Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye har dere gått ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-09, 13:22   #1
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Hvor mye har dere gått ned?

hei
Jeg er helt ny på denne kuren, og lurer på om dere sombruker denne kuren kunne være så snille å legge inn hvor mye dere her gått ned på denne kuren, og hvor lang tid dere har brukt?

Hadde blitt kjempeglad om dere kunne legge inn sånn ca hva dere spiser i løpet av en dag. Er så usikker på hvor mye/lite jeg skal spise. Har kjøpt boka og lest i den, men føler meg ikke så innmari klok likevel. Er jo uvant å spise masse fett...

Fint om dere her inne kunne dele litt erfaringer

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:41   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Hvis du scroller helt nederst på siden finner du mange tråder om det samme enmet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:55   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Har gått ned ca 30 kg. Disse har eg i hovedsak gått ned fra mai til jul i fjor, stått stille store deler av 2009 og hadde pause noen mnd i sommer, da gikk eg opp.
Det jeg spiser ligger i matbloggen min så der kan du ta turen innom hvis du vil

Men hva folk går ned og hvor for avhenger av omtrent 1000 ting så ikke sammenlign deg selv med andre

Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 14:14   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Du kan jo titte litt på denne tråden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:47   #5
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Tusen takk!
Jeg får desverre ikke tilgang på journalene enda. Er for ny på forumet.
Men si meg, skal vi veie maten?

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:55   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Journaler har alle tilgang til, samt åpne blogger.

Ja på ketolyse skal maten veies. I vertfall i starten til man får feelingen og kan ta ting mer på øyemål.

Kan lese en del her : www.ketolyse.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 15:58   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

I starten bør alle veie maten for å ha en peil på hvor mange karber det er i så og så m*e av en matvare, for ellers har du jo ikke peiling på om du gjennomfører kuren slik den skal.
Men etterhvert er det flere av oss som slutter med veiingen... Jeg veier nå bare bringbær og fløte/rømme.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 18:43   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Jeg har gått på ketolyse siden mai i fjor men noen pauser innimellom og eg veier fremdeles maten Kontrollfrik kanskje, men liker å ha det sånn

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 19:57   #9
Lizzi
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 112
Lizzi er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Jeg har gått ned 15 kg siden jul. (tok sommerferie)
Veide det meste i begynnelsen, men tar det meste på skjønn nå ,- passer på at jeg er i ketose.
Synes dette er en fin diett, i og med at man kan lage masse nydelig mat og er mett glemmer maten til tider, får opplevelsen "oj, jeg er visst sulten".
Lykke til

__________________
Sometimes the dreams that come true are dreams you never even new you had
Lizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 20:22   #10
@nita
Juniormedlem
 
@nita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 17
@nita er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Jeg har gått på ketolyse i kunn tre måneder, og har gått ned 15 kilo allerede
Fra 107 til 92 kg .
Jeg glemmer også noen ganger å spise mat, tenker ikke på mat slik jeg gjorde før.
God å mett hele tiden

@nita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:02   #11
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Vet dere-jeg føler meg fullstendig lost.
Imse:du måler fløteog rømme.Hvormye skal vi ha av det?

Er det sånn at jeg må vite hva alle grønnsaker og salater inneholder av karbo, også må huske hva jeg har spist i løpet av dagen.

Uff, blir helt matt jeg. Må jeg pugge matvaretabeller? skal karboene spres utover dagen eller ?

Skjønner ikke bæret jeg altså. Må jeg lage det jeg skal spise i egne gryter sånn at jeg får veid alt på forhånd? er jo ikke så lett å beregne om flere forsyner seg av samme formen?

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:12   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Vet dere-jeg føler meg fullstendig lost.
Imse:du måler fløteog rømme.Hvormye skal vi ha av det?

Jeg følger ikke ketol*se Jeg følger Skaldeman og spise så m*e fløte jeg vil egentlig, men holder igjen, 2dl fløte hver dag er ikke aktuelt, det stopper min vektnedgang. Jeg aner ikke om dere har noen regler å forholde seg til, det står evt i den boka til Torkil som man bør kunne nesten utenatt

Men du lærer deg hva de forskjellige grønnsakene mm inneholder, og ja, jeg har pugget matvaretabeller, regnet ut og skrevet opp.

Fløte og rømmer veier jeg fordi det er så lett å ta mere enn man tror. Og det er en del karber og de kommer i fra mjølkesukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 22:11   #13
mette_moj
Medlem
 
mette_moj sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
Innlegg: 93
mette_moj er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

jeg begynte i slutten av juli.. har gått ned 6.6 kilo til nå

__________________
start 29.07.09 :96kg juni2010 :76kg
ny start etter fødsel 25.01.11 :84kg
17.02.10 :-2
mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 01:33   #14
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Jeg begynte i slutten av mai, og har til nå gått ned 12,5 kg.

I begynnelsen veide jeg alt, noterte det på ei blokk, og satt meg ned etter måltidet og regnet ut hvordan jeg lå an med karbo, protein og fett. Av og til brukte jeg næringsmiddeltabellen, og av og til la jeg det inn på en nettside som regner det ut for meg. Egentlig var det ikke så mye arbeid, det tok bare et par minutter etter hvert måltid.

Etter hvert husker jeg karbo-innholdet i de matvarene jeg bruker oftest, og jeg har begynt å gjøre "overslag". Teller i hodet mitt... "ca 2, ca 3, ca 1"... når jeg lager maten. Jeg vet at frokosten jeg spiser hver dag inneholder 3 karber. Deretter beregner jeg 6 karber til lunsj og 6 til middag. Dersom jeg skal bruke en matvare jeg ikke bruker ofte, veier jeg den og sjekker hvor mye det utgjør... så lærer jeg den også etterhvert.

Siden jeg har holdt på en stund, er jeg ikke redd for å la karbo-nivået komme opp i 20 pr. dag, så lenge det gjelder skikkelig mat. Derfor... hvis jeg får lyst på et ekstra salatblad, gidder jeg ikke å veie det først.

Men øyemålet kan fort "tøye" seg litt ettersom tiden går. Derfor kontrollveier jeg en gang i blant. Særlig slike ting jeg spiser ofte og tror jeg har kontroll på.

Det største usikkerhetsmomentet for meg er å beregne hvor mye jeg spiser til middag. Fordi jeg lager middag til flere enn meg selv, og selv om jeg vet sånn ca hvor mye karber det er i hele retten... så vet jeg ikke alltid hvor mye jeg orker selv av den! Jeg spiser til jeg blir mett, og slutter der. Ofte er det en mindre posjon enn jeg hadde regnet ut... og da prøver jeg å gjøre et overslag på hvor mange karber jeg på en måte har "til gode" i tilfelle jeg blir sulten seinere på kvelden. Dette blir ikke helt nøyaktig, men jeg velger å gjøre det sånn... for at jeg skal føle at det er gjennomførbart i praksis. Det er jo starten på en ny livsstil.

Dette var litt overveldende i starten, men etterhvert synes jeg det nærmest går av seg selv. Ikke få panikk. Masse lykke til!

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 07:39   #15
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Så flinke dere er!
Må si jeg er glad jeg skal på kurs i dette her. Føler meg litt på gyngende grunn, men jeg skal vel få det til!

ha en fin dag alle sammen!

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 20:55   #16
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye har dere gått ned?


Jeg har nettopplest boka "Slank med Ketolyse" jeg også...
Skjønner heller ikke egntlig hvordan jeg skal klare å regne ut alt...

Skal brokkolien og blomkålen veies før eller etter at den er kokt?
Eller er det "ett fett"...

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 23:26   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Alt skal veies rått! Eller ukokt, om du vil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 06:36   #18
Breem
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 8
Breem er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Hei. Jeg gikk ned 14 kg fra Januar til Mai. Da tok jeg sommerferie fra ketose, men holdt meg til lavkarbo kosthold. Litt bakt potet, litt ris og pasta hvis jeg følte for det, og en is i ny og ne. Har gått ned ytterligere 2 kg siden det.

Typisk mat for meg er Lollypops ketolyse brød. (Hadde ikke overlevs uten) Cottage Cheese, Yoplait 0% youghurt, omelett, "vanlig" middagsmat minus poteter, pasta og ris. Kveldskos er peanøtter og 70% kokesjokolade (i små mengder!)

__________________


Breem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 06:47   #19
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye har dere gått ned?

Jeg gikk ned 15 kilo totalt i vektnedgangsperioden min på 8 måneder. Har stått stille i over ett år, men det kom av slurving i helgene (tåler ekstremt lite karbohydrater). Nå i sommer gikk jeg ned 5 kilo, og jeg håper på at resten (10 kilo til) forsvinner til jul. Da vil totalen være 30 kilo.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når starta dere og hvor mye har dere gått ned nå? geysirland Ketolysekuren 56 15-07-09 00:04
Hvor mange kilo har dere gått ned? Janis Generell diskusjon 1 13-07-09 23:46
Hvor mange kilo har dere gått ned? frustrert frue Spørsmål og svar 34 28-05-09 09:42
Hvor mange kilo har dere gått ned? *Tussi* Ketolysekuren 3 16-04-05 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no