Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ulvehunger

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-15, 09:23   #1
JanneM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 11
JanneM er på en erverdig vei

Ulvehunger

Hvorfor får man ulvehunger etter å ha gått vekk fra lavkarbo og over på normal mat?
Synes jeg spiste nok i går etter å ha avbrutt lavkarbo, men det er vel kanskje karbohydrater kroppen min vil ha ettersom den kunne spist hva som helst på direkten..

JanneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 10:05   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ulvehunger

Kroppen vil alltid ha karbohydrater, siden det er den lettest tilgjengelige energien. Det er ikke dermed sagt at den bør få det...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 12:57   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ulvehunger

Hva? Er ikke lavkarbo normal mat?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 00:53   #4
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Ulvehunger

Opprinnelig lagt inn av JanneM, her.

Hvorfor får man ulvehunger etter å ha gått vekk fra lavkarbo og over på normal mat?
Synes jeg spiste nok i går etter å ha avbrutt lavkarbo, men det er vel kanskje karbohydrater kroppen min vil ha ettersom den kunne spist hva som helst på direkten..

Jeg merker at blodsukkeret blir mer ustabilt når jeg spiser mye karbohydrater. Etter en periode med slurv i kostholdet (eks 14 dager ferie) kjenner jeg at blodsukkeret går i kjelleren på en helt spesiell måte. Når jeg da sier at jeg er sulten må jeg ha mat NÅ!!!! Nytter ikke å drøye det 30-60 minutter, da blir jeg et troll....👿 I tillegg vil jeg bare ha drittmat (les:karber), og jeg vil bare ha mer og mer av den - oftere og oftere...... Så for meg skyldes nok ulvehungeren for ustabilt blodsukker, men andre har kanskje andre erfaringer?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 11:46   #5
Marthekeannie
Juniormedlem
 
Marthekeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2015
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 40
Marthekeannie er på en erverdig vei

Sv: Ulvehunger

Jeg hadde det sånn i helga, etter en hk-middag. Ellers får jeg ulvehunger i forbindelse med migrene. Den er ikke bedre på lk heller, i alle fall ikke foreløpig.

__________________
_____________________________________
Min blogg om mitt liv på lavkarbo.


Marthekeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 08:28   #6
JanneM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 11
JanneM er på en erverdig vei

Sv: Ulvehunger

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hva? Er ikke lavkarbo normal mat?

Jeg ser ikke på dyp ketose som normalt nei. Ikke for å fungere godt i hverdagen.

JanneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 10:10   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ulvehunger

Opprinnelig lagt inn av JanneM, her.

Jeg ser ikke på dyp ketose som normalt nei. Ikke for å fungere godt i hverdagen.

Nå er ikke lavkarbo nødvendigvis det samme som å være i ketose da. Lavkarbo er vel definert til å være et kosthold med opptil 150 g kh pr. dag. Fedon er lavkarbo og der spiser man jo en del karbohydrater.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 10:34   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ulvehunger

Og noen av oss fungerer jo faktisk bedre i ketose enn på den såkalte "normale" maten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 14:45   #9
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ulvehunger

Jeg for min del har en kropp som fungerer best når den er i ketose. Men vi er jo forskjellige

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-15, 13:48   #10
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ulvehunger

Opprinnelig lagt inn av JanneM, her.

Jeg ser ikke på dyp ketose som normalt nei. Ikke for å fungere godt i hverdagen.

Ikke det jeg spurte om, lavkarbo er ikke bare ketose. Og hva legger du egentlig I dyp ketose? Ketose er vel egentlig sånn enten/eller, jeg har ikke hørt om "graderinger" her.

Ellers så trives kroppen min mye bedre på lavkarbo enn på høykarbo, så jeg skjønner ikke det med at man skal fungere bedre på høykarbo. Jeg har nå passert fire år på lavkarbo, og ser ingen grunn til å ødelegge for meg selv med en såkalt "normalisering" av kostholdet...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar

Emneord
ulvehunger


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årsaker til ulvehunger ada-emilie Fysisk og mental helse 11 06-02-11 18:46
Ulvehunger hver eneste kveld! Aphrodithe Lavkarbo generelt 17 20-03-09 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no