Etter det jeg husker å ha sett, så har du i løpet av det siste året gått fra South Beach til Ketolyse, til Lindberg til Herbalife osv...

Tror du finner mye av forklaeringen på det manglende kostholdet i det at du ikke har holdt ut tilstrekkelig lenge med kostholdsprinsippene, for 1 måned uten utskeielser på et kosholdsprinsipp er desverre ikke nok...

Syns og å huske at det på grunn av jobben din var vanskelig å holde deg til kostholdet, noe som gjorde at du spiste mat du egentlig skulle holde deg unna...

Nå skal jeg ikke være for streng her, men ønsker duj å gå ned ved hjelp av kostholdet ditt, MÅ du holde deg til et kostholdsprinsipp over lengre tid, unngå sprekkene, og vær konsekvent!

Å legge om livsstilen og gå ned i vekt krever at man ofrer noe, det tar tid, og man må planlegge. Etter hvert blir alt en vane, men du må holde ut lenge nok til at vanen setter seg... og så holde på den!!!

Jupp, det var noen ord fra meg... Lykke til!!!

Ziggy

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 16:40   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

du holde deg til et kostholdsprinsipp over lengre tid, unngå sprekkene, og vær konsekvent!

Å legge om livsstilen og gå ned i vekt krever at man ofrer noe, det tar tid, og man må planlegge. Etter hvert blir alt en vane, men du må holde ut lenge nok til at vanen setter seg... og så holde på den!!!


Fornuftige ord fra en fornuftig herremann!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:00   #13
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Mange takk for de mange bra svar her
Og til Ziggy:
JA du har helt ret, problemet mitt er bare at når jeg har vært en mdr på streng diæt uten at jeg taber mere enn 1 kg:S
Forstår ikke hva jeg gjør galt Jeg mangler at tabe 6 kg, så det er jo ikke det store, motionerer ved siden av osv osv..
Drikker et par kopper kaffe om dagen men ellers holder jeg diæten som den skal.
Og ja de perioder hvor der går galt er oftest når jeg er ute å reise med bandet( Sker ca 1 gang i mdr, og mere fremover) Kommer til at side i en tour bus i en mdr af gangen, er er fortvivlet om hvordan jeg skal klare en diæt der..

Aline nævner atkins, er der andre diæter i vil anbefale meg?
Ketolyse gjorde at jeg efter at have vejet 72 kg i flere mdr gik opp til 76, og det er dem jeg sliter med at komme av med nu( Derfor har jeg prøvet så meget forskjelligt) Ketolyse gikk slet ikke bra for meg

Takk til alle

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:04   #14
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Lindberg er kanskje lettere å følge når du er mye ute å reiser??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:09   #15
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Opprinnelig lagt inn av Monix, her.

Mange takk for de mange bra svar her
Og til Ziggy:
JA du har helt ret, problemet mitt er bare at når jeg har vært en mdr på streng diæt uten at jeg taber mere enn 1 kg:S
Forstår ikke hva jeg gjør galt Jeg mangler at tabe 6 kg, så det er jo ikke det store, motionerer ved siden av osv osv..
Drikker et par kopper kaffe om dagen men ellers holder jeg diæten som den skal.
Og ja de perioder hvor der går galt er oftest når jeg er ute å reise med bandet( Sker ca 1 gang i mdr, og mere fremover) Kommer til at side i en tour bus i en mdr af gangen, er er fortvivlet om hvordan jeg skal klare en diæt der..

Aline nævner atkins, er der andre diæter i vil anbefale meg?
Ketolyse gjorde at jeg efter at have vejet 72 kg i flere mdr gik opp til 76, og det er dem jeg sliter med at komme av med nu( Derfor har jeg prøvet så meget forskjelligt) Ketolyse gikk slet ikke bra for meg

Takk til alle

Hva slags slankekur gikk du på før du prøvde Ketolyse da? Grete Riede, LIBRA, NOKA eller en pulverkur der man teller kalorier, og reduserer energi- og matinntaket?

Det som skjer etter at man har sultet kroppen på denne måten, er at kroppen i møte av riktig mat i de mengder den trenger, lagrer næring til neste sulteperiode, som den forventer kommer etter slike slankekurer. Det tar tid å komme over dette, men det gjør du, om du er konsekvent, og holder ut med den kostholdsretningen du bestemmer deg for, og følger den over lang tid.

Kjenner desverre ikke til South Beach, så der kan jeg ikke gi deg noen råd.
.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:16   #16
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Og er man ute å reiser og bor på Hotel, er det intet problem å spise lavkarbo...

Frukost- og lunchbufè'er er fulle av gosaker... eggerøre, kokte og stekte egg, laks eller annen sjømat, bacon, smør, grønnsaker, skinke, roastbeef, majones, oster osv... er ting en så og si alltid finner på slike bufeer... og til middag er det bare å bestille en kjøtt- eller fiskerett med rømmesaus laget på sjy istedet for vanlig saus, (si at du ikke tåler stivelsen i sausen...), samt brokkoli eller andre grønnsaker som tilbehør sammen med smeltet smør...

Som snacks på turen er det bare å kjøpe inn ost som du skjærer opp i pinner, skinke, spekemat, rømme osv, som du har i kjøleskapet i bussen...

Kunne godt ha fortsatt her, men jeg tror du skjønner at istedet for å fokusere på problemene, så må du heller se på mulighetene, og de er der, om en ser etter dem!!!

.


Sist redigert av Ziggy : 03-05-07 kl 18:24.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:16   #17
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Før ketolyse hadde jeg egentlig levet etter SB principper i nesten 1 år(og før ketolyse var det jul, og der spiste jeg egentlig det meste bare i små mængder). Da jeg levede etter SB var det med utskeilser engang i blandt, men kunne altid gå tilbake til et par strenge dage med fase 1. (virkede bra for meg) Herballife var kun 3 uker engang i høsten.
Derfor tenkte jeg at det måtte være det riktige at gå tilbage på SB igjen, men etter 2 uker i fase 1 nå, hvor jeg kun har mistet 1 kg, er jeg meget skuffet:S
De lover jo mellem 3-6 kg. Vet godt det er individuelt, men kansje jeg bare skulle fortsætte på denne kuren, for som den siger: Hvis man sprekker, er det bare å tage fase 1 igjen nogen tid. Håper bare snart der sker noget så..

Men men , mit egentlige spørgsmål var jo om jeg hadde holdt på for lenge med lav karbo siden jeg ikke går mere ned i vekt?
Og det ser det ikke ut til at nogle av dere mener, og jeg håper heller ikke det er tilfældet, det var nesten bare den eneste forklaring jeg selv kunne komme frem til

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:21   #18
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Du sier du vil ned 6 kg til.. Kan det være at kroppen din ikke er enig med deg?

Jeg f.eks, vil i utgangspunktet gjerne ned 5 til.. men det er rett og slett umulig! Kroppen min trives der den er nå, BMI er innenfor normalen og om jeg skal gå ned mer nå så ser det ut som jeg må være fullstendig ekstrem. Og da vil disse kiloene komme må når man løsner litt på det igjen.

Hvordan er vekta i forhold til høyden din? Hvordan er beinbygningen?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:25   #19
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Opprinnelig lagt inn av Monix, her.

Før ketolyse hadde jeg egentlig levet etter SB principper i nesten 1 år(og før ketolyse var det jul, og der spiste jeg egentlig det meste bare i små mængder). Da jeg levede etter SB var det med utskeilser engang i blandt, men kunne altid gå tilbake til et par strenge dage med fase 1. (virkede bra for meg) Herballife var kun 3 uker engang i høsten.
Derfor tenkte jeg at det måtte være det riktige at gå tilbage på SB igjen, men etter 2 uker i fase 1 nå, hvor jeg kun har mistet 1 kg, er jeg meget skuffet:S
De lover jo mellem 3-6 kg. Vet godt det er individuelt, men kansje jeg bare skulle fortsætte på denne kuren, for som den siger: Hvis man sprekker, er det bare å tage fase 1 igjen nogen tid. Håper bare snart der sker noget så..

Men men , mit egentlige spørgsmål var jo om jeg hadde holdt på for lenge med lav karbo siden jeg ikke går mere ned i vekt?
Og det ser det ikke ut til at nogle av dere mener, og jeg håper heller ikke det er tilfældet, det var nesten bare den eneste forklaring jeg selv kunne komme frem til

Nei, du har ikke holdt på for lenge, det er mange av oss her inne som har levd etter lavkarbo i mange, mange år, så det er ikke der det ligger...

Kan jeg spørre hvor høy du er, og hvor mye du veier? Litt greit å vite opp mot det at du ikke går ned i vekt, som du sier...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:29   #20
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Ok så giver jeg ikke op
Mange takk for bra svar

Jeg er 166 høj og vejer 75 kg
Min ideal vægt skulle være ca 68, men jeg er glad bare jeg kommer ned under de 70 først og fremmest.

jeg har mange muskler i mine ben, store bryster, lidt fedt på arme og ansigt, men det verste er klart min mave! Der er deller!

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:35   #21
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

For meg synes det som om du har gått i den klassiske fella. Det å virre mellom forskjellige dietter blir bare tull. I tillegg har du flere sprekker innimellom.. Ja da er det ikke rart at det ender med kaos i kroppen og at vekttapet lar vente på seg. Du mister tålmodigheten når du bare går ned en kilo på en måned?? Etter 6 måneder hadde du jo vært slank da? Eller er du ute etter en kjapp kur, for så å skulle leve som før?

En ting til. Du sier at du skal ned 6 kilo. Og det er lite i forhold til det mange her sliter med. Men poenget er at jo mindre du skal ta av, jo lenger tid vil det normalt ta. Jeg skal tilsammen ned over 50 kilo, men mister ikke mer enn et kilo i uka. Altså 2 % av overvekten pr. uke.

Du skal ned 6 kilo og mister 15% av overvekta di på en måned. Eller ca 3,75% pr. uke. Det er relativt sett en mye større nedgang!

Du må ikke fokusere blindt på kilo heller. Resten av kroppen kan ha endret seg mye. Bruker du målebånd eller er vekt det eneste du fokuserer på?

Et lite regnestykke til slutt:

Jeg skal slanke bort 50 kilo. Om jeg klarer å miste 3,75% av den pr.uke er det 1,88 kilo pr uke, eller 7,52 kilo pr.fire uker (ca 8 kilo pr.mnd)

Det er det de aller færreste som kan klare. Og det å miste en såpass stor del av overvekta så fort, kan man ikke regne med.

Husk at kilo er bare kroppens tyngde mot jordskorpa. Vekt i seg selv sier ingen ting om hverken helse eller fysikk.

Prøv å finne en god og langvarig løsning. Lindberg, Atkins/Ketolyse vedvarende og EAT har alle sammen fokus på helse og velvære. Og har også menyer du kan leve med fremover.

Et kosthold er ikke det du spiser denne uka, men det du spiser i årene fremover. (Og da selvsagtlavkarbo!)

Lykke til på turne!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:43   #22
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

166 høj og 75 kg, mest fedt på magen

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:48   #23
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Jeg skjønner at du vil ned litt til da.

Goggen sier det svært klokt forøvrig

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 17:57   #24
Monix
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 45
Innlegg: 54
Monix er på en erverdig vei

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

ja det giver mening. Helt sikkert, det der irriterede meg var bare at jeg leste om folk der vejede mindre end meg, som tabte seg mere på de første 14 dager. Min veninde der kun vejer 70 tabte seg 2 kg på en uke ved å gjøre det samme som meg, men ja det skal ikke vere nemt, tror jeg fortsætter med Sb da, og må se på hvordan det er gået etter et par mdr.
spr til geogine:hvor lang tid har du været om at tabe deg?
kan se vi har ca samme vekt

Monix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 18:13   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg holdt på for lenge? Forslag til endring?

Opprinnelig lagt inn av Monix, her.

Min veninde der kun vejer 70 tabte seg 2 kg på en uke ved å gjøre det samme som meg,

Men hadde hun også gått på forskjellige kurer først, eller gikk hun rett på? Hvis hun har spist "vanlig" intill hun begynte hadde hun sikkert mye vann og annet i kroppen, noe du allerede har renset ut som har vært innom forskjellige kurer først.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no