Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Peanøttsmør

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-08, 19:59   #1
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Peanøttsmør

Har funnet den perfekte måten å lage peanøttsmør på. Spiser ikke mye av dette, men ungene elsker det!

Jeg har Kenwood-kjøkkenmaskin, med kjøttkvern. Bruker denne, med den fineste kvernen, og vips!... deilig peanøttsmør

Det går sikkert an å bruke andre/manuelle kverner også!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 20:46   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttsmør

Bruker du vanlige saltede peanøtter da? Jeg er litt skeptisk til å bruke for mye av de der, siden de er ristet og jeg ikke er så sikker på oljekvaliteten. Men jeg vil gjerne prøve å lage mitt eget nøttesmør av feks. økologiske selvristede nøtter, feks. cashewnøtter eller mandler. Mmm.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 22:10   #3
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Peanøttsmør

Ja, jeg bruker de billigste jeg finner! Men jeg er helt enig med deg, jeg tror ikke de er de sunneste. Nå er det sånn at jeg begynte med matomlegging for seks uker siden, så jeg tar ting litt av gangen.

Er også så utrolig heldig å ha min svigerinne i samme hus, og hun er kostholdsekspert. Utdannet sådan..

Hun som fikk meg til å vurdere lavkarbo i utgangspunktet. Stor takk til henne!!!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 23:39   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttsmør

Tror nok ikke det hjemmelagde peanøttsmøret er verre enn de du kjøper i vanlig butikk uansett, hehe. Ta litt av gangen du, det er ofte det beste. Jeg kjøper peanøttsmør på helsekosten eller feks. Ultra, der har de sånne uten transfett og sukker/druesukker. Men jeg vil prøve å lage selv også, synes jo det er litt stas å ha laget det meste selv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 00:56   #5
MoccaMaster
Medlem
 
MoccaMaster sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 153
MoccaMaster er ny på veien

Sv: Peanøttsmør

Blir det til "smør" av å bare male dem? Eller må jeg tilsette fett i de kverna peanøttene?

MoccaMaster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft <3 Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 13:58   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttsmør

Opprinnelig lagt inn av MoccaMaster, her.

Blir det til "smør" av å bare male dem? Eller må jeg tilsette fett i de kverna peanøttene?

Jeg har aldri fått smør av å male de. Jeg hiver de i food prosessor og lar den gå til det blir smør. Noen ganger går det oppi litt kokosolje(cocosa), andre ganger trengs det ikke.
Ristede solsikke , hasselnøtt eller gresskarkjerner gir også veldig godt nøttesmør. Tilsett litt sukrin og kakao for å lage "nutella".

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cottage cheese med peanøttsmør og nøtter ... deathkitty Frokost og kveldsmat 8 26-08-08 08:54
Usøtet peanøttsmør Hyper Spørsmål og svar 1 25-09-06 16:16
Epleskiver med peanøttsmør (u.sukker) + grønn te Marianne Mellommåltider 0 11-05-05 20:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no