Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Uvel, kvalm og magevondt - tips?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-15, 20:25   #1
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Uvel, kvalm og magevondt - tips?

Har de siste par ukene slitt med rumlete mage, kvalme, mageknip m. luft i magen og generelt følt meg uvel på kveldstid. Er oftest helt fin i formen på morgenen, men utover ettermiddagen/kvelden skjer dette. Jeg ble mye kvalm på kveldstid tidligere i år, men det var grunnet saltmangel, og det er nok ikke problemet nå. Jeg er heller ikke gravid, eller har noen matintoleranser som jeg vet om. Har hatt tre melkefrie dager for å sjekke om dèt kunne være årsaken, men kroppen har fortsatt i samme stil. Også unngått kunstig søtning (inkluderer questbarer) totalt de siste dagene av samme grunn.

Ila en dag drikker jeg èn kopp kaffe, en-to kopper te, og 1-2l vann.

En typisk dag:
Frokost: 2stk nannahs knekkebrød med enten smør+ 2 hardkokte egg/leverpostei med agurk og paprika/smør+salat+ost+kjøttpålegg+agurk og paprika.
Lunsj: Samme som frokost/Quest-bar/salat/kyllinglår
Middag: En eller annen form for kjøtt med grønnsaker, oftest kalkun/kylling og det går mye i brokkoli, blomkål og stangselleri. Smør på grønnsakene, om det ikke er suppe med fløte, saus eller annen fettkilde.
Kvelds: 50g gresk yogurt, en neve nøtter, eller et knekkebrød med pålegg.
Snacks: En rute eller to 90% sjokolade, eller en håndfull bringebær.

Ligger oftest mellom 1400-1700kcal, som på mine 177cm og 82.7kg skal være helt ok for velikehold eller sakte vekttap, 25-35kh daglig for å unngå ketose. Næringsfordelingen er også helt innafor. Ikke gått ned nevneverdig i vekt siden i sommer, snakk om en tre-fire kilo siden august.

Jeg ser ikke riktig hva som kan være galt, da jeg har spist sånn stort sett hele året, dog striktere med karbene fram til mai, men som sagt, bare vært uggen de siste ukene. Siden jeg ikke har vært intolerant for noen mattyper før, vet jeg ikke om 'symptomene' er typiske for noe sånt.
Hjælp?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magevondt Newstart Spørsmål og svar 9 19-12-11 18:05
magevondt og muskelvondter Gla'laksen Fysisk og mental helse 5 05-08-11 19:33
Magevondt (Torkil?) Matgud Ketolysekuren 43 30-06-10 21:08
Utslitt, kvalm og uvel. Det blir vel bedre? Kristiane Ketolysekuren 9 19-04-09 12:53
Magevondt (luft) ijad Eurodiett 4 25-09-08 12:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no