Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 22:43   #301
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

jeg begynte de 8januar så det er ikke mange dagene siden,men når jeg tenker over det så drikker jeg veldig lite vann og for mye pepsi max. har nok ikke rukket og komme i ketose enda for jeg gikk på en idiotisk smell (mc donalds) med ei bekjent. og fy jeg ble så oppblåst i magen. så jeg får telle litt karbo fremover så det går seg til igjen.
jeg ble glad over og høre at dere som har migrene har merket positiv effekt. flott og høre:-)
så da er det og fylle en flaske med vann og sette i nærheten:-)

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:51   #302
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei! Jeg er ny her, men gleder meg til å bli "kjnt med dere

Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 01:38   #303
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.

Hei! Jeg er ny her, men gleder meg til å bli "kjnt med dere

velkommen

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:09   #304
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

er d normalt å bli veldig dårlig i magen etter litt over en uke med lav-karbo kost?

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:16   #305
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av silje_rs, her.

er d normalt å bli veldig dårlig i magen etter litt over en uke med lav-karbo kost?

Ikke uvanlig i det hele tatt! Det spørs jo litt på hvordan du har spist tidligere, men dersom kroppen din ikke er vant til mer fett i kosten, så trenger den litt tid til å regulere seg. Det går som regel over etter en liten tid. Jeg tror jeg var litt *host* løs i magen da jeg la om kosten (mens andre blir forstoppet) i et par uker, før det sakte men sikkert gikk over til normalen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:16   #306
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

okei d var veldig godt å høre..j har spist så magert d går ann i noen år så da er d kanskje itte rart d blir en reaksjon nedi her.. fryktelig ubehagelig til tider men da får j bare fortsett takk for svar

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:17   #307
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av silje_rs, her.

okei d var veldig godt å høre..j har spist så magert d går ann i noen år så da er d kanskje itte rart d blir en reaksjon nedi her.. fryktelig ubehagelig til tider men da får j bare fortsett takk for svar

Trapp gjerne litt ned på fettet igjen for så å øke litt sakte! Mye fett brått kan være hardt for de fleste mager!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 12:23   #308
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Trapp gjerne litt ned på fettet igjen for så å øke litt sakte! Mye fett brått kan være hardt for de fleste mager!

Dette er et veldig godt tips! Mange hopper rett inn i et nytt kosthold uten overgang. Det kan være veldig greit å trappe opp/ned på ting i starten!
Altså; trappe opp på fett og ned på karbohydrater .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:39   #309
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

aha okei..j tar til meg alt her j!

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:03   #310
Hegus
Juniormedlem
 
Hegus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 12
Hegus er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Jeg liker virkelig denne tråden! Jeg får så bra svar!! Jeg trur at jeg har gått inn i ketose nå, jeg begynnte på mandagen å jeg har sjikkelig dårlig ånde å det smaker rart i munnen, jeg er litt svimmel å litt kvalm til tider.
Men jeg lurer på om det er normalt og ikke gå på toalettet for å kvitte seg med avfalstoffer i begynnelsen? Jeg tisser som bare den, mere enn noen sinne, haha! Men det er nokk for alt vannet, men det andre, ja det har ikke kommet noe av det siden jeg begynt... Vi har netopp lert på skolen at om man er forstoppet over lengere tid så kan det til slutt ta den andre veien, alltså oppover å komme ut gjennom munnen! Dette skremmer meg, at det skal komme avføring fra munnen liksom... Er det noen som har hørt om noen som har vert så forstoppet av ketolyse kuren at det har skjedd? Å hva bør jeg gjøre for å få det til å flyte på? Russin å svisker er jo ikke lov! Skal jeg bare vente det ut kanskje?

__________________


Hegus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:05   #311
Hegus
Juniormedlem
 
Hegus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 12
Hegus er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Å så lurer jeg også på om det er noen tyggys, halstabletter eller noe som man kan ta mot ånden? Leste på en tyggyspakke her om dagen å det var ca 60g karbo å om det var pr 100 gram eller pr bit husker jeg ikke, det er hvertfall mye... Er det noe man kan spise? Litt kjipt om folk skal unngå å snakke med meg pga pusten, haha!

__________________


Hegus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:08   #312
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Det er slett ikke sjelden at man må gå mye sjeldnere på toalettet.
På ketolyse spiser du mye rene matvarer som kroppen klarer å nyttegjøre seg mye bedre. Det blir rett og slett ikke så mye avfall!

Om du ikke har symptomer på forstoppelse, kan du ta det helt med ro. PAss på at du får i deg nok drikke og ta en teskje cocosa i kaffen/teen din om morgenen, så skal du se det snart blir fart på sakene.

Avføring ut i andre enden trenger du ikke bekymre deg for. Det er stort sett bare alvorlig syke pasienter, gjerne gamle mennesker med obstruksjoner i tarmen som opplever sånt! Etter 13 år som sykepleier har jeg bare vært borte i det en gang, min egen mormor på 93 med store utposninger på tarmen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:10   #313
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Hegus, her.

Å så lurer jeg også på om det er noen tyggys, halstabletter eller noe som man kan ta mot ånden? Leste på en tyggyspakke her om dagen å det var ca 60g karbo å om det var pr 100 gram eller pr bit husker jeg ikke, det er hvertfall mye... Er det noe man kan spise? Litt kjipt om folk skal unngå å snakke med meg pga pusten, haha!

Du kan spise STORE IFA (de i pose) og Fribol drops du får kjøpt på apoteket. Ellers finnes det jo munnspray/vann, Vademecum?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:39   #314
Hegus
Juniormedlem
 
Hegus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 12
Hegus er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Først vil jeg bare si at du er sjikkelig flink til å svare!

Jeg drikker så mye vann at jeg blir helt sikkert vann forgiftet eller noe i stede for, haha! ;P Jeg som elsker Ifa velger nokk det!
Jeg hadde med meg tannbørste i dag på skolen å pussa tennerne etter lunch så da gikk det nokk fint, men det er litt smaken i munnen også, den er ikke akkuratt den beste! ;P

Men vet du om det er for at jeg har gått i ketose det er slik? Som jeg har forstått det så er det nokk det!

__________________


Hegus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:45   #315
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Hegus, her.

Først vil jeg bare si at du er sjikkelig flink til å svare!

Jeg drikker så mye vann at jeg blir helt sikkert vann forgiftet eller noe i stede for, haha! ;P Jeg som elsker Ifa velger nokk det!
Jeg hadde med meg tannbørste i dag på skolen å pussa tennerne etter lunch så da gikk det nokk fint, men det er litt smaken i munnen også, den er ikke akkuratt den beste! ;P

Men vet du om det er for at jeg har gått i ketose det er slik? Som jeg har forstått det så er det nokk det!

Takk, hyggelig at du sier det!

Joda, ketoseånden indikerer ketose som bare det! Faktisk den trege magen også! Noen blir trege, andre får det svært så travelt!

Bare husk at IFA er lakserende!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:17   #316
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

til dere som har peiling på bakst
jeg har planer om og bake men har ikke fått kjøpt brødform enda. en kompis sa at jeg kunne legge det som en stor klump/bolle og steke. jeg syns det hørtes litt merklig ut om det går ann. han sa at han hadde prøvd det og det gikk bra.
funker det egentlig så veldig bra
(det er et lavkarbo brød jeg har planer om og bake hvis det har noe og si)

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:18   #317
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

til dere som har peiling på bakst
jeg har planer om og bake men har ikke fått kjøpt brødform enda. en kompis sa at jeg kunne legge det som en stor klump/bolle og steke. jeg syns det hørtes litt merklig ut om det går ann. han sa at han hadde prøvd det og det gikk bra.
funker det egentlig så veldig bra
(det er et lavkarbo brød jeg har planer om og bake hvis det har noe og si)

Lavkarbo- brøddeigene er ofte litt mer som en røre, mer rennede altså, så det er nok ikke sikkert det fungerer like bra, nei!

Med vanlig gjær- bakst er det ikke noe problem, du får bare en annen fasong på brødet, men tror ikke jeg ville prøvd med lavkarbo- brød, nei!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 22:28   #318
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Lavkarbo- brøddeigene er ofte litt mer som en røre, mer rennede altså, så det er nok ikke sikkert det fungerer like bra, nei!

Med vanlig gjær- bakst er det ikke noe problem, du får bare en annen fasong på brødet, men tror ikke jeg ville prøvd med lavkarbo- brød, nei!

kom til og tenke på at det sikkert er glutenfri brød han lagde for han tåler det ikke gluten men det er kanskje en helt annen konsisten så kanskje derfor det gikk bra

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:50   #319
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

kom til og tenke på at det sikkert er glutenfri brød han lagde for han tåler det ikke gluten men det er kanskje en helt annen konsisten så kanskje derfor det gikk bra

Glutenfri brøddeig har samme konsistens som vanlig brød, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 10:26   #320
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hej
Jeg har levet af ca 1200 kcal i 1½ år efter vægtkonsulenternes principper og har tabt mig, men mangler lige de sidste 4-6 kg.
For ca 1 år siden fik jeg konstateret lavt stofskifte og blev anbefalet Atkins. Jeg har så levet efter fase-1 siden midt i novmber men har ikke tabt mig - tværtimod har jeg fået mere fedtvæv på lårene og maven og det var jo ikke lige det der var meningen. Jeg har overholdt principperne, men kan se at jeg måske blev lidt for glad for ost
Så i dag starter jeg forfra - tager de første 14 dage som egentlig er den rene fest for mig set i forhold til hvordan jeg har levet før Kan jeg forvente vægttab i fase-1 når jeg ikke skal af med mere end 4-6 kg? eller skal jeg blive 1 måned på fase-1 for at få gang i fedtforbrændingen?
Jeg vil skære meget ned på osten denne gang - eller skal jeg helt fjerne osten og hvad kan jeg erstatte den med? Har læst i Atkins bogen side 301 - godt nok i forbindelse med Candida - at mozarella og flødeost er ok - vil det gå an eller er al ost en party stopper?
Når jeg ikke skal af med flere kg skal jeg så holde øje med kalorieindtaget? Nu regner jeg både kcal, protein, kulhydrat og fedt ud, for at vide om procentfordelingen er ok.
Vil en fordeling der ser således ud være optimal for mig? 174 cm høj og ca 64 kg
1500 kcal
protein 20-25 % ca 94 g
Kulhydrat 0-5 % ca 19g
Fedt 70-80 % ca 125 g

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 11:59   #321
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

For det første; 174 cm og 64 kg - dvs en BMI på 21.1 altså ganske så innenfor det normale området. Jeg tror ikke du vil klare å gå så mye mer ned i vekt med lavkarbo. Lavkarbo er vektregulerende, og i tillegg får du faktisk bygget mer muskler som som kjent veier mer enn fett. Se mer på målebånd enn på vekt - vekt kan være veldig misvisende.

1200 kcal over 1.5 år er å sulte kroppen sin, og jeg forstår godt at stoffskiftet ditt er lavt. Om det var det i utgangspunktet og det var årsaken til at du måtte så lavt ned i kcal for å gå ned, ELLER om det ble slik etter lang tids sulting er ikke så viktig - min erfaring er at stoffskiftet mitt - om ennå ikke optimalt - økte fint de første 3 mnd på generell lavkarbo.
Med så lite næring over så lang tid er det ikke rart du går opp tvert du spiser mer enn du har gjort - kroppen din er i krisemodus og lagrer det den kan fordi den vet det kan komme dårligere tider.

MIN personlige mening er at om du klarer å spise 1500 kcal med mye fett og lite karbo over tid (slik du skisserer) vil dette stabilisere seg - men jeg tror du må forvente å gå opp litt i vekt før det stanser opp. Jeg tror IKKE du vil klare å gå ned mer i vekt - bruk heller målebånd og se om du får endringer på denne måten.

Jeg synes også du skal lese litt om skaldemans 50+, som egentlig er et anbefalt kosthold for de med mer enn 50 kg +, det har meget lite karbo og veldig mye fett for å få satt i gang fettforbrenning ordentlig. Det anbefales også for de som står litt stille i vektnedgang - altså som en boost.

I tillegg må jeg nevnt spisdegslank - som har ferdigmåltider som er lavkarbo - men som også bare liggerpå 12-1300 kcal pr dag. Kanskje kan dette være en start for deg siden disse inneholder mer fett enn ett lavkcal-lavfett kosthold? I tillegg er måltidene veldig variert, og man blir aldri sulten.

Du må nesten ta avgjørelsen selv om hvilken vei som er best for deg, JEG vil anbefale at du begynner å spise MYE igjen - helst mye fett og veldig lite karbo for å normalisere hormonnivåene i kroppen din, øke forbrenningen og ikke minst få kroppen din utav krisemodus. Jeg tror at da først vil du kunne finne den kroppen du vil ha - og ikke minst - ALLER viktigst! - finne det kostholdet du kan LEVE på resten av livet - og samtidig holde vekta

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:02   #322
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

TAK for dit svar Nerthus
På de 1200 kcal jeg spiste før fik jeg egentlig temmelig mange kulhydrater - massere af rodfrugter og op til 300 g frugt om dagen - nogle gange mere på grund af blodsukkeret og hertil max 20 g fedt pr dag
Lavkarbo og højt fedtindtag føles rigtigt og jeg kan mærk at min krop synes om det jeg servere så det er den rigtige retning. Men måske tager det tid for kroppen at stole på at jeg ikke giver den for lidt mad før at jeg kan give slip på de sidste kg......
Jeg bruger målebåndet 1 gang om ugen og bliver vejet 1 gang om ugen men jeg hæfter mig mest ved målebåndet som du foreslår.
Du foreslår Skaldeman 50+ - jeg har prøvet at skrive det i søgefunktionen men jeg har ikke rigtig fundet det jeg søger. Kan du fortælle hvor jeg skal finde info eller kender du de overordnede regler for kcal, protein, kulhydrat og fedt og hvor længe må man være på den?
Mange hilsner
Eferår

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:03   #323
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Her er en link til tråd på forumet, og her er linken til kostholdsretningen skaldemans. Han har gitt ut bok også - sjekk biblioteket, eller google for mer informasjon. Det går mye på det samme, men lite veiing og måling egentlig

Synes det er bra at du ser behovet for å få kroppen utav sparemodus, dette blir nok bra skal du se!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:06   #324
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Vil egentlig bare si at det er utrolig kult at dansker finner dette forumet! Håper Danmark som nasjon også kan få øynene opp, for jeg tror det behøves minst like mye der som hos oss lenger nord

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 17:12   #325
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

aner ikke hva jeg skal gjøre. til helga får jeg besøk av en som jeg liker veldig godt. og lurer på hva jeg skal servere han vet ikke at jeg går på lavkarbo

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no