Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trene vekk fettet på hoftene?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-09, 21:26   #1
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Trene vekk fettet på hoftene?

Hva slags trening skal til for å fjerne fettet rundt hoftene? Finnes det noe håp?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 21:46   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Spinning...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:20   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Genser som går over hoftene....

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:57   #4
ross
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 40
ross er på en erverdig vei

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Jeg har blitt tynnere over hofter og rumpe av gå turer i oppoverbakker,,, men sliter med mageflesket...

ross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:00   #5
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Genser som går over hoftene....

Ha ha

Jeg har dessverre litt for lite fett på hoftene, og jeg går mye. Sammenheng? Jeg vet ikke, men tror det er vanskelig å punktslanke / trene.

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:21   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

I utgangspunktet skal det vel være vanskelig å punktslanke ja... Men hvis man går mye i bakker eller sykler mye får man muskler i rumpe og lår. Så om man ikke mister fettet, så blir det hvertfall strammere. Dessuten har mer muskler den langtidseffekten at det forbrenner fett... Så mer muskler i et område bør jo bety at fettet forsvinner, sånn litt på sikt?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 23:21   #7
Juve
Juniormedlem
 
Juve sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: østlandet et sted
Alder: 34
Innlegg: 23
Juve er på en erverdig vei

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Det er ikke mulig å bestemme hvor kroppen kvitter seg med fett først. Når kroppen kvitter seg med fett, er det forskjellig fra person til person hvor fettet forsvinner først. Hos noen forsvinner det jevnt fra hele kroppen, mens hos andre er det annerledes. Ofte forsvinner det først der som man legger på seg først, men det trenger heller ikke være slik.

Det beste du kan gjøre er å trene både kondisjon og styrke, samtidig som du lever på lavkarbo. Styrken vil ikke fjerne fett direkte, men større muskelmasse gir større forbrenning. Det er rett og slett vekttap som må til for å fjerne fett=) Lavkarbokost er jo genialt for å kvitte seg med fett! Merker at etter bare få uker med et skikkelig lavkarbo-høyfett-kosthold har jeg mye mindre å ta i på hoftene=)

__________________
Konsentrer deg om å være den personen du vil være, istedenfor å irritere deg over den personen du har blitt=)
Juve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 10:24   #8
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Jeg både sykler og går en del. Da får jeg bare stå på og håpe på at det forsvinner snart. Er ille utålmodig se.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 11:13   #9
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Det går ikke an å velge hvor fettet skal forsvinne. Du kan trene for å bygge muskler på bestemte steder, men det er ikke musklene som bestemmer om kroppen trenger næring fra fett. Hele fettkontrollen skjer i andre organer pluss blodomløpet.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 09:30   #10
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Damer slankes innenfra og ut, menn utenfra og inn. Dette er sånn noenlunde slik tingenes iboende faenskap er. Mao. du får vekk mave og pupper først, så kommer hoftene. Den eneste muligheten du har for å forme kroppen er økning i muskelmasse i aktuelle områder. Vet ikke om hoftene dine blir smalere av dette, men muskler er uansett penere enn fett.

Så i forbindelse med tingenes iboende.... . Områder med lav blodgjennomstrømming slankes saktest. En generell økning av blodgjennomstrømningen, letter transporten av fett. Så rådet du fikk om spinning, er ikke så steine gærnt. Kan ellers anbefale den endel styrke generelt samt noe kondisjonstrening, for økt blodgjennomstrømming.
Spinning, aerobic, intervalltrening vil sansynligvis hjelpe.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 09:40   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

du får vekk mave og pupper først, så kommer hoftene.

er jeg da egentlig mann siden jeg aldri går ned på de stedene og knapt har hofter?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 10:15   #12
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Jeg tror ikke det er vitenskaplig hold i at blodtilstrømning heller skal ha så mye å si for hva som legger seg hvor og hvordan få det bort igjen.

Ingen forstår hvordan mekanismen som gjør at halvparten får pæreform og halvparten epleform (kvinner vs menn) annet enn at det sannsynligvis har vært gunstig evolusjonsmessig og at kroppen derfor har gjort det slik. Man vet at det er sånn, men ikke hva som styrer at noen celler vil ha mer fett enn andre.

Menn får mage, kvinner hofter.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 11:46   #13
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Jeg tror ikke det er vitenskaplig hold i at blodtilstrømning heller skal ha så mye å si for hva som legger seg hvor og hvordan få det bort igjen.

Ingen forstår hvordan mekanismen som gjør at halvparten får pæreform og halvparten epleform (kvinner vs menn) annet enn at det sannsynligvis har vært gunstig evolusjonsmessig og at kroppen derfor har gjort det slik. Man vet at det er sånn, men ikke hva som styrer at noen celler vil ha mer fett enn andre.

Menn får mage, kvinner hofter.


Er det ikke det ene, så er det andre. Skal ikke være lett..

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 11:47   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Menn får mage, kvinner hofter.

Dere fortsetter å konstatere at jeg egentlig er mann ser jeg...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 12:04   #15
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Rockering!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 12:16   #16
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Jeg er også mann tydeligvis Betyr det at jeg slipper å barbere leggene..?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 13:44   #17
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Jeg tror ikke det er vitenskaplig hold i at blodtilstrømning heller skal ha så mye å si for hva som legger seg hvor og hvordan få det bort igjen.

Ingen forstår hvordan mekanismen som gjør at halvparten får pæreform og halvparten epleform (kvinner vs menn) annet enn at det sannsynligvis har vært gunstig evolusjonsmessig og at kroppen derfor har gjort det slik. Man vet at det er sånn, men ikke hva som styrer at noen celler vil ha mer fett enn andre.

Menn får mage, kvinner hofter.

Sier ikke at man får punktslanka seg, sier bare at blodgjennomstrømming er en forutsetning for å fjerne fett, og at det generelt hjelper at "pumpa" jobber av og til

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 23:11   #18
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dere fortsetter å konstatere at jeg egentlig er mann ser jeg...

Hehe nei. Du skal få lov å velge kjønn selv. Skal ikke tvangsmannifisere deg. Jeg prøvde å vise den generelle regelen, menn tenderer til eple, kvinner tenderer til pære uten at man vet helt hvordan dette fungerer. Noen kan få tykke legger andre kan få det andre steder. Man kan også se utsultet ut på visse deler av kroppen, og være sykelig overvektig på andre steder.

Gary Taubes bruker dette som et motargument til dem som mener eneste måte å bli mindre på er å trene mer og spise mindre. Han har noen bra bilder som viser en person som man skulle tro var krigsfange på øvre halvpart, og en "lat overbespist" person med sykelig overvekt på nedre halvdel. Han lurer på hvordan denne personen spiser lite og trener mye med overkroppen og er lat og spiser mye med underkroppen.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 23:59   #19
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Rockering!

Signerer!

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 13:37   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Tja, jeg må si at kroppen min i hvert fall har endret seg svært mye etter kostholdsomlegging, det er som om formene har omrokkert. Jeg har gått ned i vekt før i perioder uten å slanke meg, men har fortsatt hatt den såkalte epleformen med spikertynne bein og armer, men nå, jeg går ned helt andre steder, og kroppen min har faktisk fullstendig endret form og blitt langt mer kvinnelig! Sært.
Jeg mister vekt først på ryggen, det er der fettdepotet mitt er . Så midja. Ikke pupper og hofter, der er det mest stand by.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 14:24   #21
Juve
Juniormedlem
 
Juve sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: østlandet et sted
Alder: 34
Innlegg: 23
Juve er på en erverdig vei

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg mister vekt først på ryggen, det er der fettdepotet mitt er . Så midja. Ikke pupper og hofter, der er det mest stand by.

Åh, heldiggris som ikke mister pupper. Det gjør jeg forråsirresånn

__________________
Konsentrer deg om å være den personen du vil være, istedenfor å irritere deg over den personen du har blitt=)
Juve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 14:40   #22
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Yoga og pilates bør hjelpe. Det gir deg lengre muskler som gjør deg smalere.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 15:41   #23
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Yoga og pilates bør hjelpe. Det gir deg lengre muskler som gjør deg smalere.

Det stemmer ikke... Yoga og pilates er helt ok trening, men gir ikke lengre muskler.

  Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 16:06   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det stemmer ikke... Yoga og pilates er helt ok trening, men gir ikke lengre muskler.

Ja, hvordan funker egentlig det der? Både pilates og yoga går jo så vidt jeg forstå under isometriske trening (få rep, og med isolering av øvelsen -altså at man holder stillingene en stund) versus eksplosiv trening, som vektløfting, mange rep etc? Jeg har vel også trodd at man fikk en litt annen muskelbygging. Jeg tenker -dersom man sammenligner vektløftere med turnere, selv om begge trener like hardt, så er resultatet kroppsmessig veldig annerledes. Førstnevnte får en mer slim muskelbygging, mens sistnevnte blir mer store og bulky. Hva er det som gjør at det blir sånn? Har det med hvilke muskelgrupper man trener?
Jeg trener yoga og isometri, og har såkalt slanke muskler, det er vel også målet mitt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 20:44   #25
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trene vekk fettet på hoftene?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tenker -dersom man sammenligner vektløftere med turnere, selv om begge trener like hardt, så er resultatet kroppsmessig veldig annerledes. Førstnevnte får en mer slim muskelbygging, mens sistnevnte blir mer store og bulky. Hva er det som gjør at det blir sånn? Har det med hvilke muskelgrupper man trener?
Jeg trener yoga og isometri, og har såkalt slanke muskler, det er vel også målet mitt.

Muskler er festet i bein og sener. Samme hvor mye man trener og tøyer, så klarer man ikke å flytte muskelfester; altså er lengden på en muskel begrenset av avstanden mellom festene. Muskulaturen rundt magen er sånn at den kan strekke seg som følge av press innenfra, ved f.eks graviditet eller ølvom (nesten det samme :P), men det kan vel knapt kalles trening

Man kan, til en viss grad, trene seg til en mindre midje, det gjøres ved å styrke de musklene som holder magen inne. Men det hjelper fint lite om man har et solid spekklag utenpå, og/eller har masse fett/mageinnhold som sprenger på innenfra...

Eksempelet med turneren og vektløfteren viser hvordan kroppen tilpasser seg forskjellig belastning. Begge trener kanskje like hardt, men idrettene stiller veldig forskjellige krav til kroppen. Vektløfteren trenger styrke og stabilitet til å løfte tunge ting over hodet, og bærer preg av det (solid midje, store lår, kraftig nakke og skuldre, tykk men ikke spesielt bred rygg, etc), turneren har helt andre krav til kroppen og bærer preg av det...

Se på skøyteløpere og klatrere for mer ekstreme tilfeller

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å trene vekk et kilo fett Gracella Nyheter / media 0 12-05-09 08:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no