Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan jeg gå for lavkarbo når jeg er så kresen?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-15, 22:31   #1
nowORnever
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2015
Innlegg: 1
nowORnever er på en erverdig vei

Kan jeg gå for lavkarbo når jeg er så kresen?

Spiser ikke kylling, fisk og liker egg kun som omelett ellers ikke så glad i det.

Er lavkarbo noe for meg ? Har lavt stoffskifte og lest om flere som har positive erfaringer med lavkarbo kosthold så har lyst å prøve. Men med en jobb som innebærer en del reiser/hotell opphold og min kresne matlyst så ser jeg dette blir en utfordring.

hva tror dere ? får jeg til en lavkarbo livstil ?

nowORnever er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 07:40   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg gå for Lavkarbo når jeg er så kresen ?

Lavkarbo kan gjøres/oppleves som veldig kjedelig. Om du trives med å spise lite variert så kan det være en fordel. Del gjerne hva du spiser, om du går i gang.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 11:49   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg gå for Lavkarbo når jeg er så kresen ?

Hvis kylling og fisk er alt du ikke liker, så er du ikke særlig kresen. Man må jo ikke ha stekt eller kokt egg. Omelett funker bra til mye mat og er fortsatt sunt så lenge du ikke legger på usunne matvarer på omeletten.

Smaksløkene våre forandrer seg også. Så mat jeg ikke likte da jeg var barn har jeg funnet ut at jeg liker nå. Jeg var ganske kresen som barn... Før spiste jeg ikke rømme, sopp eller fersk tomat for eksempel. Og disse matvarene liker jeg godt nå. Så det kan godt hende at du ikke er så kresen som du tror hvis du bare smaker på maten du sier du ikke liker.

Jeg spiser fortsatt ikke fisk eller sjømat og drikker fortsatt ikke kaffe eller øl. Dette er uspiselig og udrikkelig for meg. Jeg har prøvd og er null interessert i å like det. Det er forbud mot disse i min munn. Eller, bittelitt kaffe kan gå i sjokolade. Men da skal det være lite. "En skvett" kaffe i en sjokoladekake ødelegger kaka.

Og så har jeg litt andre ting jeg fortsatt ikke liker som for eksempel lam, kjøpedressing, kjøpemajones, sennep, surkål, kokt kål, men kan ha litt av det, men synes ikke det smaker særlig godt så jeg velger det ikke selv.

Og hvis du er veldig glad i omelett så er det ikke noenting i veien for å ha det til frokost eller lunsj hver eneste dag. Egg er jo ca den sunneste matvaren vi kan spise. Og i omeletten får man gjerne litt grønnsaker også.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 21:38   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg gå for lavkarbo når jeg er så kresen?

Selvsagt kan du det. Du kan spise oksekjøtt, reinsdyr, elg, hval, kalkun, lammekjøtt, svinekjøtt og ost.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05
Kresen og ny deluxe. Hva kan jeg spise?! Jeanett-t-d Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 04-08-10 11:05
Er så fryktelig kresen soffelotta Lavkarbo generelt 6 03-09-09 15:45
Frokost og kvelds til kresen gane.. Mamsen Dr Lindbergs 7 10-03-05 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no